فرق بالانس و اکوئیتی در فارکس چیست

فرق بالانس و اکوئیتی در فارکس چیست

ترید در فارکس یک تلاش است که فرصت های قابل توجهی برای سود ارائه می دهد، اما با خطرات ذاتی همراه است. ترید موفق فارکس تنها به تجزیه و تحلیل تکنیکال و دانش بازار مربوط نمی شود و درآمد فارکس به عوامل مختلفی وابسته است. همچنین مستلزم تسلط بر مفاهیم ساده اما پایه ای مانند فرق بالانس و اکوئيتی است. در این مقاله جامع از سایت پراپ تریدینگ پراپ ترید فاند، اهمیت بالانس در فارکس، اکوئیتی در فارکس را بررسی خواهیم کرد، و پس از درک هر کدام تفاوت بالانس با  اکوئیتی برای ما مشخص خواهد بود.

درک فرق بالانس و اکوئیتی در فارکس

برای دانستن تفاوت بالانس با اکوئیتی بیایید ابتدا به طور جداگانه هر کدام از این دو مفهوم را بررسی کنیم.

بالانس در فارکس چیست؟

بالانس در فارکس به مقدار پولی که در حساب معاملاتی خود سپرده یا سرمایه گذاری کرده اید، اشاره دارد. در واقع به مقدار پول موجود در حساب یک معامله گر در هر لحظه اشاره دارد که شامل سپرده اولیه معامله گر، و همچنین هر گونه سود یا ضرری است که از معاملات حاصل شده است. بالانس سود و ضرر در پوزیشن ها و معاملات باز تریدر را شامل نشده و در نظر نمی گیرد.

اکوئیتی در فارکس چیست؟

اکوئیتی در فارکس نشان دهنده ارزش فعلی حساب شما با در نظر گرفتن تمام پوزیشن های باز از جمله سود و زیان در هر لحظه است. با تغییر قیمت های بازار و انجام معاملات، اکوئیتی می تواند به سرعت در نوسان باشد.

برای درک بهتر فرق بالانس و اکوئیتی، باید دانست به مقدار پولی که یک معامله گر در حساب خود دارد، با در نظر گرفتن هرگونه معامله باز و الزامات مارجین اشاره دارد و با کم کردن کل معاملات باز و مارجین مورد نیاز از بالانس محاسبه می شود.

به عنوان مثال، اگر یک معامله گر دارای مانده حساب 10000 دلار باشد و معاملات باز با ارزش کل 2000 دلار و مارجین مورد نیاز 500 دلار داشته باشد، اکوئیتی به صورت زیر محاسبه می شود:

اکوئیتی = بالانس حساب – (معاملات باز + مارجین مورد نیاز)

اکوئیتی = 10000 دلار – (2000 دلار + 500 دلار)

= 7500 دلار

اکوئیتی در فارکس یک معیار مهم برای معامله گران است زیرا منعکس کننده وجوه موجود آنها برای ترید می باشد. همچنین یک عامل کلیدی در تعیین سطح مارجین معامله گر است.

سطح مارجین با تقسیم اکوئیتی بر حاشیه و ضرب در 100 محاسبه می شود. این نسبت توسط کارگزاران برای تعیین اینکه آیا یک معامله گر دارای وجوه کافی برای پوشش معاملات باز و حفظ موقعیت خود است یا خیر استفاده می شود. درک تفاوت بالانس با اکوئیتی به چند دلیل ضروری است:

نظارت بر سلامت حساب: اکوئیتی منعکس کننده سلامت لحظه ای حساب معاملاتی شما است. این نشان می دهد که آیا حساب شما در حال حاضر در سود یا زیان است.

مدیریت مارجین: اکوئیتی در فارکس ارتباط نزدیکی با حاشیه دارد که میزان لوریج اهرمی را که می توانید استفاده کنید تعیین می کند. حفظ ارزش برابری کافی برای جلوگیری از استاپ اوت و کال مارجین بسیار مهم است.

ارزیابی عملکرد معاملات: با تجزیه و تحلیل اکوئیتی، معامله گران می توانند موفقیت استراتژی های معاملاتی خود را ارزیابی کنند و تصمیمات آگاهانه ای در مورد فعالیت های خود بگیرند.

فرق بالانس و اکوئیتی در فارکس

چرا معامله گران باید اکوئیتی خود را دنبال کنند؟

اگر مارجین از اکوئیتی در فارکس کسر شود، معامله‌گر به ارزش مارجین آزاد می‌رسد. سپس می توان از این مقدار آزاد برای شروع پوزیشن های معاملاتی جدید استفاده کرد. با این حال، اگر مارجین آزاد به اندازه کافی برای باز نگه داشتن موقعیت های معاملاتی کافی نباشد، از طرف کارگزار اطلاع رسانی خواهد شد. این اعلان به معامله‌گر اطلاع می‌دهد تا موجودی خود را تکمیل کند. عمل نکردن به این اعلان منجر به بستن اجباری تمام پوزیشن‌های باز معامله‌گر توسط کارگزار می‌شود ، در صورتی که بازار بر خلاف آنها حرکت کند.

اعلان ارسال شده توسط کارگزاران برای معامله گران برای شارژ حساب های خود به عنوان Margin Call شناخته می شود. کارگزاران محدودیت های متفاوتی برای مارجین کال و توقف دارند. این موارد معمولاً در مشخصات یک حساب فارکس توضیح داده شده است.به‌عنوان یک معامله‌گر، مهم است که اکوئیتی و سطح حاشیه آزاد خود را پیگیری کنید تا در نهایت سپرده خود را از دست ندهید.

تفاوت بالانس با اکوئیتی

همنطور که گفته شد بالانس در فارکس به عنوان مقدار پولی که در هر لحظه از زمان در حساب معاملاتی یک معامله گر موجود است تعریف می شود. با این حال، این موجودی هیچ گونه سود به دست آمده یا زیان های متحمل شده توسط معامله گر در موقعیت های باز را پوشش نمی دهد. این به این دلیل است که موجودی فارکس فقط سود/زیان از موقعیت های بسته را نشان می دهد.

در همین حال، اکوئیتی به نتیجه کل کلیه عملیات معاملاتی و موجودی فارکس در یک نقطه خاص اشاره دارد . این بالانس به اضافه/منهای سود/زیان از همه موقعیت‌های معاملاتی، از جمله موقعیت‌های باز است. فرمول زیر مفهوم فرق بالانس و اکوئیتی را منعکس می کند:

Equity = بالانس آخرین نتیجه مبادله پوزیشن های معاملاتی باز – کمیسیون کارگزار

بنابراین، تفاوت بالانس با اکوئیتی این است که موقعیت های باز بخشی از بالانس در فارکس در نظر گرفته نمی شوند. در مقابل، تمام تغییرات فعلی در پوزیشن های معاملاتی بخشی از اکوئیتی است. این بدان معناست که اکوئیتی در فارکس یک ارزش شناور می باشد که در زمان های مختلف مستعد تغییرات است.

اگر معامله گر هیچ موقعیت معاملاتی باز نداشته باشد، اکوئیتی برابر با بالانس است. دو حالت وجود دارد که در آن اکوییتی می تواند کمتر از بالانس باشد:

  • سود حاصل از معاملات قادر به جبران کمیسیون یا سوآپ کارگزار نیست.
  • پوزیشن های معاملاتی باز در حال حاضر با زیان مواجه هستند.

همچنین وضعیتی وجود دارد که در آن اکوئیتی در فارکس می تواند بالاتر از بالانس باشد. در چنین حالتی، سود حاصل از موقعیت های موجود باید از سواپ و کارمزد بروکر فارکس بیشتر باشد .

تفاوت بالانس با اکوئیتی

بالانس یا اکوئیتی، کدام یک مهمتر است؟

در معاملات فارکس، بالانس و اکوئیتی مهم هستند، اما اهداف متفاوتی دارند و نقش‌های متمایزی در مدیریت حساب معاملاتی شما دارند. مسئله مهمتر بودن یکی از دیگری نیست. بلکه مکمل یکدیگر هستند تا به شما در تصمیم گیری آگاهانه و مدیریت موثر ترید خود کمک کنند

در کنار درک فرق بالانس و اکوئیتی باید دانست هر دو اجزای حیاتی یک حساب معاملاتی فارکس هستند، اما اهداف متفاوتی دارند. بالانس در فارکس نشان دهنده سرمایه شماست و برای مدیریت ریسک و حفظ سرمایه حیاتی است. از سوی دیگر، اکوئیتی، ارزش لحظه ای حساب شما را منعکس می کند، به شما کمک می کند تا حاشیه سود را به طور موثر مدیریت کنید، و بینشی در مورد عملکرد معاملاتی شما ارائه می دهد. برای اینکه یک معامله گر موفق فارکس باشید، توجه به هر دو و حفظ تعادل سالم بین آنها ضروری است تا با اطمینان و احتیاط در بازار فارکس حرکت کنید.

خلاصه

آموزش و درک فرق بالانس و اکوئیتی در معاملات فارکس برای موفقیت طولانی مدت معامله گران و یکپارچگی بازار فارکس ضروری است. ایجاد تعادل بین ریسک و ریوارد، حفظ ثبات عاطفی و دوری از فومو، و مدیریت موثر زمان، همه جنبه های حیاتی برای دستیابی به ترید موفق هستند.

2.6 5 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها