آموزش افتتاح حساب در فارکس برای مبتدیان 0 تا 100

آموزش افتتاح حساب در فارکس برای مبتدیان 0 تا 100

برای افتتاح حساب در فارکس، باید چه مراحلی را انجام دهید؟ در این مقاله از پراپ ترید فاند، ما به شما یک آموزش گام به گام برای افتتاح حساب در بازار ارز خارجی یا همان بازار فارکس ارائه کرده‌ایم. این بازار، که به نام Forex نیز شناخته می‌شود، به اندازه‌ای مهم و بزرگ است که قابلیت مقایسه‌ی آن با ظهور ارزهای ملی را دارد. این بازار به یکی از بزرگترین بازارهای مالی جهان تبدیل شده است، اما واقعیت آن است که دسترسی به ترید در این بازار برای عموم مردم آنچنان آسان نیست.

از آغاز عصر اینترنت در دهه 1990، بروکرهای فارکس به وجود آمدند که به معامله‌گران فردی یا تقریباً هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد و مقدار کمی سرمایه اولیه داشت، اجازه داد تا معامله و ترید در فارکس و بازار ارز را آغاز کنند.
افتتاح حساب در فارکس مشابه روش افتتاح حساب بانکی یا سایر انواع حساب کارگزاری بورس شده است. اما قبل از شروع معامله در بازار ارز فارکس، مفید است که برخی از اطلاعاتی را در نظر داشته باشید که ممکن است به شما کمک کند که تجربه معاملات امن، مثبت و موفق داشته باشید.

اولین قدم افتتاح حساب در فارکس: بروکر مناسب را پیدا کنید

برای معامله جفت ارز در بازار فارکس از جفت های اصلی گرفته تا جفت ارز کراس، باید یک بروکر فارکس معتبر برای افتتاح حساب در فارکس پیدا کنید. تریدر ها باید به‌عنوان یک فعالیت غیرمتمرکز به دنبال بهترین بروکر فارکس باشند تا با خیال راحت بتوانند معامله گری را آغاز کنند. بنابراین، توصیه می شود که معامله گران آینده نگر قبل از افتتاح حساب معاملاتی فارکس، اعتبار و رگولاسیون کارگزاران را به دقت بررسی کنند.

می‌توانید این کار را با بررسی مختلف در اینترنت انجام دهید تا بررسی کنید که آیا کارگزار مد نظر سابقه فعالیت‌های ناعادلانه یا نامنظم دارد یا خیر. اگرچه همه کارگزاری ها از نظر فنی دسترسی به بازارهای فارکس را فراهم کرده و امکان افتتاح حساب در فارکس را دارند، اما همه آنها از نظر خدمات و کیفیت یکسان نیستند و همواره باید مراقب بروکرهای کلاهبردار فارکس بود. قبل از تعهد مالی برای تامین مالی حساب خود، ضروری است که مطمئن شوید بروکر شما دارای اعتبار، مجوز و وضعیت قانونی خوبی باشد. برخی از این نمونه ها که برای ایرانیان نیز امکان افتتاح حساب را دارا هستند، بروکر آلپاری، بروکر فیبوگروپ یا بروکر سوئیسی Swissquote است.

باز کردن یک حساب کاربری در بروکر

ممکن است بخواهید قبل از افتتاح حساب در فارکس در مورد خدمات ارائه شده توسط یک کارگزار تحقیق کنید. برخی از آنها ممکن است کارگزاری های ساده تر با خدمات محدودی باشند. برخی دیگر ممکن است پلتفرم های معاملاتی پیچیده تری را با منابع تحلیلی یا آموزش فارکس ارائه دهند که می تواند به شما در تصمیم گیری معاملاتی آگاهانه تر کمک کند.

به یاد داشته باشید، همیشه بهتر است با کارگزاری کار کنید که متعهد به ارائه بیشترین ارزش افزوده محصولات و خدمات در قبال پول شما باشد.

معامله گران همچنین می خواهند کمیسیون ها یا سایر هزینه های دریافت شده توسط بروکرها را برای خدمات خود قبل از افتتاح حساب در فارکس مقایسه کنند. اغلب، کارگزاری‌های فارکس برای معاملات از طریق اسپرد خرید و فروش هزینه های خود را دریافت میکنند، که درصد کمی تفاوت در قیمت‌های خرید و فروش فعلی یک ارز را نشان میدهد.

با این حال، برخی از کارگزاری ها ممکن است انواع دیگری از کمیسیون یا کارمزد برای خدمات خود داشته باشند. در نظر گرفتن این هزینه های اضافی هنگام تعیین سودآوری کلی در ترید های شما می تواند مهم باشد که قبل از تصمیم برای افتتاح حساب در فارکس باید حتما

برای افتتاح حساب در فارکس به چه اطلاعاتی نیاز دارید؟

پیشرفت تکنولوژی، افتتاح حساب در فارکس را به یک فرآیند نسبتاً ساده تبدیل کرده است. درخواست ها از طریق سایت های امن آنلاین هر بروکر ارسال می شوند و در مدت زمان کوتاهی پردازش می شوند. در برخی موارد، یک حساب معاملاتی فارکس ممکن است فورا تایید یا رد شود.

آموزش افتتاح حساب در فارکس

اگر می خواهید حساب باز کنید، اطلاعات مورد نیاز زیادی وجود ندارد. این اطلاعات بیشتر در حوزه داده های شخصی قرار می گیرد که شامل کشور مبدا، نام، اطلاعات تماس و شماره شناسه مالیاتی شما می شود. به عنوان مثال، ممکن است برای احراز هویت نیاز به کارت ملی یا شناسه ای برای احراز محل سکونت خود باشید.

با توجه به اینکه معاملات فارکس به صورت مارجین انجام می شود، ریسک ضرر هم توسط معامله گر و هم توسط کارگزار به عهده گرفته می شود. برای مقابله با این خطر، کارگزاران فارکس قبل از افتتاح حساب در فارکس معمولاً در مورد وضعیت مالی شما سؤال می‌کنند تا مطمئن شوند که پول کافی برای پوشش هرگونه ضرر غیرمنتظره یا حتی در زمان کال مارجین شدن را دارید. در نهایت، از شما پرسیده می شود که میزان تجربه شما به عنوان یک تریدر در فارکس چقدر است.

مراحل افتتاح حساب در فارکس

باز کردن یک حساب معاملاتی و افتتاح حساب در فارکس پیچیده نیست، اما معامله گران برای شروع به چند چیز نیاز دارند. همانطور که قبلاً گفته شد، معمولاً باید اطلاعاتی را در مورد یک برنامه کاربردی در مورد سطح تجربه و دانش خود همراه با اهداف معاملاتی خود ارائه دهید.

علاوه بر این، باید مدارک شناسایی و حساب خود را ارائه دهید. مراحل دقیق افتتاح حساب در فارکس ممکن است از یک کارگزاری به کارگزاری دیگر متفاوت باشد، اما این روش معمولاً شامل موارد زیر است:

پیشنهاد می کنیم برای شروع کار حتما با یک بروکر معتبر مثل بروکر fxcm همکاری کنید.

  1. وارد وب‌سایت کارگزار شوید و انواع حساب‌های موجود را بررسی کنید. این موارد می‌توانند شامل حساب‌های مقیاس کوچک با حداقل موجودی پایین باشند که برای معامله‌گران مبتدی طراحی شده‌اند. یا حساب هایی با ویژگی های پیچیده طراحی شده برای معامله گران حرفه ای و پر کار.
  2. پس از تکمیل اطلاعات کاربری، با یک نام کاربری و رمز عبور ثبت نام خواهید کرد که به شما امکان دسترسی به حساب کاربری خود را می دهد.
  3. برای افتتاح حساب در فارکس وارد پورتال یا میز کاربری در کارگزاری خود شوید.
  4. ترتیب انتقال وجه از بانک یا والت ارز دیجیتال خود همچون تراست والت را برای واریز وجوه به حساب خود ترتیب دهید. این ممکن است از طریق ارز دیجیتال مانند بیت کوین یا دامیننس تتر، ویزا کارت مستر کارت أنواع کارت اعتباری یا نقدی یا انتقال الکترونیکی از حساب بانکی شما باشد.
  5. پس از تامین مالی حساب شما، افتتاح حساب در فارکس برای شما پایان رسیده و اکنون آماده شروع ترید و معامله گری در فارکس هستید. در این مرحله، شما می خواهید هر توصیه یا جزئیات خاصی را که کارگزار شما در مورد استفاده از پلت فرم معاملاتی خود ارائه می دهد، قبل از انجام اولین معامله مرور کنید. برخی از کارگزاری ها ممکن است یک حساب آزمایشی یا دمو ارائه دهند تا به معامله گران اجازه دهد قبل از وارد کردن پول در معاملات، پس از افتتاح حساب در فارکس تمرین کنند.

انواع حساب های معاملاتی فارکس

  • حساب معاملاتیECN: افتتاح حساب در فارکس با حساب ECN برای معامله گران حرفه ای و همچنین تریدرهایی مناسب است که علاقه مندند به استفاده از خدمات تجارت با اسپرد پایین روی بیاورند. این نوع حساب دارای بالاترین درصد بهره‌ی سالیانه است که روی سرمایه‌های استفاده نشده اعمال میشود، و همچنین دسترسی به نقدینگی عمیق به همراه اسپردهای پایین و شناور می‌باشد. حساب معاملاتی بر اساس تکنولوژی ECN ایجاد می شود که دسترسی به بهترین قیمت ها در بازار را برای شما فراهم می کند، همچنین دارای قابلیت اجرای سریع و تضمین شده ی اردر های معاملاتی بدون هیچ گونه قیمت گذاری مجدد است.
  • حساب معاملاتی CLASSIC: حساب کلاسیک یا واقعی برای معامله گران با تجربه مناسب است. افتتاح حساب کلاسیک فارکس با اسپرد شناور برای معامله گرانی که تجربه‌ی زیادی در ترید دارند و دیدگاه های خاص خود را نسبت به بازار دارند، ایجاد شده است. این نوع حساب برای کسانی مطلوب است که استراتژی ثابت شده ای در معامله با اهرم های بالاتر مثل 1:500 و قیمت های 5 رقمی دارند و دسترسی به معاملات با حجم بالا نیاز دارند.

بسته به کشوری که در آن فعالیت می کنند، معامله گران ممکن است اجازه دسترسی به مارجین را در افتتاح حساب در فارکس نسبت به سرمایه ریسک اولیه خود تا هر نقطه از 2:1 تا ۱۰۰۰:1 در برخی بروکر ها داشته باشند. میزان مارجینی که آنها می خواهند استفاده کنند تعیین می کند که چه مقدار سرمایه باید به عنوان وثیقه برای فعالیت معاملاتی خود در حساب خود واریز کنند.

استفاده از مارجین می‌تواند سود بالقوه را افزایش دهد، اما می‌تواند ریسک‌ها را نیز چند برابر کند، زیرا معامله‌گران مسئول پوشش تمام زیان‌های وارد شده در فعالیت‌های تجاری، حتی آن‌هایی که فراتر از سرمایه‌گذاری اولیه‌شان هستند، خواهند بود.

خلاصه افتتاح حساب در فارکس

افتتاح حساب در فارکس مشابه افتتاح انواع دیگر حساب های مالی است. با این حال، معامله‌گران باید اعتبار، خدمات و هزینه‌های کارگزاری‌های موجود را قبل از تعهد به سپرده‌گذاری سرمایه ریسک و شروع معامله با یک شرکت خاص به دقت در نظر بگیرند. در نهایت برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت بروکر مد نظر خود یا اینجا مراجعه کنید.

3.5 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها