اندیکاتور فارکس چیست؟ صفر تا صد آموزش ابزارهای تحلیلی فارکس

اندیکاتور فارکس چیست؟ صفر تا صد آموزش ابزارهای تحلیلی فارکس

[lwptoc]

اندیکاتور فارکس توسط معامله گران مختلف به طور منظم برای افزایش شانس کسب سود در بازار در حین معامله در بازار استفاده می شود. همراه با سایر اشکال تحلیل داده ها و تحلیل های تکنیکال، اندیکاتور ها می توانند بر تصمیمات معاملاتی تأثیر بگذارند و ممکن است به عنوان مبنایی برای استراتژی های معاملاتی فارکس استفاده شوند.

با آموزش فارکس توانایی بررسی رفتار و الگوهای گذشته بازار، معامله گران ممکن است بتوانند از بهترین اندیکاتور فارکس برای کمک به پیش بینی نحوه رفتار بازار در آینده و بنابراین، سودآور بودن معاملات استفاده کنند. این ابزار های با کمک به تحلیل اطلاعات روند شما را برای کسب سود در بازار آسان تر میکنند و راه کسب درآمد از طریق پراپ تریدینگ را نیز هموار میکند.

اندیکاتور فارکس چیست؟

تریدر فارکس قبل از انجام معاملات در بازار فارکس داده های مختلف را بررسی می کنند تا نحوه عملکرد بازار و احتمال تغییر آن در آینده را بسنجند. با تجزیه و تحلیل دقیق بازار، معامله گران باید بتوانند از استراتژی های معاملاتی موثرتری استفاده کنند و بازدهی بالاتری داشته باشند.

اندیکاتور فارکس یکی از راه های بررسی داده های بازار هستند. با بررسی داده های تاریخی مانند قیمت ارز، حجم و عملکرد بازار، اندیکاتورها، اسپرد و ضریب اهرمی به دنبال پیش بینی رفتار بازار در آینده و احتمال تکرار الگوها هستند. هنگامی که معامله گران این اطلاعات را داشته باشند، می توانند تصمیمات معاملاتی آگاهانه تری بگیرند و در نتیجه ممکن است بازده بالاتری داشته باشند.

انواع بهترین اندیکاتور های فارکس

اگر از اندیکاتورهایی برای کمک به تصمیم گیری در مورد حساب تریدینگ خود استفاده می کنید، بهتر است از بهترین اندیکاتور فارکس استفاده کنید. با وجود تعداد زیادی گزینه برای انتخاب، احتمالا برای معامله گران جدید دشوار است که بدانند کدام اندیکاتورها احتمالاً دقیق تر هستند، اینجا انواع سبک های طراحی اندیکاتور ها را توضیح داده ایم تا در معاملات فارکس به مبتدیان کمک کند تا تصمیم بگیرند که چه نوعی از تحلیل بازار برای سبک معاملاتی آنها مناسب تر است. به طور کلی، چهار نوع مختلف اندیکاتور فارکس وجود دارد، از جمله:

  1. اندیکاتور های روند فارکس
  2. اندیکاتور های حرکت فارکس
  3. اندیکاتور های نوسانات فارکس
  4. اندیکاتور های حجم فارکس

در حالی که برخی از معامله گران یک نوع اندیکاتور را به دیگری ترجیح می دهند، بهترین اندیکاتور فارکس برای شما به نوع معاملاتی که قصد انجام آن را دارید بستگی دارد. برای مثال یک تریدر که استراتژی اسکلپ را برای معامله گری برمیگزیند احتمالا نیاز به اندیکاتور خاصی دارد تا معامله گری که در تایم فریم های بالاتر کار میکند.

انواع اندیکاتور های فارکس

این اندیکاتورهای فارکس در چهار دسته کلی دسته بندی می شوند، انواع مختلفی از اندیکاتور فارکس وجود دارد و بسیار مهم است که بدانید قبل از معامله چه کاری انجام می دهند. رایج ترین اندیکاتور فارکس عبارتند از:

  • اندیکاتور های روند
  1. میانگین شاخص های جهت دار (Average directional indicators)
  2. میانگین های متحرک (Moving averages)
  3. پارابولیک (Parabolic)
  • اندیکاتور های مومنتوم
  1. اندیکاتور قدرت نسبی (Relative strength index)
    اندیکاتور rsi
  2. میانگین متحرک واگرایی همگرایی (Moving average convergence divergence)
  • اندیکاتور های نوسانات
  1. استراتژی باندهای بولینگر
  2. میانگین محدوده واقعی
  • اندیکاتور های حجم
  1. خط توزیع انباشت (Accumulation distribution line)
  2. جریان پول چایکین(Chaikin money flow)

با انواع مختلف اندیکاتورهای فارکس در متاتریدر ۵، معامله گران جدیدتر ممکن است دچار سردرگمی شوند که از کجا شروع کنند. راهنماهای مفیدی می تواند به شما کمک کند تا اصول ترید در فارکس را بیاموزید و روش معاملاتی خود را انتخاب کنید و نکات مفید بیشتری که به شما کمک می کند تا با جنبه فنی‌تر تریدینگ آشنا شوید را در بر گیرید.

اندیکاتور فارکس چگونه کار می کند؟

بهترین شاخص ها برای کسب درآمد در فارکس با این فرض کار می کنند که الگوهای گذشته احتمالاً خود را تکرار می کنند و شرایط مشابهی ایجاد می شود. اندیکاتورهای فارکس به جای مشاهده بازار به عنوان مجموعه ای تصادفی از رویدادها، به دنبال الگوهایی در رفتار خاص بازار هستند.

به عنوان مثال، اگر ارزش یک ارز خاص بلافاصله پس از یک پیامد سیاسی کاهش یابد، ممکن است این اتفاق پس از دوره های مکرر بی ثباتی سیاسی رخ داده باشد. در این صورت، اندیکاتورهای فارکس این اطلاعات را ثبت می کنند و از آن برای پیش بینی اینکه چه زمانی رفتار مشابهی رخ خواهد داد، استفاده می کنند.

با دسترسی به این داده ها، معامله گران می توانند بینشی در مورد آنچه بر قیمت ارز و کل بازار تأثیر می گذارد به دست آورند و بر این اساس در حساب بعدی خود در بازارهای بعدی معامله کنند. پس به صورت کلی کار اصلی یک اندیکاتور یافتن الگو های گذشته و تسری آن به رفتار آینده در بازار فارکس است.

اندیکاتور فارکس چه مزایایی دارد؟

اندیکاتور ها به صورت کلی مزایای زیادی دارند اما به شکل خلاصه سه ویژگی اصلی عامل گرایش عمده معامله گران به استفاده از اندیکاتور هاست.

  1. به شما ایده کاملی از تحلیل تکنیکال ارائه کنند
  2. برای به حداقل رساندن ضرر به شما کمک کنند
  3. مبنایی برای  استراتژی های معاملاتی بازارهای بعدی شما فراهم کنند

آیا باید از اندیکاتور فارکس استفاده کنید؟

ابزارهای تکنیکال و داده های پیچیده فقط برای کسانی مانند معامله گران با تجربه و تحلیلگران حرفه ای پراپ تریدینگ نیست. در واقع، اندیکاتورها راهی برای ساده سازی داده های بسیار پیچیده و حجیم هستند و هر کسی می تواند از استفاده از اندیکاتورهای فارکس سود ببرد.

این اندیکاتورها بخشی از روتین عملکرد معامله گران است و بخشی جدایی ناپذیر در فرآیند تصمیم گیری را تشکیل می دهند. هرچه اطلاعات بیشتری در مورد بازار، نحوه کارکرد آن و چه متغیرهایی بر آن داشته باشید، آگاه تر خواهید بود. بنابر این بله! استفاده از اندیکاتور فارکس بسیار مفید است زیرا دیدگاه کاملی به شما نسبت به آنچه در حال وقوع است با توجه به سوابق بازار ارائه میکند.

با اتخاذ تصمیمات معاملاتی بر اساس فعالیت های گذشته بازار و استفاده از الگوهای ارزی قبلی برای اطلاع از استراتژی معاملاتی خود، می توانید بازده خود را افزایش دهید و سود خود را افزایش دهید.

چگونه به اندیکاتورهای معاملات فارکس دسترسی پیدا کنید؟

با وجود شاخص های بسیار زیادی که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، تعیین بهترین یا مهم ترین شاخص برای نیازهای شما هنگام انجام معامله می تواند دشوار باشد. در بیشتر موارد، طیف وسیعی از اندیکاتورها را می توان برای بررسی رفتار بازار و پیش بینی رویدادهای آینده بازار استفاده کرد، اما لزوماً نمی خواهید در اولین شروع کار از هر اندیکاتور فارکس استفاده کنید.

شما میتوانید از منابع زیر بهترین اندیکاتور فارکس را دانلود و اطلاعات کاملی نسبت به استراتژی خود و تناسب هر کدام با روش خود بیابید:

با انتخاب بهترین کارگزار فارکس برای کار، می توانید اطمینان حاصل کنید که به طیف گسترده ای از مواد مانند شاخص های فارکس، سیگنال های فارکس و تقویم فارکس دسترسی دارید . هنگامی که از ابزارهای مختلف برای ایجاد یک استراتژی معاملاتی استفاده می کنید، متغیرهای بیشتری را در نظر می گیرید و این می تواند دید بهتری از عملکرد بازار به شما بدهد.

اندیکاتورهای فارکس MT4 چیست؟

اندیکاتورهای فارکس MT4 یا اندیکاتورهای متاتریدر ۴ نوعی اندیکاتور تکنیکال هستند که برای کار در این پلتفرم همگام سازی شده اند و یکی از محبوب ترین روش های پیش بینی رفتار بازار هستند. اندیکاتورهای MT4 که توسط معامله گران باتجربه، متخصصان و معامله گران آماتور استفاده می شود، برای تجزیه و تحلیل نوسانات نسبتا کوتاه مدت قیمت بسیار مفید هستند.

با استفاده از اندیکاتور فارکس MT4، معامله گران می توانند از اندیکاتورهای تکنیکال استاندارد و همچنین شاخص های سفارشی بهره مند شوند. این اندیکاتورهای سفارشی MT4 که توسط نویسندگان مختلف ایجاد شده اند، به طور معمول توسط معامله گران به اشتراک گذاشته می شوند و اغلب به عنوان اندیکاتورهای رایگان فارکس در دسترس هستند.

توانایی ترکیب اندیکاتور های سفارشی در  بهترین نرم افزار فارکس بازارهای بعدی به این معنی است که می توانید به داده هایی دسترسی داشته باشید که بسیار مرتبط با استراتژی معاملاتی فارکس شما هستند، بنابراین به طور بالقوه تصمیمات معاملاتی و بازدهی شما را افزایش می دهند.

بسیاری از مردم می خواهند اندیکاتور های پیشرو فارکس تعریف شوند زیرا در ابتدا می توانند بسیار پیچیده به نظر برسند. با این حال، دلیل استفاده از اندیکاتور فارکس در واقع بسیار ساده است. قبل از اینکه هر گونه تصمیم یا معامله ای برای معامله بگیرید، باید تا آنجا که می توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دانستن اینکه کدام رویدادها در گذشته بر بازار تأثیر گذاشته اند و چه تأثیری داشته اند می تواند به شما در پیش بینی رفتار بازار آینده کمک کند. اگر بینش دقیقی نسبت به اینکه چه اتفاقی برای قیمت ارز و به طور کلی بازار FX خواهد افتاد، دارید، باید شانس بیشتری برای انتخاب نقاط ورودی و خروجی مناسب و انجام معاملات موفق بعدی در بازارهای بعدی داشته باشید.

استفاده از بهترین اندیکاتور ها برای فارکس

مردم سریعاً بهترین اندیکاتورها را برای فارکس جستجو می کنند و اگرچه درست است که برخی از اندیکاتورها محبوب تر از دیگران هستند، لزوماً یک شاخص وجود ندارد که از همه شاخص ها بالاتر باشد. با انواع داده های موجود، بهترین اندیکاتور ها برای معاملات فارکس به نوع معاملاتی که می خواهید انجام دهید بستگی دارد.

در نتیجه، نباید خیلی سریع نسبت به داده های به دست آمده با عجله عمل کنید. نگاهی گذرا به یک اندیکاتور یا بررسی خلاصه داده ها ممکن است راهنمایی لازم را در اختیار شما قرار ندهد، به خصوص اگر اهداف معاملاتی شما با نویسنده متفاوت باشد یا با نوع شاخصی که به آن نگاه کرده اید مناسب نباشد.

شناسایی نوع معاملاتی که می خواهید در آن شرکت کنید و سپس تمایز بین اندیکاتورها به شما امکان می دهد بهترین شاخص ها برای حرفه معاملاتی شما در بازارهای بعدی را تعیین کنید.

نحوه عملکرد اندیکاتور فارکس

مانند تمام انواع معاملات، خوب است قبل از اینکه سرمایه ی خود را به خطر بیندازید، ایده ای در مورد نحوه کار کردن آن ها داشته باشید. استفاده از یک حساب آزمایشی رایگان فارکس برای این کار ایده آل است زیرا می توانید در زمان و حساب اصلی معامله کنید، بدون هیچ یک از خطرات مرتبط با حسابی با پول واقعی.

استفاده از یک حساب آزمایشی رایگان همچنین به شما این فرصت را می دهد که نرم افزار های مرتبط فارکس را امتحان کنید و با نحوه عملکرد بهترین برنامه معاملاتی فارکس آشنا شوید . علاوه بر این، یک حساب آزمایشی به شما این فرصت را می دهد که ببینید شاخص های فارکس چگونه کار می کنند و چه زمانی می توانند مفید باشند.

با توضیح معامله گران با تجربه که چگونه از اندیکاتورها برای تدوین استراتژی های معاملاتی خود استفاده می کنند، می توانید بینش مفیدی در مورد اینکه چگونه اندیکاتورها می توانند به پیش بینی معاملات سودآور کمک کنند، به دست آورید. همه اینها برای ایجاد یک ریتم معاملاتی خوب در هنگام معامله پس از افتتاح حساب در فارکس کار می کنند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها