کال مارجین چیست؟ و چطور از آن جلوگیری کنیم؟ آموزش 4 روش طلایی

کال مارجین چیست؟ و چطور از آن جلوگیری کنیم؟ آموزش 4 روش طلایی

در دنیای پرمخاطره معاملات فارکس، کال مارجین یک مفهوم مهم است که هر معامله‌گری باید آن را درک کند، چراکه نقش حیاتی در مدیریت ریسک و حفظ سرمایه در شرایط نوسان بازار دارد. هدف این مقاله از شرکت پراپ تریدینگ پراپ ترید فاند ارائه یک درک جامع از این موضوع و رخداد در فارکس و تجهیز معامله گران به دانش مورد نیاز برای هدایت موثر این جنبه از معاملات است.

کال مارجین به وضعیتی اطلاق می شود که حساب معامله گر به زیر سطح مارجین مورد نیاز می رسد و کارگزار را وادار می کند تا این دستور را صادر کرده و از معامله‌گر می‌خواهد که وجوه اضافی را به حساب خود واریز نماید. در غیر این صورت پوزیشن های خود را ببندد تا شرایط سطح حاشیه را برآورده کند. پاسخ ندادن به کال مارجین می تواند منجر به انحلال اجباری پوزیشن ها و زیان های احتمالی شود.

معامله گران با به دست آوردن درک کامل از این موضوع و نحوه رسیدگی به آن، می توانند از سرمایه خود محافظت کنند، خطرات را به حداقل برسانند و با اطمینان در به کسب درآمد دلاری از ترید بپردازند.

مارجین و اهرم برای درک کال مارجین در فارکس

برای درک کال مارجین در آموزش فارکس Forex، دانستن مفاهیم مرتبط با مارجین و اهرم قبل از شروع ای بحث ضروری است. مارجین و اهرم دو روی یک سکه هستند. مارجین حداقل مقدار پولی است که برای انجام یک معامله با لوریج لازم است، در حالی که اهرم به معامله گران برای ترید در فارکس امکان می دهد بدون نیاز به تامین مالی کل معامله، در معرض معاملات بزرگ بازارها قرار بگیرند.

این مهم است که به یاد داشته باشید معامله با اهرم که در انواع بروکرهای فارکس ارائه می‌شود، مستلزم ریسک است و پتانسیل ایجاد سودهای بزرگ و همچنین زیان های بزرگ را دارد. مقالات مرتبط با مدیریت ریسک ما را بخوانید تا نکاتی در مورد چگونگی به حداقل رساندن ریسک در هنگام معامله را بدانید.

کال مارجین چگونه رخ می‌دهد؟

کال مارجین زمانی اتفاق می‌افتد که معامله‌گر دیگر مارجین مورد نیاز را در حساب خود نداشته و حساب به بودجه بیشتری نیاز دارد. این امر زمانی اتفاق می‌افتد که زیان معاملات، حاشیه قابل استفاده را به زیر سطح قابل قبول تعیین‌شده توسط بروکر فارکس کاهش دهد.

زمانی که معامله‌گران بخش بزرگی از سرمایه خود را به مارجین استفاده‌ شده متعهد می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که کال مارجین شوند و فضای بسیار کمی برای ضررهای باز باقی بماند. از دیدگاه کارگزاری ها، این یک مکانیسم ضروری برای مدیریت و کاهش موثر ریسک آنهاست.

در زیر مهمترین دلایل برای کال مارجین آورده شده است که بدون ترتیب خاصی ارائه شده اند:

  • نگه داشتن یک معامله زیانده برای مدت طولانی که مارجین قابل استفاده را کاهش می دهد.
  • استفاده بیش از حد از سرمایه حساب خود همراه با دلیل اول.
  • حسابی با بودجه کم که شما را مجبور می کند با حاشیه قابل استفاده بسیار کم معامله کنید
  • معاملات بدون استاپ لاس زمانی که قیمت ناگهان و به شدت در جهت مخالف تحلیل شما حرکت می کند.

چه چیزی باعث ایجاد کال مارجین در معاملات فارکس می شود؟

زمانی که این اتفاق افتاد چه می‌شود؟

زمانی که کال مارجین صورت می گیرد، معامله گر تقریبا تمام سرمایه اش را ضرر کرده یا به تدریج با ضرر های هنگفتی از معاملات خود خارج می شود. این اتفاق با دو صورت رخ میدهد:

  1. با رخ دادن کال مارجین معامله‌گر دیگر پولی در حساب خود ندارد تا پوزیشن های ضرر ده را حفظ کند. پس باید برای ایجاد فرصت پول به حسابش واریز کند.
  2. یا اینکه بروکر فارکس مثل بروکر xtb شروع به بستن ضررهای بیشتر میکند، و به نوبت از ضرر ده ترین معامله پوزیشن های معامله گر را میبندد، که این مورد نیز به همان اندازه برای کارگزاری هم بد است.

مهم است بدانید که معاملات اهرمی، در سناریوهای خاص، این احتمال را به همراه دارد که معامله گر ممکن است بیش از آنچه سپرده شده است به کارگزار بدهکار شود.

مثالی از کال مارجین شدن

در این مثال می خواهیم حسابی معاملاتی از یک تریدر را بررسی نماییم که احتمال بالایی برای کال مارجین شدن دارد:

  • سپرده : 10000 دلار
  • تعداد لات استاندار (100 هزار): 4
  • درصد مارجین: 2%
  • *مارجین استفاده شده : 9000 دلار
  • فری مارجین : 1000 دلار

*مارجین استفاده شده به صورت زیر با EUR/USD در 1.125 محاسبه می شود:

  • اندازه ترید x قیمت x درصد مارجین x تعداد لات
  • $100000x1125x2%x4 lots = $9 000

برای سادگی درک مطلب، این تنها پوزیشن باز در حساب است و کل حاشیه استفاده شده را به خود اختصاص می دهد. واضح است که سطح مورد نیاز برای حفظ پوزیشن باز، اکثر اکوئیتی را مصرف می کند و تنها 1000 دلار فری مارجین باقی می ماند.

معامله گران ممکن است با این فرض نادرست فعالیت کنند که حساب در شرایط خوبی است. با این حال، استفاده از اهرم به این معنی است که حساب شما کمتر قادر به کنترل حرکات بزرگ علیه معامله‌گر است. در این مثال، اگر بازار بیش از 25 پیپ حرکت کند (بدون احتساب اسپرد)، معامله‌گر کال مارجین می شود. (40 دلار در هر پیپ* 25 پیپ = 1000 دلار).

چگونه از کال مارجین شدن جلوگیری کنیم؟

اهرم اغلب و به درستی به عنوان یک شمشیر دو لبه شناخته می شود. هر چه یک معامله گر از اهرم بزرگتری استفاده کند -نسبت به مبلغ سپرده شده- مارجین قابل استفاده کمتری برای یک برای جذب هرگونه ضرر خواهد داشت.

هنگامی که درصد مارجین قابل استفاده به صفر برسد، معامله گر یک پیام مبنی بر کال مارجین شدن دریافت می کند. این مسئله تنها به دلیل عدم استفاده از حد ضرر های منطقی برای کاهش ضرر های احتمالی و رسیدن به استاپ اوت است.

در پایان، ما نمی دانیم که فردا چه اتفاقی در بازار رخ خواهد داد و دست پنهان مارکت که یکی از آن‌ها برای نمونه اسمارت مانی است، چه چیزی به همراه خواهد داشت، بنابراین هنگام استفاده از بهترین سیگنال های فارکس و یا هنگام تعیین اهرم مناسب مورد استفاده در هنگام معامله، با دقت عمل کنید و منطقی ترین اهرم را با مسئولیت پذیری انتخاب کنید.

خلاصه و نتیجه گیری

در پایان 4 روش برتر با این منبع برای جلوگیری از کال مارجین شدن در معاملات فارکس را به شما توصیه میکنیم:

  1. بیشتر موجودی حساب معاملاتی خود را در معرض معامله قرار ندهید.
  2. اهرم موثر خود را کاهش دهید. ما به تجربه توصیه میکنیم تا در فارکس نهایت از اهرم 50 یا 100 و حتی کمتر استفاده کنید تا ریسک کال مارجین شدن را کاهش دهید.
  3. مدیریت ریسک محتاطانه را با محدود کردن ضررهای خود با استفاده از استاپ ها اعمال کنید.
  4. برای اینکه در معاملات پر سود بمانید، مقدار قابل توجهی فری مارجین در حساب خود نگه دارید. در پراپ ترید فاند توصیه می‌کنیم که از 1%  برای هر معامله استفاده کنید و بیش از 5% بالانس خود را در مجموع معاملات در هر مقطع زمانی استفاده نکنید. این به پیشگیری از ضرر و کال مارجین شدن کمک بزرگی می کند.
  5. با اندازه های کوچک‌تر معامله کنید و هر معامله را تنها به عنوان یکی از هزاران معامله کوچک در نظر بگیرید. سود و ضرر هر معامله را کم نگه دارید تا یک معامله اشتباه شما را به خطر نابودی و کال مارجین شدن نکشاند.
3 2 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها