استیبل کوین USDC یو اس دی کوین چیست؟ چرا نسبت به تتر اعتبار بیشتری دارد؟

استیبل کوین USDC یو اس دی کوین چیست؟ چرا نسبت به تتر اعتبار بیشتری دارد

امروزه استیبل کوین ها بسیار محبوب شده اند و تقاضا برای آن ها از سال 2021 افزایش یافته و در ژانویه 2022، مجموع ارزش بازار استیبل کوین ها از 151 میلیارد دلار فراتر رفت. استیبل کوین USDC نوعی استیبل کوین از ارزهای دیجیتال است که به ارزش دلار آمریکا یعنی یک دارایی پایدار متصل است. این کوین طراحی شده است تا ثبات یک ارز سنتی فیات را فراهم کند و در عین حال از کارایی و امنیت فناوری بلاک چین استفاده کند. در ادامه ی این مقاله از پراپ ترید فاند قصد داریم به طور کامل با یو اس دی کوین و ویژگی های آن آشنا شویم و به مقایسه آن با دامیننس تتر بپردازیم.

استیبل کوین USDC چیست؟

USDC و USDT کریپتوهایی هستند که توسط همان مقدار ارز فیات، USD (دلار آمریکا) تثبیت شده یا حمایت می شوند. یو اس دی کوین و USDT همچنین به عنوان استیبل کوین شناخته می شوند. استیبل کوین ها برای کاهش نوسانات ارزهای دیجیتال طراحی شده اند. استیبل کوین‌های USD دارای ارزش ثابتی هستند و نوسانات را به حداقل می رساند. استیبل کوین ها  را می توان با دارایی هایی غیر از پول نقد مانند طلا نیز پشتیبانی کرد. ویژگی های کلیدی یو اس دی کوین عبارتند از:

وابسته به دلار آمریکا: هر USDC باید توسط یک دلار آمریکا در ذخیره پشتیبانی شود. این تضمین می کند که ارزش USDC ثابت می ماند و از نزدیک ارزش دلار آمریکا را دنبال می کند.

شفافیت و حسابرسی: انتظار می‌رود که صادرکنندگان استیبل کوین USDC تحت ممیزی‌های منظم قرار گیرند تا تأیید کنند که مقدار USDC در گردش به طور کامل توسط مبلغی معادل دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. این شفافیت برای حفظ اعتماد به ثبات استیبل کوین بسیار مهم است.

ساخته شده بر روی بلاک چین: یو اس دی کوین معمولا بر روی پلتفرم های بلاک چین، مانند اتریوم یا Algorand، با استفاده از قراردادهای هوشمند صادر می شود. این امکان تراکنش های سریع و ایمن و همچنین قابلیت همکاری با سایر دارایی ها و برنامه های مبتنی بر بلاک چین را فراهم می کند.

رگوله شده و ایمن: هدف صادرکنندگان یو اس دی کوین پیروی از الزامات نظارتی مربوطه است. این می تواند شامل رعایت مقررات ضد پولشویی (AML) و شناخت قوانین مشتری (KYC) باشد.

استفاده گسترده: استیبل کوین USDC به طور گسترده در اکوسیستم ارزهای دیجیتال برای اهداف مختلف، از جمله ترید در مبادلات ارزهای دیجیتال، به عنوان یک واحد حساب پایدار، و به عنوان یک وسیله مبادله در برنامه های مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده می شود.

استیبل کوین usdc چیست؟

یو اس دی کوین یکی از چندین استیبل کوین موجود در بازار ارزهای دیجیتال است و محبوبیت آن به دلیل ثبات آن و اعتماد مرتبط با حمایت از دلار آمریکا افزایش یافته است. کاربران اغلب به استیبل کوین‌هایی مانند USDC روی می‌آورند تا  نوسانات ذاتی بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر را کاهش دهند و در عین حال از مزایای فناوری بلاک چین بهره‌مند شوند.

Circle و Coinbaseیو اس دی کوین را در سال 2018 ایجاد کردند. قیمت آن مانند هر توکن دیگری با پشتوانه دلار در 1 دلار ثابت است. کنسرسیوم مرکز بر استانداردهای مالی و فنی نظارت و نظارت دارد. کنسرسیوم مرکز تضمین می کند که پشتوانه 1 به 1 شفاف است. این بدان معناست که به ازای هر استیبل کوین USDC ایجاد شده، 1 دلار USD به صورت ذخیره می شود، یا به صورت دلار آمریکا یا سایر جایگزین های نقدی.

حجم یو اس دی کوین

استیبل کوین USDC در حال حاضر با عرضه در گردش 26 میلیارد دلار در رتبه ششم ارزش بازار قرار دارد. این کوین به طور پیوسته ارزش بازار خود را افزایش داده است و تنها یک مکان از USDT عقب است. حجم معاملات 24 ساعته آن حدودا 3 میلیارد دلار است.

ثبات USDC

یو اس دی کوین ها در حدود 1 دلار ثابت می مانند. نوسانات جزئی در ارزش مانند هر استیبل کوین دیگری وجود خواهد داشت، اما آنها به سرعت اصلاح می شوند تا آن را به 1 دلار نزدیک کنند.

مقایسه استیبل کوین USDC و USDT

در مقالات پیشین به معرفی کاملا استیبل کوین تتر که رقیب USDC می باشد پرداختیم و برای آشنایی با آن پیشنهاد می شود مقاله مربوطه را مطالعه نمایید. حال در ادامه قصد داریم این دو را از جنبه های گوناگون با هم مقایسه نماییم.

مقایسه امنیت یو اس دی کوین و تتر

اگر سؤالاتی مانند «آیا USDT ایمن است» یا «آیا USDC ایمن است» شما را آزار می دهد، این دو استیبل کوین توسط شرکت های حسابداری معتبر نظارت می شوند.

گرنت تورنتون حساب های USDC را بازرسی می کند که یکی از پنج شرکت برتر حسابرسی حسابداری در جهان است. حساب های USD در USDC هر ماه در وب سایت Circle بررسی و اعلام می شود.

مقایسه امنیت یو اس دی کوین و تتر

Freeh، Sporkin و Sullivan LLP حساب های USDT را بررسی می کنند. سرمایه گذاران نگرانی هایی با USDT دارند زیرا از اینکه این حساب ها چند وقت یکبار حسابرسی می شوند مطلع نیستند.

مقایسه بلاک چین پشت این دو

کاربران USDT مزایای مختلفی با بلاک چین های مختلف دریافت می کنند. این مزایا می تواند از سودمندی تا سرعت تراکنش باشد. بلاک چین هایی که استیبل کوین USDC را در گردش قرار می دهند سولانا، اتریوم و الگوراند هستند. بلاک چین هایی که USDT در گردش هستند عبارتند از: اتریوم، الگوراند، OMG، SLP، ترون، USDT بیت کوین و EOS.

هزینه‌های USDT در مقابل USDC

هر دو این استیبل کوین‌ها را می‌توان در صرافی‌های کریپتو مانند هر کوین دیگری خرید و فروخت. کارمزد تراکنش برای این استیبل کوین ها در صرافی های مختلف متفاوت است.

موارد استفاده از یو اس دی سی و دامیننس تتر

استیبل کوین‌هایی مانند USDC و USDT می‌توانند برای اهداف متعددی مانند دسترسی به بازده در بازار بلاک چین، ذخیره و پرداخت‌ها مورد استفاده قرار گیرند. در زیر چند مورد استفاده جذاب برای استیبل کوین ها آورده شده است.

استفاده از استیبل کوین USDC Defi برای وام دادن به

امور مالی غیرمتمرکز، یا Defi، به اکوسیستمی اشاره دارد که بدون شخص ثالث یا اداره مرکزی کار می کند، که شامل برنامه های مالی مبتنی بر بلاک چین است و بر روی یک مدل همتا به همتا کار می کند. می توانید استیبل کوین های خود را از جمله یو اس دی کوین، به وام گیرنده قرض دهید و با وام Defi سود کسب کنید. این سیستم به نفع وام دهندگان و وام گیرندگان است زیرا به کاربران اجازه می دهد وام های با بهره کمتری نسبت به صرافی غیرمتمرکز دریافت کنند. وام دهندگان همچنین می توانند سود بلندمدت روی استیبل کوین های خود کسب کنند.

استفاده از استیبل کوین Defi برای وام دادن به

جفت ارزهای دیجیتال

معامله جفت ارزهای دیجیتال به این معنی است که کاربران می توانند یک رمز ارز را را با دیگری از طریق صرافی مبادله کنند. کاربران می توانند هزینه های دارایی های مختلف را از طریق این جفت ها مقایسه کنند. به عنوان مثال، شما می دانید که چقدر USDT برابر با یک BTC (بیت کوین) در یک جفت ارز دیجیتال BTC/USDT است.

افکار پایانی

در مقالات پیشین آموزش فارکس پراپ فرم پراپ ترید فاند، به معرفی یکی از پر کاربرد ترین استیبل کوین ها در بازار یعنی تتر پرداختیم. در این مقاله سعی کردیم تا با یکی درگر از این کوین ها، یعنی یو اس دی کوین، که رقیب تتر نیز می باشد بپردازیم و ویژگی های این دو را با هم مقایسه نماییم.

استیبل کوین USDC  با USDT شفافیت بیشتری دارد. علاوه بر این، USDC از نظر بلاک چین و نرخ ارز با USDT قابل مقایسه است. USDC برای کسانی که برای شفافیت ارزش قائل هستند ترجیح داده می شود، در حالی که USDT برای نقدینگی و سرمایه گذاری در کریپتو با حجم بالاتر ترجیح داده می شود.

پو اس دی کوین و USDT هر دو گزینه‌های خوبی برای سرمایه‌گذارانی هستند که می‌خواهند بخشی از بازار استیبل کوین باشند، زیرا اکثر ارزش بازار استیبل کوین را به همراه BUSD (Binance USD) تشکیل می‌دهند. از آنجایی که Visa با Circle شریک شده است، فروشندگان نیز راحت تر از استیبل کوین استفاده می کنند. آینده این کریپتوها امیدوارکننده است. اکنون زمان آن فرا رسیده است که از استیبل کوین استفاده کنید.

سوالات مرتبط

آیا استیبل کوین USDC و USDT ارز دیجیتال به حساب می آیند؟

USDT و USDC به‌جای دارایی‌های کریپتوکارنسی، به‌عنوان استیبل کوین طبقه‌بندی می‌شوند. هدف استیبل کوین ها ایجاد ثبات از طریق پیوند دادن ارزش خود به یک ارز فیات، در این مورد، دلار آمریکا است.

آیا می توانم USDT را به USDC تبدیل کنم؟

تبدیل بین USDT و USDC از طریق صرافی ها و پلتفرم های مختلف کریپتو که از هر دو استیبل کوین پشتیبانی می کنند امکان پذیر است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که نرخ تبدیل ممکن است بر اساس تقاضای بازار و نقدینگی متفاوت باشد.

کدام استیبل کوین بیشتر پذیرفته شده است؟

هر دو مورد استیبل کوین USDT و USDT پذیرش قابل توجهی داشته و توسط صرافی ها و پلتفرم های متعدد پشتیبانی می شوند. پذیرش استیبل کوین ها بسته به صرافی یا پلتفرم خاص ممکن است متفاوت باشد.

آیا تتر و یو اس دی کوین توسط چیزی پشتیبانی می شوند؟

هر دو USDT و USDC توسط ذخایر دلار آمریکا که در حساب های جداگانه نگهداری می شوند پشتیبانی می شوند. این ذخایر برای ایجاد شفافیت و حفظ پیوند 1:1 با دلار آمریکا حسابرسی می شوند.

آیا می توانم از USDT یا استیبل کوین USDC برای تراکنش های روزمره استفاده کنم؟

بله، USDT و استیبل کوین USDC را می توان برای تراکنش های روزمره که در آن پذیرفته شده اند استفاده کرد. ارزش پایدار آن‌ها آن‌ها را برای انجام تراکنش‌های دیجیتال بدون تأثیرپذیری از نوسانات رایج مرتبط با سایر دارایی‌های رمز ارز مناسب می‌سازد.

آیا USDT و USDC مشمول نظارت هستند؟

در حالی که هدف استیبل کوین‌هایی مانند یو اس دی کوین انطباق با مقررات است و تحت ممیزی‌های منظم قرار می‌گیرد، چشم‌انداز نظارتی برای دارایی‌های کریپتو، از جمله استیبل کوین‌ها، هنوز در حال تکامل است و سطح نظارت ممکن است در حوزه های قضایی مختلف متفاوت باشد.

آیا استیبل کوین USDC و USDT یکسان هستند؟

USDT (Tether) و USDC (USD Coin) استیبل کوین هایی هستند که هدفشان حفظ پیوند 1:1 با دلار آمریکا است. با این حال، آنها توسط شرکت‌های مختلف صادر می‌شوند و در شبکه‌های بلاک‌چین مختلف کار می‌کنند، با USDT عمدتاً در اتریوم و USDC در چندین بلاک چین از جمله اتریوم و الگوراند.

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها