معرفی صرافی سوشی سواپ SushiSwap بررسی نقاط قوت و ضعف

معرفی صرافی سوشی سواپ SushiSwap بررسی نقاط قوت و ضعف

فضای مالی غیرمتمرکز به عنوان یک نیروی انقلابی دردنیای کریپتو ظهور کرده است و نحوه ترید و تعامل کاربران با دارایی های دیجیتال را باز تعریف می کند. صرافی سوشی سواپ یک صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز و بازیکن برجسته در چشم انداز DeFi، به دلیل ویژگی های نوآورانه و اخلاق مبتنی بر جامعه توجه قابل توجهی را به خود جلب کرده است. در این بررسی از سایت PropTradeFund، به معرفی صرافی SushiSwap می پردازیم و ویژگی های اصلی و عملکرد و نکات مثبت و منفی آن را بررسی می کنی. با ما همراه باشید

معرفی صرافی سوشی سواپ

اتریوم دومین بلاک چین بزرگ از نظر ارزش بازار پس از بیت کوین است، و در حال تغییر به نسخه به روز شده این پلتفرم است که از فناوری کارآمدتر انرژی، اثبات سهام (PoS) استفاده می کند. تعدادی پلتفرم بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده اند  و هر کدام موانع مختلفی برای ورود دارند و همچنین ممکن است با دانش فنی لازم برای هدایت آنها متفاوت باشد.

صرافی سوشی سواپ یک صرافی غیر متمرکز و از رغبای پنکیک سواپ است، که بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده و ثابت شده است که گزینه ای جذاب برای کاربران تازه کار است. در روزهای اولیه، نسخه اصلاح شده دیگری از صرافی بسیار محبوب یونی سواپ بود ، اما از آن زمان به بعد جایگاه خاص خود را در این میان به دست آورد.

نکات مثبت نکات منفی
پلتفرم آسان برای کاربران تازه وارد فناوری از بسیاری از رقبا عقب است
کاربران مالکیت دارایی های خود را دارند پاداش و ساختار سودهای پیچیده

 

امکان پاداش و سود در سواپ محدود به توکن های مبتنی بر اتریوم

ویژگی های کلی صرافی SushiSwap

در سال های اخیر صرافی های غیر متمرکز نسبت به همتایان سنتی خود همچون صرافی بایننس یا کوین بیس که از بزرگترین نام ها در این حیطه هستند، طرفداران بیشتری را کسب کرده و می کنند. در ادامه ویژگی های اصلی این صرافی ارز دیجیتال را، یعنی سوشی سواپ بررسی می کنیم

ویژگی های کلی صرافی SushiSwap

مدل بازارساز خودکار (AMM): صرافی سوشی سواپ بر اساس مدل AMM عمل می‌کند، که از سیستم‌های اوردر بوک سنتی فاصله دارد. این پلتفرم به جای تکیه بر خریداران و فروشندگان برای مطابقت سفارشات، از استخرهای نقدینگی استفاده می کند تا کاربران را قادر سازد تا مستقیماً با این استخرها معامله کنند. این مدل نقدینگی را افزایش می‌دهد و امکان ترید مداوم و غیرمتمرکز را فراهم می‌کند.

استخرهای نقدینگی و مبادله توکن: اساس صرافی SushiSwap در استخرهای نقدینگی نهفته است، جایی که کاربران می توانند توکن های خود را برای تسهیل معامله مشارکت دهند. با ارائه نقدینگی، کاربران توکن های LP به دست می آورند که نشان دهنده سهم آنها در استخر است. مکانیسم یکپارچه تعویض توکن این پلتفرم به کاربران اجازه می دهد تا به لطف نقدینگی ارائه شده توسط جامعه، یک توکن ERC-20 را با یک توکن دیگر با کمترین اسلیپیج مبادله کنند.

ییلد فارمینگ یا کسب سود: یکی از مشخصه های سوشی سواپ اکوسیستم کسب سود قوی آن است. کاربران می‌توانند توکن‌های LP خود را در فارم تعیین‌شده برای کسب توکن‌های سوشی و سایر جوایز به اشتراک بگذارند. این پلتفرم گزینه‌های جذابی را برای کاربران فراهم می‌کند تا نقدینگی و جامعه‌ای پویا و فعال را تقویت کنند.

SUSHI توکن: توکن ابزار بومی، SUSHI، نقشی محوری در اکوسیستم صرافی SushiSwap ایفا می کند. علاوه بر استفاده از آن در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی، دارندگان SUSHI حق دریافت سهمی از هزینه‌های معاملاتی تولید شده در پلتفرم را دارند. این مکانیسم منحصر به فرد اشتراک هزینه، منافع جامعه را با موفقیت صرافی همسو می کند.

مشارکت جامعه: SushiSwap تاکید زیادی بر حاکمیت غیرمتمرکز دارد. دارندگان توکن SUSHI این قدرت را دارند که تغییراتی در پروتکل پیشنهاد دهند و در مورد آن رای دهند و فرآیند تصمیم گیری دموکراتیک را تضمین کنند. این رویکرد جامعه محور، حس مالکیت را تقویت می کند و کاربران را فعالانه در شکل دادن به آینده پلتفرم مشارکت می دهد.

امنیت و ممیزی: امنیت در فضای DeFi از اهمیت بالایی برخوردار است و صرافی SushiSwap آن را از طریق ممیزی دقیق قراردادهای هوشمند و بهبود مداوم زیرساخت امنیتی پلتفرم در اولویت قرار می دهد. کاربران می توانند با اطمینان خاطر معامله کنند، زیرا بدانند که این پلتفرم حق بالایی برای محافظت از سرمایه کاربر و حفظ یکپارچگی پروتکل خود قائل است.

معایب و ضعف ها

مطمئنا هیچ پلتفرم، بروکر فارکس یا صرافی کاملا بی نقص و کامل از هر نظر وجود ندارد در کنار تمام نکات مثبت نقص هایی نیز وجود دارد. در مورد سوشی سواپ هم مطمئنا همینطور خواهد بود.

معایب و ضعف ها

  • فناوری پلتفرم از رقبا عقب است: پلتفرم صرافی SushiSwap با استفاده از نسخه دوم پروتکل Uniswap ساخته شده است. آن نسخه از پروتکل یونی سواپ مجوز دسترسی به آن را به دیگران می داد، از جمله مجوزهایی که به توسعه دهندگان دیگر اجازه می دهد هر کاری را با آن انجام دهند (تحت GNU  GPL )  و توسعه دهندگان Sushi از نهایت استفاده را بردند. با این حال، سوشی سواپ یک پروتکل جدید یونی سواپ توسعه یافته است و حداقل تا یک مدت دیگر این گزینه را نخواهد داشت که این پلتفرم را به آخرین نسخه ارتقا دهد.
  • ریشه های پلتفرم مشکوک: در حالی که درست است که صرافی سوشی سواپ از پروتکل Uniswap و مجوز منبع باز برای توسعه این پلتفرم استفاده کرده است، اما این کار به دلیل تمایل به ایجاد یک چرخش جدید در فناوری قدیمی انجام نشده است. از همان ابتدا، کل هدف سوشی سواپ که توسط نامی مستعار توسعه یافت، ایجاد همان پلتفرم یونی سواپ و حذف کاربران Uniswap بود.
  • محدود به توکن های مبتنی بر ETH: این پلتفرم بر روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، به این معنی که گزینه های رمزارزها محدود به توکن های مبتنی بر اتریوم است. این می تواند هزینه مبادله در سوشی سواپ را نسبت به پلتفرم های ساخته شده بر روی بلاک چین های دیگر گران تر کند، زیرا در شبکه اتریوم هزینه های گس معمولاً بالاتر است. برای استفاده از کوین های دیگر توکن رپینگ (token wrapping) یک راه حل است. به عنوان مثال، کاربران می توانند یک میم کوین مانند DOGE که بر روی بلاک چین دیگری ساخته شده است رپ کنند تا توکنی ایجاد کنند که بر روی بلاک چین اتریوم قرار می گیرد و دارای ارزشی قابل مقایسه با توکن اصلی DOGE است.

مقایسه سوشی سواپ و پنکیک سواپ

در مقالات پیشین همتای این صرافی یعنی پنکیک سواپ را معرفی کردیم. بیایید این دو را با هم از جهات مختلف مقایسه نماییم.  صرافی SushiSwap و PancakeSwap صرافی های غیرمتمرکز (DEX) هستند که بر روی پلتفرم های بلاک چین ساخته شده اند. SushiSwap اساساً بر روی بلاک چین اتریوم عمل می کند، در حالی که PancakeSwap مبتنی بر زنجیره هوشمند Binance (BSC) است.مقایسه سوشی سواپ و پنکیک سواپ

 

پلتفرم بلاک چین: سوشی سواپ: اتریوم. پنکیک سواپ: زنجیره هوشمند بایننس (BSC)

سرعت و هزینه تراکنش: زنجیره هوشمند بایننس به طور کلی تراکنش های سریع تر و ارزان تری را در مقایسه با شبکه اتریوم ارائه می دهد. تراکنش‌های BSC معمولاً نسبت به اتریوم کارمزد کمتر و زمان تأیید سریع‌تری دارند.

استخرهای نقدینگی: هر دو پلتفرم به کاربران اجازه می دهند تا با افزودن توکن به استخرهای نقدینگی در ازای دریافت کارمزد و توکن های حاکمیتی، نقدینگی ارائه کنند.

حاکمیت و توکنومیکس: صرافی SushiSwap دارای توکن حاکمیتی بومی خود به نام SUSHI است که برای رأی گیری در مورد تغییرات پروتکل و شرکت در مدیریت استفاده می شود. PancakeSwap توکن بومی خود به نام CAKE را دارد که هدفی مشابه برای حکومت دارد و ابزارهای مختلفی را در اکوسیستم PancakeSwap ارائه می‌کند.

رابط کاربری و تجربه: رابط کاربری و تجربه می تواند متفاوت باشد، اما به طور کلی، هدف هر دو پلتفرم ارائه یک محیط کاربرپسند برای مبادله و تامین نقدینگی است.

امنیت: امنیت یک جنبه حیاتی برای مبادلات غیرمتمرکز است. صرافی سوشی سواپ و پنکیک سواپ هر دو مورد ممیزی قرار گرفته اند تا از امنیت قراردادهای هوشمند خود اطمینان حاصل کنند. کاربران هنگام استفاده از هر پلتفرم DeFi باید محتاط باشند و بهترین شیوه های امنیتی را دنبال کنند.

نوآوری و ویژگی ها: هر دو پلتفرم ممکن است ویژگی ها و نوآوری های جدیدی را در طول زمان معرفی کنند. کاربران باید آخرین به‌روزرسانی‌های هر پلتفرم را بررسی کنند تا پیشنهادات فعلی خود را دریابند.

رمزارزهای موجود در سوشی سواپ

از آنجایی که صرافی SushiSwap مبتنی بر هر توکن ERC-20 است، همه توکن‌های مبتنی بر اتریوم را در پلتفرم خود اجازه می‌دهد. این منجر به صدها گزینه در دسترس می شود.

هزینه ها

یکی از مزایای بزرگ استفاده از صرافی سوشی سواپ این است که هزینه‌ها به کاربرانی محدود می‌شود که توکن‌ها یا کوین ها را روی پلتفرم مبادله می‌کنند. در غیر این صورت، هیچ هزینه ای برای ترید وجود ندارد.

جمع بندی و سوالات متداول

صرافی سوشی سواپ به عنوان شاهدی بر پتانسیل تحول آفرین مالی غیرمتمرکز است.SushiSwap با مدل AMM، استخرهای نقدینگی، ییلد فارمینگ و حکومت جامعه‌محور، جایگاه خود را به عنوان یک DEX پیشرو در دنیای همیشه در حال تکامل DeFi تثبیت کرده است. از آنجایی که این پلتفرم به نوآوری و انطباق با چشم‌انداز در حال تغییر ادامه می‌دهد، همچنان یک انتخاب قانع‌کننده برای کاربرانی است که به دنبال یک تجربه معاملاتی غیرمتمرکز و جامعه محور هستند.

آیا کریپتو من هنگام استفاده از صرافی SushiSwap ایمن است؟

پروتکل Uniswap V2 برای اکثر کاربران ایمن است و ستون فقرات بسیاری از دنیای DEX است. استفاده از SushiSwap از این پروتکل قطعاً تا آنجا که امنیت رمزارز شما را حفظ می کند مفید است. بزرگترین چیزی که باید مراقب آن بود، مانند تمام صرافی ها که کوین های جدیدتر را مجاز می کنند، کوین های جعلی و طرح های پامپ و دامپ است. تحقیق کنید و تصمیمات هوشمندانه بگیرید.

آیا سوشی سواپ قانونی است؟

بله، این صرافی قانونی است. در حالی که منشا SushiSwap بحث‌برانگیز بود، این پلتفرم رشد کرده و به نهاد خود تبدیل شده است و مزایای منحصر به فردی را برای کاربران ارائه می‌کند، از جمله پلتفرمی با موضوع سوشی که می‌تواند به ساده‌سازی فرآیند مبادله رمزارزها برای کاربران جدید کمک کند.

آیا می توان در این پلتفرم درآمد کسب کرد؟

بله، می‌توانید در صرافی سوشی سواپ کسب درآمد کنید، زیرا به کاربران فرصت‌هایی برای کسب پاداش و سود ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، دارندگان توکن سوشی حق دارند از هر معامله ای که در SushiSwap انجام می شود، 0.05٪ کارمزد به دریافت کنند.

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها