بونوس فارکس چیست؟ معرفی انواع بونوس بدون واریز و تشویقی بروکرها

بونوس فارکس چیست؟ معرفی انواع بونوس بدون واریز و تشویقی بروکرها

بونوس فارکس به یک آپشن تشویقی و انگیزه تبلیغاتی ارائه شده توسط یک بروکر فارکس برای جذب معامله گران و تشویق آنها به افتتاح حساب، سپرده گذاری وجوه یا شرکت در فعالیت های معاملاتی خاص اشاره دارد. این بروکر فارکس ها می توانند اشکال مختلفی داشته باشند و مشمول شرایط و ضوابطی هستند که معامله گران قبل از اینکه بتوانند به پاداش یا هر گونه سود حاصل از آن دسترسی پیدا کنند، باید رعایت کنند. همچون بونوس بدون واریز، بونوس خوش آمد گویی و ….

در ادامه ی مقاله زیر از پراپ ترید فاند، معنای بونوس در فارکس را توضیح می‌دهم و مروری بر انواع معمول  آن و لیستی از بونوس بروکرها که در حال حاضر برای شما تریدرها فعال است ارائه می‌دهم:

بونوس فارکس چیست؟

بونوس فارکس اساساً پیشنهادهای تبلیغاتی هستند که توسط کارگزاران فارکس برای تشویق معامله گران ارائه می شود. آنها می توانند چندین هدف را انجام دهند:

جذب معامله گران جدید: کارگزاران فارکس از پاداش ها برای جذب مشتریان جدید برای ثبت نام و باز کردن حساب های معاملاتی با آنها استفاده می کنند. وعده دریافت جایزه می تواند یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای جذب معامله گران بالقوه باشد.

پاداش به مشتریان موجود: کارگزاران همچنین ممکن است به مشتریان فعلی پاداش هایی را به عنوان قدردانی یا تشویق آنها به ادامه ترید با همان کارگزار در قالب بونوس فارکس ارائه دهند.

تشویق فعالیت معاملاتی: برخی از جوایز و بونوس بروکرها در فارکس برای تحریک رفتارهای معاملاتی خاص، مانند حجم معاملات بالاتر  طراحی شده اند.

بونوس فارکس چیست؟

انواع بونوس فارکس

در اینجا انواع مختلفی از این بونوس بروکرها را در فارکس که کارگزران معمولاً ارائه می دهند بررسی می نماییم:

بونوس خوش آمدگویی

بونوس فارکسی که پس از افتتاح حساب در فارکس نزد کارگزار به مشتریان جدید ارائه می شود. می تواند درصدی از سپرده اولیه یا مبلغ ثابتی باشد که به حساب معامله گر واریز می شود.

بونوس سپرده

معامله گران بر اساس مبلغی که به حساب معاملاتی خود واریز می کنند، پاداش دریافت می کنند. به عنوان مثال، یک کارگزار ممکن است 50٪ پاداش سپرده ارائه دهد، به این معنی که اگر شما 1000 دلار سپرده گذاری کنید، 500 دلار اضافی به عنوان پاداش دریافت خواهید کرد.

پاداش تخفیف

معامله گران بر اساس حجم معاملات خود یا تعداد لات هایی که معامله می کنند، بازگشت نقدی دریافت می کنند. هر چه بیشتر معامله کنید، تخفیف شما بیشتر می شود.

بونوس فارکس وفاداری

پاداش برای مشتریان فعلی که برای یک دوره مشخص با یک کارگزار معامله کرده اند. اینها می توانند به اشکال مختلفی مانند پاداش نقدی، اعتبارات معاملاتی یا کاهش کارمزد ارائه شوند.

مسابقات معاملاتی

برخی از کارگزاران مسابقاتی را سازماندهی می کنند که در آن معامله گران می توانند جوایزی از جمله جوایز نقدی را برای دستیابی به اهداف خاص یا نشان دادن مهارت های خود برنده شوند.

بونوس حجم

معامله گران بر اساس حجم معاملات یا لات هایی که در یک دوره مشخص معامله می کنند، بونوس فارکس دریافت می کنند.

پاداش برداشت سود

معامله گران می توانند سودی را که از معامله با بونوس فارکس به دست می آورند، پس از برآوردن الزامات معاملاتی خاص برداشت کنند. مبلغ جایزه اصلی ممکن است قابل برداشت باشد یا نباشد.

بونوس بدون واریز

بونوس بدون واریز به معامله گران بدون نیاز به واریز اولیه سپرده داده می شود. معامله گران می توانند بدون به خطر انداختن سرمایه خود معامله را آغاز کنند. بونوس بدون واریز در بروکرها اغلب با محدودیت های برداشت همراه هستند.

بونوس بدون واریز

 پاداش ارجاع

معامله گران می توانند برای ارجاع مشتریان جدید به کارگزار پاداش دریافت کنند. مشتری ارجاع شده نیز ممکن است پاداش دریافت کند.

خواندن و درک دقیق شرایط و ضوابط مربوط به هر بونوس بروکر بسیار مهم است، زیرا آنها اغلب شامل الزاماتی مانند حداقل حجم معاملات، نمادهای معاملاتی واجد شرایط و سایر محدودیت‌ها هستند. هنگام انتخاب یک کارگزار فارکس، معامله گران باید عواملی مانند شهرت، انطباق با مقررات، شرایط معاملاتی و قابلیت اطمینان کلی را در نظر بگیرند و مراقب بروکرهای کلاهبردار فارکس باشند، نه اینکه فقط وجود یک پیشنهاد بونوس فارکس را داشته باشند. چرا که بهترین روش برای گول زدن و جذب مشتری در این نوع بروکرها همین بونوس ها می تواند باشد.

انواع بونوس بروکرها فعال در حال حاضر

در ادامه قصد داریم بونوس های فعال در بروکرها را در حال حاضر با هم مرور کنیم که در صورت تمایل بتوانید از آن ها بهره مند شوید.

بونوس بروکر آمارکتس

یکی از کارگزارهایی که در حال حاضر بونوس فارکس فعال داشته و ارائه می دهد، بروکر آمارکتس است. این بونوس ها در سه دسته ی بونوس حساب دمو، دو برابر کردن مبلغ واریزی خود و بونوس تغییر بروکر به این کارگزاری است. در ادامه شرایط هر یک را بررسی می کنیم.

بونوس دو برابر کردن واریزی

با این طرح شما مبلغی را که به حساب خود در بروکر آمارکتس واریز می نمایید، دو برابر خواهد شد. یکی از نکات مهم این بونوس این است که، فقط برای مشتریان جدید فعال است. حداکثر مبلغ بونوس برای هر مشتری در این بروکر ۵ هزار دلار می باشد، که به صورت اعتبار به قسمت Credit line پلتفرم MetaTrader4 شما واریز می شود، نه به شکل وجه قابل برداشت. این به این دلیل است که در صورت عدم داشتن فعالیت و ترید در حساب خود به مدت یک ماه، این بونوس لغو می گردد.

بونوس حساب دمو آمارکتس

این طرح یکی از جالب ترین بونوس بروکرها همانند بونوس بدون واریز است که در آن شما می توانید در حساب دمو خود به ترید پرداخته و در انتها سود حاصل شده را به حساب زنده خود انتقال دهید.

برای این کار شما با افتتاح حساب دمو در این بروکر به ترید پرداخته و پس از ۵ روز یک حساب زنده افتتاح کرده که با حداقل مبلغ سود به دست آورده در دمو آن را شارژ می نمایید. حال سود خود را در حساب دمو می توانید به حساب لایو خود منتقل کنید.

نکته دیگر در رابطه با این بونوس فارکس این است که حداقل واریزی سرمایه توسط مشتری باید ۱۰ هزار دلار بوده و به صورت اعتبار غیر قابل برداشت به تریدر تعلق می گیرد.

بونوس ثبت نام و تغییر بروکر در آمارکتس

دیگر بونوس بروکر آمارکتس در حال حاضر این است که، شما با تغییر بروکر خود به این کارگزاری می توانید۲۰ درصد مبلغ واریزی خود را به صورت اعتبار غیر قابل برداشت در حساب معاملاتی خود دریافت نمایید. توجه نمایید که این طرح فقط در حساب های Standard و Fixed پلتفرم متاتریدر ۴ و متاتریدر ۵ قابل ارائه بوده و حداکثر میزان آن برای هر مشتری ۵ هزار دلار است که فقط یکبار به هر فرد تعلق خواهد گرفت.

بونوس بروکر یو اس جی USG

این کارگزاری در حال حاضر به ازای هر لات در معاملات ۱ تا ۰.۵ دلار بونوس به مشتریان خود ارائه می دهد. این مقدار برای حساب های با موجودی ۱۰ تا ۲۰ هزار دلار ۰.۵ دلار و برای حساب های بالاتر از این مقدار ۱ دلار به ازای هر لات معامله می باشد.

بونوس بروکر کاپیتال اکستند

بروکر کاپیتال اکستند در حال حاضر دو طرح کش بک و گرند کاپیتال را ارائه می دهد.

بونوس کش بک

در این طرح شما تا ۳ دلار به ازای هر لات معامله ریبیت کش بک دریافت می نمایید. فقط کافی است پس از ثبت نام در این کارگزاری حداقل مبلغ ۱۰۰ دلار به حساب خود واریز کرده و با عضویت در طرح، با ترید ریبیت دریافت و به ازای لات های معامله شده کش بک دریافت کنید.

پاداش گرند کاپیتال

در این طرح ۳۰ درصد مبلغ واریزی شما به صورت اعتبار به حساب تان واریز می گردد. فقط دقت نمایید این بونوس که با شرط حداقل واریزی ۱۰۰ دلار و حداکثر بونوس ۳۰۰ دلار است، همانند سایر بروکرها و بونوس ها، قابل برداشت نمی باشد و فقط برای ترید در اختیارتان قرار می گیرد.

بونوس بروکر لایت فارکس

بروکر لایت فارکس یک کد برای استفاده از بونس ۱۰۰ درصد سپرده به نام Iran100 دارد که با استفاده از آن مشتریان می توانند در صورت واریز حداقل ۲۰۰ دلار به حساب خود مبلغ بونوس را در قالب مارجین برای معاملات خود دریافت نمایند. نکته مهم در رابطه با این بونوس بروکر لایت فارکس این است که، حداکثر این بونوس ۱۰ هزار دلار بوده و سود حاصله از ترید با آن را می توان به محض به دست آمدن برداشت نمود. همچنین شما می توانید تا ۵ بار از این طرح استفاده نمایید.

بونوس فعال در بروکر دلتا اف ایکس

این کارگزاری یک بونوس بدون واریز ارائه کرده که به مشتریات جدید تا سه روز پس از ثبت نام اجازه می دهد بدون واریز سرمایه شروع به ترید نمایند.

بروکر دلتا اف ایکس همچنین یک سری جوایز را، که مطابق با مبلغی که حساب خود را شارژ می نمایید انتخاب می شوند و بدون قرعه کشی می باشد، برای تریدرها فراهم نموده. این جوایز فقط برای حساب استاندارد این بروکر فراهم بوده و پس از شارژ اکانت خود به توجه به شرایط کمپین، این جایزه برایتان ارسال می گردد. لیست این جوایز و بونوس بروکر دلتا به شرح زیر است.

  • سپرده 50000 دلار: سفر به اروپا
  • سپرده 20000 دلار: مک بوک
  • سپرده 10000 دلار: سفر لوکس به آنتالیا
  • سپرده ۵۰۰۰ دلار: لپ تاپ اچ پی
  • سپرده ۲۰۰۰ دلار: اپل واچ سری ۸
  • سپرده ۱۰۰۰ دلار: هدفون گلکسی باد ۲ پرو
  • سپرده 500 دلار: پاوربانک

بونوس بروکر اف ایکس چویس

این کارگزاری بونوسی را ارائه می دهد که بر خلاف موارد ذکر شده تا به اینجا، قابل برداشت است. برای استفاده از این طرح ۶۵ درصد بونوس در صورت واریز ارز دیجیتال و ۵۰ درصد بونوس برای تریدرهایی که طی ۷ روز از زمان تایید مدارک خود در این بروکر به واریز وجه و شارژ حساب معاملاتی خود اقدام می نمایند تعلق می گیرد.

حداکثر بونوس ۱۰ هزار دلار بوده و تا ۳ ماه در حساب شما می ماند. لازم به ذکر است که برای برداشت این مقدار لازم است به ازای هر ۱۰۰ دلار بونوس ۲۵ لات ترید انجام دهید.

جمع بندی

بونوس فارکس می تواند یک پیشنهاد فریبنده برای معامله گرانی باشد که به دنبال به حداکثر رساندن سرمایه و فرصت های معاملاتی خود هستند. این پاداش ها به اشکال مختلفی مانند پاداش سپرده، بونوس بدون واریز و جوایزی وجود دارد که هر کدام شرایط و ضوابط خاص خود را دارند. در حالی که این پاداش ها می توانند یک تقویت اولیه برای حساب شما ایجاد کنند، بسیار مهم است که شرایط را به طور کامل درک کنید، از جمله الزامات برداشت، شرایط معاملات و هرگونه محدودیتی که ممکن است اعمال شود.

معامله گران باید هنگام انتخاب یک کارگزار فارکس و ارزیابی ارزش پیشنهاد بونوس، احتیاط کنند و دقت لازم را انجام دهند. اولویت دادن به شهرت کارگزار، رعایت مقررات و کیفیت کلی خدمات آنها بر جذابیت یک جایزه ضروری است. بونوس بروکرها می توانند یک مزیت اضافی ایجاد کنند، اما آنها نباید تنها عامل تعیین کننده در انتخاب یک کارگزار باشند.

در این مقاله لیستی از بونوس های فعال در برخی از بروکرها را برای شما عزیزان آوردیم، که برای اطلاع بیشتر در مورد آن ها می توانید به سایت هر کارگزاری مراجعه نمایید.

5 3 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها