صرافی کوین بیس | بررسی کامل شرایط و ویژگی ها Coinbase


در چشم انداز به سرعت در حال تحول ارز دیجیتال، یافتن یک پلت فرم قابل اعتماد و کاربرپسند برای ترید برای سرمایه گذاران تازه کار و با تجربه بسیار مهم است. صرافی کوین بیس به عنوان یکی از پیشگامان در این صنعت برجسته است و یک پلت فرم امن و برای خرید، فروش و مدیریت طیف گسترده ای از دارایی های دیجیتال ارائه می دهد. در این بررسی پراپ ترید فاند، ویژگی‌های کلیدی، امنیت، هزینه‌ها و تجربه کاربری کلی ارائه شده در مورد صرافی Coinbase را بررسی خواهیم کرد.

نگاهی کلی به صرافی کوین بیس

صرافی کوین بیس در سال 2012 تاسیس شد و به عنوان یک پلتفرم برای کمک به هر کسی در خرید و فروش ارز دیجیتال از هر نقطه از جهان ایجاد شد. این صرافی دارای بیش از 3500 کارمند و دارایی 130 میلیارد دلاری است و در کنار رقیب خود، صرافی بایننس، به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های کریتو در جهان تبدیل شده است.

به عنوان بخشی از تلاش های غیرمتمرکز کوین بیس، دفتر مرکزی ندارد، بنابراین تیم ها از سراسر جهان از راه دور کار می کنند.

حداقل ترید

2 دلار

کارمزد  معاملات

بسته به روش پرداخت، نوع ارز دیجیتال، اندازه تراکنش و پلت فرم متفاوت است. 2.99 دلار برای خرید 200 دلار بیت کوین یا حدود 1.5٪.

تعداد رمزارز

بیش از 200

جفت های معاملاتی کریپتو به کریپتو

بیش از 400.

شفافیت وب سایت

اطلاعات مهم از جمله حداقل سرمایه گذاری، دارایی های پشتیبانی شده و نحوه افتتاح و بستن حساب را می توان به راحتی در وب سایت یافت.

پیشنهاد ذخیره سازی

مشتریان می توانند از کیف پول ارز دیحیتال خود استفاده کنند و صرافی کوین بیس در برابر جرائم سایبری بیمه دارد.

آفر Staking

جوایز روی تعداد انگشت شماری کوین، با نرخ تا حدود 10٪

اپلیکیشن موبایل

برنامه‌ها و اپلیکیشن های صرافی Coinbase با امتیاز بالا دارای گزینه‌هایی هستند که هم برای کاربران مبتدی و هم برای کاربران پیشرفته مناسب هستند.

خدمات مشتری

تلفن، ایمیل و چت.

معرفی، مزایا و معایب صرافی Coinbase

صرافی کوین بیس یک پلتفرم ارز دیجیتال است که در آن کاربران می توانند ارزهای دیجیتال و اخیراً NFT خود را بفروشند، بخرند یا ذخیره کنند. این صرافی در بیش از 100 کشور جهان وجود دارد و از سه ماهه سوم 2022 دارای پایگاه کاربری گسترده ای از 108 میلیون کاربر تأیید شده است.

با بیش از 10000 دارایی برای انتخاب، معامله گران مبتدی و پیشرفته می توانند از این صرافی برای معامله کریپتو محبوب مانند بیت کوین و اتریوم و ارزهای نه چندان محبوب اما بسیار مورد توجه مانند میم کوین ها SUI و MAGIC استفاده کنند. پلتفرم صرافی Coinbase دارای یک رابط کاربری بصری آسان است که برای تازه‌کارها ایده‌آل بوده و دارای یک روش ساده و مستقیم برای تبدیل رمزارز به پول نقد و بالعکس است.

معرفی، مزایا و معایب صرافی Coinbase

در طول سال‌ها، صرافی کوین بیس تکامل یافته است و کوین های جدیدی را اضافه و حذف کرده و به‌روزرسانی‌هایی را برای ایجاد تجربه کاربری روان‌تر انجام داده است. در ژوئن 2022، صرافی اعلام کرد که Coinbase Pro را راه اندازی می‌کند و آن را با Coinbase Advanced Trade جایگزین می‌کند تا مجموعه کامل خدمات سرمایه‌گذاری رمزنگاری پیشرفته خود را بر روی یک پلتفرم ارائه دهد. شش ماه بعد، این شرکت حساب‌های Coinbase Pro را به پلتفرم Advanced Trade منتقل کرد که انعطاف‌پذیری بیشتری برای معامله‌گران با حجم بالا دارد.

معایب مزایا
کارمزد تراکنش ها نسبتا بالا است. کاربری آسان برای استفاده
خدمات مشتری ضعیف پشتیبانی از طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال
کلیدهای خصوصی کاربران را کنترل می کند در بیش از ۱۰۰ دارایی امکان کسب درآمد غیر فعال ارائه می دهد.

ارزهای دیجیتال موجود در کوین بیس

صرافی کوین بیس فهرست دارایی‌های رو به رشدی دارد که شامل هزاران ارز دیجیتال منحصربه‌فرد است. برخی از رمزارزهای محبوب آن عبارتند از:

  • بیت کوین (BTC)
  • اتریوم (ETH)
  • تتر USD (USDT)
  • کاردانو (ADA)
  • سولانا (SOL)
  • پولکادوت (DOT)
  • یو اس دی کوین (USDC)
  • دوج کوین (DOGE)
  • Uniswap (UNI)
  • لایت کوین (LTC)
  • شیبا اینو (SHIB)
  • Stellar Lumens  (XLM)
  • Polygon (MATIC)

در 20 فوریه 2023، کیف پول کوین بیس پشتیبانی از BCH، ETC، XLM و XRP را به دلیل استفاده کم متوقف کرد.با این حال، کاربران علاقه مند به سرمایه گذاری در این کوین ها همچنان می توانند آنها را در صرافی Coinbase معامله کنند.

کیف پول صرافی کوین بیس

بر خلاف بایننس، صرافی Coinbase همچنین دارای کیف پولی است که یک جایگزین ایده آل برای کاربرانی است که پلتفرم تعاملی تر را ترجیح می دهند به جای تراست والت یا سایر کیف پول ها می توانند از آن استفاده نمایند.

کیف پول صرافی کوین بیس

ترید پیشرفته

Advanced Trade یک پلت فرم معاملاتی بومی توسط صرافی کوین بیس است که ابزارها و امنیت بیشتری را برای کاربران پیشرفته فراهم می کند و به آنها اجازه می دهد به اوردر بوک های real-time  دسترسی داشته باشند. این یک جهش بزرگ از Coinbase Pro، پلت فرم پیشرفته سابق Coinbase برای معامله گران است. در مقایسه با پلتفرم قدیمی Pro، Advanced Trade دارای جفت‌های بازار بیشتر، ادغام TradingView و بونوس ها و پاداش های بهتری است.

 هزینه ها در صرافی Coinbase

کل برنامه هزینه صرافی Coinbase در یک صفحه در دسترس نیست، بلکه در صفحات مختلف در بخش راهنما موجود است. شما به عنوان سازنده (maker) ، کمتر از گیرنده (taker) هزینه پرداخت می کنید . در حالی که سازندگان 0.00٪ تا 0.40٪ از تراکنش های خود را به عنوان کارمزد پرداخت می کنند، گیرندگان درصد بیشتری را می پردازند که می تواند بین 0.05٪ تا 0.60٪ باشد.این کارمزدها را می توان با توجه به سطح شما و مقدار معامله کاهش داد.

صرافی کوین بیس یک سیستم مبتنی بر لایه را برای کارمزدهای سازنده و گیرنده خود اجرا می کند و به کاربرانی که با حجم بیشتری تراکنش می کنند اجازه می دهد هزینه کمتری بپردازند. هزینه های سازنده و گیرنده در به شرح زیر است:

Tier هزینه گیرنده

Taker Fee

هزینه سازنده

Maker Fee

0 تا 10 هزار دلار 60bps 40bps
10 تا 50 هزار دلار 40bps 25bps
50 تا 100 هزار دلار 25bps 15bps
100 هزار تا 1 میلیون دلار 20bps 10bps
1 تا 15 میلیون دلار 18bps 8bps
15 تا 75 میلیون دلار 16bps 6bps
75 تا 250 میلیون دلار 12bps 3bps
250 تا 400 میلیون دلار 8bps 0bps
+400 میلیون دلار 5bps 0bps

امنیت

صرافی کوین بیس از روش های مختلفی برای ایمن نگه داشتن حساب شما استفاده می کند. یکی از این ویژگی های امنیتی مفید، سیستم احراز هویت اجباری 2 مرحله ای (2FA) است . با این وجود، شما همچنان باید بررسی های لازم را انجام دهید و اقدامات لازم را برای محافظت در برابر هرگونه دسترسی غیرمجاز که می تواند حساب شما را به خطر بیندازد، انجام دهید.

این صرافی از دو اقدام امنیتی حیاتی برای ایمن سازی دارایی های مشتری استفاده می کند. ذخیره سازی سرد و محاسبات چند جانبه (MPC).در حالی که اکثر دارایی‌های مشتری در مکان‌های امن و آفلاین ذخیره می‌شوند، دارایی‌های باقی‌مانده آنلاین از مهاجمان دارای MPC محافظت می‌شوند.

با MPC، کلیدهای رمزنگاری برای هر تراکنش زنجیره ای تولید می شوند. کلیدها در قسمت‌های مختلفی تولید می‌شوند و تقریباً غیرممکن است که هر مهاجمی بتواند رمزارز شما را با ترکیب همه کلیدهای مورد نیاز به سرقت ببرد.

امنیت

علیرغم امنیت «درجه بانکی» صرافی کوین بیس، برخی از کاربران دارایی های خود را در این صرافی از دست داده اند. در مارس 2023، یکی از کاربران صرافی Coinbase پس از از دست دادن 90 درصد از پس انداز زندگی خود، حدود 96000 دلار، پس از هک شدن گوشی و دسترسی به حسابش، از صرافی شکایت کرد. کاربر دیگری پس از به خطر افتادن حساب کاربری خود 2 میلیون دلار ارزدیجیتال را از دست داد و در هنگام وقوع حادثه نتوانست هیچ کمک قابل توجهی از پشتیبانی مشتری دریافت کند.

خدمات مشتری

بسیاری از مشتریان با خدمات مشتری صرافی کوین بیس مشکل دارند، ارتباط غیرانسانی و زمان پاسخ آهسته به عنوان برخی از مکررترین موضوعات مطرح شده است. گزینه های خدمات مشتری عبارتند از یک چت زنده، یک پلت فرم کمک رسانه های اجتماعی و یک سیستم تیکت، که همگی بیشتر به صورت سلف سرویس هستند تا تعاملی.

رضایت مشتری در صرافی کوین بیس

هر چند این صرافی از شناخته ترین شده نام ها در این حیطه است، اما صرافی Coinbase امتیاز خوبی در تجربه کاربری و سهولت استفاده به دست آورده است، اما امنیت و رضایت مشتری نیاز به بهبود دارد. به طور کلی، کاربران با مشکلات حساب مانند هک و حساب های قفل شده در مواردی رو به رو بوده اند که حل آنها را چالش برانگیز می دانند.

جمع بندی

صرافی کوین بیس یک صرافی کریپتو محبوب و شناخته شده است که در آن هر کسی می‌تواند ارزهای دیجیتال را بخرد، بفروشد یا ذخیره کند. این امر کاربران را از پیمایش در بسیاری از صرافی‌های دیگر نجات می‌دهد و مراحل مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را کاهش می‌دهد. این صرافی از بیش از 10000 دارایی پشتیبانی می کند و به کاربران اجازه می دهد تا مجموعه ای از ارزهای دیجیتال را کاوش کنند و از آن لذت ببرند.

به یاد داشته باشید هنگام استفاده از صرافی های رمزنگاری، از جمله صرافی Coinbase، از دستگاه های خود محافظت کنید. اگر خدمات مشتریان ضعیف تر نسبت به برخی دیگر رقبا و هزینه های گران آن را در نظر نگیریم، کوین بیس ابزار قدرتمندی است که می تواند به سهولت سفر شما به سمت سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال کمک کند.

سوالات متداول

کوین بیس چیست؟

Coinbase یک کارگزاری ارزهای دیجیتال است که فرآیند ترید و ذخیره رمزارزها را ساده می‌کند، ایده‌آل برای مبتدیانی که دانش کمی درباره کریپتو دارند و کاربران پیشرفته‌ای که به چیزی کمتر پیچیده نیاز دارند. با استفاده از این صرافی، کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال را 24/7 معامله کنند و از طریق روش‌های مختلفی مانند انتقال SWIFT و ACH، فیات را واریز و برداشت کنند.

آیا صرافی کوین بیس ایمن است؟

Coinbase چندین تدابیر امنیتی برای محافظت از سرمایه مشتری در نظر گرفته است که آن را به مکانی نسبتاً امن برای ذخیره دارایی های شما تبدیل می کند. با این حال، کاملاً ایمن نیست و شما هنوز باید سهم خود را برای محافظت از دارایی های خود انجام دهید. می‌توانید از صرافی Coinbase برای ترید ارزهای دیجیتال استفاده کنید، اما اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات ورود به سیستم را خصوصی نگه دارید و هرگز کدهای تأیید خود را با کسی به اشتراک نگذارید.

آیا این صرافی برای مبتدیان خوب است؟

بله. صرافی Coinbase انتخاب خوبی برای مبتدیان است زیرا به دانش فنی کمی نیاز دارد. هر کسی که از یک دستگاه مجهز به اینترنت استفاده می کند می تواند به راحتی در رابط Coinbase پیمایش کند و ارزهای دیجیتال را معامله کند.

آیا باید SSN خود را به صرافی Coinbase بدهم؟

دادن شماره تامین اجتماعی (SSN) خود به Coinbase به طور کلی ایمن است. این یکی از شناخته شده ترین پلتفرم های معاملات ارزهای دیجیتال است که از روش های امنیتی پیشرو برای محافظت از حساب های کاربران استفاده می کند. با این حال، مانند هر صرافی دیگری کاملاً بدون خطر هک نیست و فقط شما می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید ادامه دهید.

آیا صرافی کوین بیس به IRS گزارش می دهد؟

صرافی Coinbase به IRS گزارش می دهد. صرافی فقط فرم 1099-MISC را گزارش می کند. انواع مختلفی از درآمد مشمول مالیات را می توان از فعالیت های Coinbase ایجاد کرد، از جمله سود سرمایه از خرید و فروش رمز ارز و درآمد بهره از چیزهایی مانند سهام. مشتریان ایالات متحده باید از Coinbase Taxes بازدید کنند تا هر آنچه را که برای گزارش درآمد مشمول مالیات از Coinbase نیاز دارند، دریافت کنند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها