آموزش استراتژی ICT سبک پرایس اکشن حرفه ای

آموزش استراتژی ICT سبک پرایس اکشن حرفه ای

یکی از این استراتژی های محبوب در دنیای ترید در فارکس استراتژی ICT است که توسط مایکل جی. هادلستون ابداع شد و  به عنوان Inner Circle Trading نیز شناخته می شود. این مقاله از پراپ ترید فاند به آموزش استراتژی ICT و به مفاهیم و اصول اصلی آن می پردازد و هدف آن ارائه درک جامعی از این رویکرد در معامله گری است.

استراتژی ICT حول پویایی پیچیده بازارهای فارکس می چرخد. این تجزیه و تحلیل پرایس اکشن، مفاهیم جریان سفارش، ساختار بازار و مدیریت ریسک را ترکیب می کند تا معامله گران را از پیچیدگی های بازار ارز راهنمایی کند. در زیر، مولفه ها و آموزه های کلیدی این استراتژی را بررسی خواهیم کرد.

آموزش استراتژی ICT

استراتژی ICT (Inner Circle Trading) با معامله‌گری به نام Michael J. Huddleston مرتبط است که با نام مستعار آنلاین «Inner Circle Trader» نیز شناخته می‌شود. مایکل جی. هادلستون روش و برنامه آموزش استراتژی ICT  را توسعه داد. او در جامعه ترید به دلیل آموزه ها و رویکردش به معاملات فارکس، با تاکید بر مفاهیمی مانند تجزیه و تحلیل پرایس اکشن، جریان سفارش و ساختار بازار، همانطور که قبلا ذکر شد، شناخته شد. هادلستون با ارائه مطالب آموزشی، وبینارها و برنامه های راهنمایی مرتبط با استراتژی معاملاتی خود، طرفدارانی به دست آورد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که آموزه ها و استراتژی او موضوع بحث و بحث در جامعه تجاری است و تجربیات و نظرات معامله گران در مورد اثربخشی استراتژی ICT متفاوت است.

استراتژی ICT بر تحلیل تکنیکال نمودار در فارکس متکی است و بر این باور استوار است که – با تجزیه و تحلیل عملکرد قیمت، سطوح حمایت و مقاومت، و همچنین اوردر بلاک – می‌توان تا حدودی مناطق خاصی را با بیشترین تمرکز شناسایی کرد. استراتژی ICT عمدتاً بر هفت مفهوم کلیدی استوار است: نقدینگی، جابه‌جایی، تغییر ساختار بازار، Inducement، Fair Value Gap یا FVG، ورود بهینه معامله، و قیمت Balanced Price Range.

مفاهیم کلیدی در استراتژی ICT

آموزش استراتژی ICT شامل برخی مفاهیم کلیدی است که هر معامله گر باید بداند تا بتواند از مزیت ترید در این سبک استفاده کند. در بخش‌های زیر، نکات کلیدی را مورد بحث قرار خواهیم داد.

Liquidity نقدینگی

اولین و مسلماً مهمترین مفهوم در روش استراتژی ICT نقدینگی است. دو نوع نقدینگی وجود دارد؛ سمت خرید و فروش. نقدینگی سمت خرید، سطحی را در نمودار نشان می‌دهد که تریدرها انواع سفارشات فارکس استاپ خود را در آن قرار می‌دهند. نقدینگی سمت فروش درست برعکس است. در هر دو مورد، این سطوح اغلب در نقاط افراطی یا نزدیک به آن‌ها یافت می‌شوند، زیرا سقف و کف محدوده‌ها اغلب به عنوان مناطقی در نظر گرفته می‌شوند که معامله‌گران در آن‌ها استاد لاس خود را قرار می دهند و بنابراین، می‌خواهند از معاملات خود خارج شوند.

معامله گران اسمارت مانی ماهیت این مفهوم را درک می‌کنند و معمولاً موقعیت‌هایی را در نزدیکی سطوحی که بسیاری از سفارشات حد ضرر در آن‌ها قرار دادع شده هستند جمع‌آوری یا توزیع می‌کنند. هنگامی که سطحی که در آن بسیاری از استاپ ها قرار می گیرند معامله شد، اغلب این اتفاق می افتد که قیمت مسیر خود را معکوس کرده و در جهت مخالف حرکت می کند و در نقطه مقابل نقدینگی است.

آموزش استراتژی ICT

Displacement جابجایی در استراتژی ICT

در بحث آموزش استراتژی ICT،جابه جایی ، یک حرکت بسیار قدرتمند در پرایس اکشن است که منجر به فشار شدید فروش یا خرید می شود. به طور کلی، جابجایی به صورت یک یا گروهی از کندل ها ظاهر می شود که همه در یک جهت قرار دارند. این کندل ها معمولاً دارای بدنه واقعی بزرگ و فتیله های بسیار کوتاه هستند که نشان دهنده اختلاف بسیار کمی بین خریداران و فروشندگان است.

Displacement جابجایی در استراتژی ICT

Market Structure Shift تغییر ساختار بازار

همانطور که بسیاری از معامله‌گران می‌دانند، در اصول اولیه روند، در یک روند صعودی، قیمت با ایجاد سقف های بالاتر higher high  و کف های بالاتر higher low و در یک روند نزولی، قیمت باعث ایجاد سقف و کف پایین تر lower high و lower low می‌شود. تغییر ساختار بازار با سطحی در نمودار نشان داده می شود که در آن روند قبلی شکسته شده است. اگر قیمت در یک روند صعودی باشد، سطح تغییر ساختار بازار جایی است که پایین ترین سطح ایجاد می شود. اگر قیمت در یک روند نزولی باشد، سطح تغییر ساختار بازار در استراتژی ICT به طور کلی در نقطه‌ای قرار می‌گیرد که بالاترین سطح ایجاد می‌شود. در هر دو مورد، تغییرات ساختار بازار معمولاً پس از یک جابجایی اتفاق می‌افتد.

در استراتژی ICT هنگامی که قیمت از طریق یک سطح تغییر ساختار بازار معامله شد، یک معامله گر زرنگ شروع به جستجوی نشانه های بیشتری می کند که روند در واقع تغییر کرده است و از سطح تغییر ساختار بازار به عنوان سطحی برای معامله استفاده می کند.

Market Structure Shift تغییر ساختار بازار

Inducement انگیزه

به ندرت قیمت در یک خط مستقیم حرکت می کند. در یک روند بزرگتر، تقریباً همیشه حرکات خلاف روند وجود دارد. این حرکات خلاف روند، نتایج شکار نقدینگی در تایم فریم پایین تر است. در استراتژی ICT می دانیم قیمت جهش می کند یا رد می شود و سپس قبل از ادامه در همان جهت روند بلندمدت، سقف یا کف قبلی کوتاه مدت را هدف قرار می دهد. انگیزه به طور خاص هدف قرار دادن این های یا لو های کوتاه مدت به عنوان مناطقی است که ممکن است توقف داشته باشد.

Inducement انگیزه

Fair Value Gap گپ

در استراتژی ICT پس از اینکه قیمت به سطح نقدینگی رسید و سپس معکوس شد، چیزی که اغلب در آینده اتفاق می‌افتد جابه‌جایی است. Fair Value Gap در این جابجایی ایجاد می شوند و به عنوان مواردی تعریف می شوند که در آن ناکارآمدی یا عدم تعادل در بازار وجود دارد. این عدم تعادل ها بر روی نمودار با یک توالی سه شمعی حاوی یک کندل بزرگ میانی که سایه های بالایی و پایینی شمع های مرزی با هم همپوشانی ندارند، مشاهده می شود.
بسیاری از معامله‌گران به این گپ ها پر استراتژی ICT علاقه‌مند هستند، زیرا می‌توانند به آهن‌ربایی برای قیمت در پرایس اکشن آتی تبدیل شوند.

Fair Value Gap گپ

Optimal Trade Entry ورود بهینه ترید در استراتژی ICT

مناطق ورود بهینه به معامله در استراتژی ICT بهترین مکان ها را برای ورود به ترید را نشان می دهند و با استفاده از ابزار ترسیم فیبوناچی می توان آنها را شناسایی کرد. در بیشتر موارد، یک ورودی بهینه جایی بین 61.8% و 78.6% اصلاح یک رنج اکسپنشن خواهد بود.

پس از اینکه یک تغییر ساختار بازار در استراتژی ICT رخ داد و یک مرحله جدید از پرایس اکشن شکل گرفت، جهش که به دنبال قسمت جدید ایجاد می‌شود، اغلب فرصتی برای گرفتن پوزیشن در جهت جدید ایجاد می‌کند و این سطوح فیبوناچی اصلاحی را می‌توان برای شناسایی مکان استفاده کرد.

Optimal Trade Entry ورود بهینه ترید در استراتژی ICT

Balanced Price Range محدوده قیمت متوازن

این محدوده نتیجه یک حرکت تهاجمی به سمت بالا است که بلافاصله به دنبال یک حرکت تهاجمی به سمت پایین است که . چیزی که پس از هر یک از این موارد باقی می‌ماند، اساساً یک گپ دوگانه است که می‌تواند مانند آهنربایی برای قیمت قبل از ادامه حرکت بالاتر یا پایین‌تر عمل کند.

مفاهیم کلیدی در استراتژی ICT

خلاصه

استراتژی ICT روز به روز محبوب‌تر می‌شود، زیرا به نظر می‌رسد می‌تواند برخی از مزیت‌هایی را که دست‌ها و ذهن‌های پشت اسمارت مانی از آن‌ها بهره می‌برند، به معامله‌گران خرد بدهد. به یاد داشته باشید اینها تنها هفت مورد از مهمترین مفاهیم آموزش استراتژی ICT هستند و مسلما چیزهای بیشتری برای یادگیری در مورد آن وجود دارد.

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها