معرفی و بررسی صرافی بایننس Binance

معرفی و بررسی صرافی بایننس Binance

صرافی بایننس یک صرافی کریپتو محبوب است که برای سرمایه گذاران باتجربه ارزهای دیجیتال طراحی شده است. این پلتفرم کارمزدهای معاملاتی نسبتاً پایین و انتخاب گسترده ای از ارزهای دیجیتال را برای ترید در سطح جهانی ارائه می دهد، درادامه با سایت پراپ تریدینگ پراپ ترید فاند قصد داریم به بررسی کامل و معرفی شناس ترین نام در میان صرافی های دنیا یعنی صرافی Binance بپردازیم.

نکات منفی نکات مثبت
پلت فرم پیچیده است و ممکن است گیج کننده باشد

 

بیش از 150 ارز دیجیتال قابل معامله برای مشتریان ایالات متحده
بایننس در چندین کشور با مشکلات نظارتی مواجه شده است

 

انتخاب گسترده ای از گزینه های معاملاتی و انواع سفارش

 

کیف پول ارز دیجیتال داخلی موجود نیست

 

هزینه های کم

 

معرفی صرافی بایننس

بایننس بزرگترین پلتفرم ترید ارزهای دیجیتال در جهان است. از آنجایی که این صرافی مجموعه‌ای قوی از گزینه‌ها و ویژگی‌های معاملاتی را ارائه می‌دهد، ممکن است بسیار کاربر پسند نباشد و سرمایه گذاران ممکن است بسته به تجربه و دانش خود، کار با آن را تجربه کنند.

صرافی Binance از طریق نسخه های دسکتاپ یا تلفن همراه خود، طیف گسترده ای از ویژگی های معاملاتی را ارائه می دهد، از جمله مجموعه ای چشمگیر از نمودارهای بازار و صدها ارز دیجیتال. کاربران همچنین می توانند به انواع گزینه های معاملاتی از جمله معاملات آتی و آپشن و همچنین چندین نوع سفارش دسترسی داشته باشند. با این حال، بسیاری از گزینه ها و ویژگی ها در ایالات متحده در دسترس نیستند و تنها حدود 150 رمز ارز شده برای مشتریان ایالات متحده قابل دسترسی هستند.

معرفی صرافی بایننس

صرافی بایننس علاوه بر ابزارها و ویژگی های خود، یک پلتفرم یادگیری جامع، یک پلتفرم NFT و موارد دیگر را نیز ارائه می دهد، که بازار ان اف تی هنوز برای مشتریان ایالات متحده در دسترس نیست.

درباره شرکت

این صرافی یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال است که  در سال 2017 توسط توسعه دهنده نرم افزار Changpeng Zhao تأسیس شد و در حال حاضر یکی از بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان از نظر حجم معاملات است. در سال 2022، این شرکت پیشنهاد خرید رقیب FTX، یکی دیگر از صرافی های بزرگ ارز دیجیتال را داد. با این حال، در نوامبر 2022، بلافاصله پس از ارائه این پیشنهاد، صرافی بایننس گفت که  پس از بررسی وضعیت مالی رقیب کوچکتر خود، از FTX  کناره گیری می کند.

این صرافی در چندین کشور با مشکلات نظارتی مواجه است. در ایالات متحده، در حال حاضر توسط مقامات ایالات متحده در مورد اتهامات پولشویی و جرایم مالیاتی تحت بررسی است و در چندین کشور نیز ممنوع شده است.

صرافی Binance صدها ارز دیجیتال را برای کاربران جهانی ارائه می دهد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که پلتفرم جهانی بایننس با همتای آمریکایی خود، Binance.us، که تنها حدود 150 ارز دیجیتال را ارائه می دهد، متفاوت است.

تجربه ترید در صرافی Binance

بایننس انواع مختلفی از ابزارهای معاملاتی را ارائه می دهد، از جمله ابزارهای نموداری با میانگین متحرک و میانگین متحرک نمایی. کاربران می‌توانند از طریق اپلیکیشن، وب‌سایت یا اپلیکیشن دسکتاپ معاملات را انجام دهند.

معامله گران همچنین می توانند از پلتفرم آن برای دسترسی به پرتفوی و تاریخچه معاملات خود و همچنین مشاهده دفترچه سفارش و نمودار قیمت استفاده کنند که این به داشتن کارنامه معاملاتی و ژورنال معاملاتی آن ها کمک می کند. علاوه بر این،صرافی بایننس انواع مختلفی از سفارش‌ها مانند حد توقف، سفارش محدود، دستور استاپ لیمیت، سفارش توقف بازار و تریلینگ استاپ اوردر را ارائه می‌دهد. همچنین می‌توانید نماهای معاملاتی مختلفی را انتخاب کنید، از نماهای کلاسیک تا مارجین و OTC.

بایننس کیف پول ارز دیجیتال اختصاصی خود را ندارد، اما کیف پول تراست والت را توصیه می کند. به طور کلی، کیف پول کریپتو مکانی نسبتا امن برای ذخیره دارایی های شما است.

هزینه ها

کارمزدهای صرافی Binance از پایین ترین کارمزدها در این بازار است. در حالی که کاربران مستقر در ایالات متحده اندکی بیشتر در Binance.us پرداخت می کنند، هزینه های آن هنوز کمتر از آنچه در سایر پلتفرم های پیشرو می بینید است. این صرافی از ساختار کارمزد سازنده/گیرنده (maker/taker ) استفاده می‌کند و کارمزدها بر اساس حجم معاملات و موجودی بایننس کوین (BNB) متفاوت است.به طور کلی، معاملات با حجم بالاتر مشمول کارمزد کمتری هستند.  کاربران همچنین می توانند برای موارد زیر از صرافی برای هزینه ها تخفیف و بونوس دریافت کنند:

  1. استفاده از کوین های بایننس (BNB) در معاملات‌
  2. (Referral bonuses) بونوس ارجاع
  3. دستیابی به وضعیت افراد (VIP) با معامله مقدار مشخصی از دارایی

کاربران ممکن است مشمول هزینه های دیگری نیز شوند. برای نگاهی سریع به کارمزدهای مختلف مرتبط با انواع واریز و برداشت ها، می توانید به جدول زیر مراجعه کنید.

روش پرداخت هزینه
والت

 

N/A
کارت بانکی

 

۲٪

 

ACH transfer

 

سپرده ها رایگان هستند، اما هزینه های برداشت بسته به ارز دیجیتال متفاوت است

 

Wire Treansfer بر اساس ارز فیات متفاوت است
تبدیل کریپتو ۰٪
ترید 0.00% to 0.60%
خرید/فروش کریپتو اعلام نشده

ارزهای دیجیتال موجود در بایننس

این صرافی بیش از 350 رمز ارز برای ترید  دارد،که بسته به موقعیت مکانی شما جفت ارزها متنوع هستند.

ارزهای دیجیتال موجود در صرافی Binance

برخی از ارزهای دیجیتال موجود در صرافی Binance عبارتند از: بایننس کوین (BNB)، VeChain (VET)، هارمونی (ONE)، VeThor Token (VTHO)، Dogecoin (DOGE) و Polygon (MATIC). علاوه بر این،  رمزارزهای محبوب از جمله:

  • Dash (DASH)
  • Cosmos (ATOM)
  • Compound (COMP)
  • Bitcoin (BTC)
  • Ethereum (ETH)
  • Litecoin (LTC)
  • Cardano (ADA)

امنیت صرافی Binance

ویژگی‌های امنیتی صرافی بایننس شامل احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) از طریق برنامه Google Authenticator یا سرویس پیام کوتاه (SMS)، لیست سفید آدرس، مدیریت دستگاه و امکان محدود کردن دسترسی به دستگاه است.

در حالی که این ویژگی‌ها می‌توانند به حفظ امنیت حساب‌های کاربر کمک کنند، اما شهرت Binance همچنان مایه نگرانی است. به طور کلی پیشنهادات امنیتی آنها برای این حیطه تقریباً متوسط ​​است.

خدمات مشتری

صرافی بایننس سه گزینه اساسی برای پشتیبانی مشتری ارائه می دهد: ارسال تیکت، پرسیدن سؤالات اساسی از طریق چت و ارتباط از طریق X (توئیتر سابق).

  • برای ارسال تیکت و دریافت ایمیل پشتیبانی و راهنمایی، کاربران می توانند فرمی را در وب سایت صرافی پر کنند.
  • بایننس یک حساب X ( @BinanceHelpDesk ) برای پشتیبانی دارد و کاربران را تشویق می‌کند تا مشکلات خود را برای شرکت توییت کنند.
  • همچنین یک چت باکس در گوشه سمت راست پایین صفحه پشتیبانی وجود دارد که در وب سایت این صرافی قابل دسترسی است.

رضایت مشتری

این صرافی در بیش از 4000 بررسی Trustpilot تنها دو ستاره از پنج ستاره را به دست آورده است. چندین شکایت حول محور خدمات ضعیف مشتری و مشکل در برداشت وجوه است. با این حال، حتی با وجود مشکلاتی که برخی از کاربران با آن روبرو هستند، اکثر بازخوردها مثبت است. بسیاری از کاربران این صرافی به یک تجربه مطلوب و نسبتاً بدون مشکل با این پلتفرم اشاره می کنند.

مدیریت حساب

کاربران می توانند از طریق یک مرورگر دسکتاپ یا برنامه دسکتاپ قابل دانلود به داشبورد بایننس خود دسترسی داشته باشند. همچنین برنامه های موبایلی برای iOS و اندروید ارائه می دهد که می توانند در فروشگاه های اپل و گوگل پلی دانلود شوند.

مقایسه بایننس با سایر صرافی های کریپتو

به طور کلی، این صرافی طیف گسترده ای از دارایی های پشتیبانی شده و گزینه های معاملاتی را برای معامله گران جهانی ارائه می دهد و نرخ های آن نیز از پایین ترین نرخ ها در صنعت است. اگر فردی به هر دلیل این صرافی را گزینه مناسبی به نظر نمی داند، ممکن است صرافی کوینبیس Coinbase Pro را که یکی از رقبای اصلی آن است، در نظر بگیرد.

مقایسه صرافی بایننس و کوین بیس

Binance و Coinbase Pro دو صرافی بزرگ در جهان هستند. در ادامه مقایسه ای از این این دو پلتفرم آمده است.

  • کسب و کار بین المللی بایننس از ارزهای دیجیتال بیشتری نسبت به Coinbase Pro پشتیبانی می کند. با این حال، Binance.us. نسبت به Coinbase Pro از ارزهای دیجیتال کمتری پشتیبانی می کند
  • کارمزد معاملات لحظه ای Binance کمتر از کارمزدها در Coinbase Pro است
  • Binance یک برنامه پاداش برای نگه داشتن BUSD در پلتفرم خود ارائه می دهد، در حالی که Coinbase Pro برای قرار دادن دارایی های دیجیتال شما در پلتفرم خود جوایزی ارائه می دهد.
  • کاربران Coinbase Pro به یک کیف پول ارز دیجیتال دسترسی دارند، در حالی که کاربران Binance این امکان را ندارند.
  • کوین بیس به طور کلی به عنوان یکی از پایدارترین و ایمن ترین صرافی های ارزهای دیجیتال در نظر گرفته می شود، در حالی که بایننس با مشکلات مختلفی در زمینه امنیت و ایمنی مواجه شده است.
  • صرافی های بایننس و کوین بیس پرو هر دو تجربه معاملاتی پیچیده ای را ارائه می دهند. در حالی که Binance عموماً کارمزدهای کمتر و گزینه های معاملاتی جهانی بیشتری دارد، پلتفرم Binance.us با گزینه های کمتری نسبت به Coinbase Pro محدودتر است، که می تواند Coinbase Pro را به انتخاب بهتری برای سرمایه گذاران آمریکایی تبدیل کند. در همین حال، شهروندان کشورهای دیگر ممکن است برعکس این را احساس کنند.
  • به طور کلی، کوینبیس به عنوان یک پلتفرم پایدارتر و امن تر در نظر گرفته می شود.

خلاصه

اگرچه صرافی بایننس بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان است، تحقیقات در حال انجام و لیست طولانی کشورهایی که خدمات آن را ممنوع یا محدود کرده اند، جای نگرانی دارد. پلت فرم آن نیز ممکن است برای سرمایه گذاران جدید ارزهای دیجیتال بسیار پیچیده باشد.

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها