بروکر Swissquote بررسی بروکر معتبر و با سابقه سوئیسی

بروکر Swissquote بررسی بروکر معتبر و با سابقه سوئیسی

[lwptoc]

بروکر Swissquote یکی از شناخته شده ترین بانک ها و بروکرهای فارکس سوئیسی است و سرمایه گذاران زیادی از آن برای معاملات خود استفاده می کنند. ویژگی های زیادی دارد که آن را برای افرادی که به دنبال کسب درآمد در فارکس هستند جذاب می کند.

این مقاله بررسی عمیقی است تا ببینیم که Swissquote چیست، چه معاملاتی می توانید در آن انجام دهید، چقدر هزینه دارد شرایط اسپرد و کمیسیون در این بروکر چگونه است و… که در پایان این بررسی، متوجه خواهید شد که آیا Swissquote کارگزار خوبی برای شما جهت گذراندن آزمون چلنج و وریفیکیشن و دریافت سرمایه معاملاتی از پراپ فرم پراپ ترید فاند هست یا خیر!

تاریخچه و جزئیات بروکر Swissquote

کارگزار Swissquote بخشی از شرکت Swissquote Group Holding SA است. این مجموعه تجاری یک گروه بانکی سوئیسی است که در بسیاری از کشورها فعالیت می کند و به عنوان معتبرترین بروکر سوئیس و از بهترین کارگزاری های جهان شناخته شده است. کارگزار Swissquote در سال 1996 تاسیس شد و آن را به یک شرکت با سابقه تبدیل کرد. آنها در زمان نگارش این مقاله نزدیک به ۱۰۰۰ کارمند دارند.

در حالی که این گروه در بسیاری از کشورها خدمات ارائه می دهد، این بررسی بر روی خدمات آنها در سوئیس متمرکز خواهد شد. این سرویس توسط سازمان نظارت بر بازار مالی سوئیس (FINMA) رگوله می شود. Swissquote دارای مجوز بانکی است و در بازار سهام درج شده است. این فهرست Swissquote را بسیار شفاف می کند زیرا آنها باید گزارش های مالی دقیق را هر ساله به مراجع مالی اروپا و سوئیس نشان دهند.

نکته قابل ذکر این است که این کارگزاری در کنار بروکر xtb جزو کارگزاری هایی است که در پراپ فرم ما می توانید بین ۲۵ تا ۲۰۰ هزار دلار سرمایه برای ترید دریافت کنید.

در زمان نگارش این مقاله، Swissquote بیش از ۴۰۰۰۰۰ کاربر دارد. این امکان دسترسی به فارکس، سهام، اوراق قرضه، وجوه، قراردادهای متفاوت (CFD) و موارد دیگر را فراهم می کند. آنها به ۶۰ بورس اوراق بهادار در سراسر جهان دسترسی دارند. اگر شما یک سرمایه گذار فعال هستید، آنها دارای ویژگی های بسیار بیشتری از آنچه شما هرگز نیاز دارید، هستند. آنها همچنین برخی از خدمات را در خارج از بازار سهام ارائه می دهند ، مانند ارزهای دیجیتال.

هزینه ها، اسپرد و کمیسیون در Swissquote

مزیت اصلی استفاده از Swissquote جذابیت داشتن یک حساب در یک شرکت بانکداری سوئیسی است و این هم با هزینه اندکی همراه است. به این ترتیب، هزینه های معاملاتی بهترین ویژگی آن نیست و نمی تواند خیلی با آنچه که توسط کم هزینه ترین کارگزاری های فارکس بروکر fxcm ارائه می شود رقابت کند.

کمیسیون ها و اسپردهای شرکت در بریتانیا، Swissquote Ltd، با واحد سوئیس آن (Swissquote Bank Ltd) و شعبه لوکزامبورگ (Swissquote Bank Europe SA) متفاوت است. در بین این سه حساب، حساب‌های مستقر در بریتانیا دارای هزینه‌های کمتر و الزامات سپرده سبک‌تر هستند، اگرچه دارای یک محصول محدودتر هستند.

  • هزینه ها، اسپرد و کمیسیون در Swissquote شعبه انگلستان U.K: چهار حساب در نهاد Swissquote در بریتانیا موجود است. اگر یک معامله گر فعال هستید و حداقل ۱۰۰۰۰ دلار سپرده گذاری می کنید، اسپردهای کمتر حساب Elite مبتنی بر کمیسیون (و ۵ دلار شارژ در هر معامله دور برگشتی) آن را تبدیل به بهترین گزینه می کند.
    این مورد با حساب حرفه ای آن تقریباً یکسان است، با این تفاوت که آستانه سطح کال مارجین آن کمتر است. گزینه حساب استاندارد Swissquote جذابیت کمتری دارد، با اسپرد EUR/USD که از ۱.۳ پیپ شروع می شود، در حالی که حساب Prime دارای اسپرد از ۰.۶ پیپ است (البته مهم است که توجه داشته باشید که این یک حداقل اسپرد است – نه یک قیمت متوسط).
  • شعبه لوکزامبورگ: نهاد لوکزامبورگ نیز سه نوع حساب را ارائه می دهد که هر کدام حداقل شرط سپرده خود را دارند: حساب استاندارد (حداقل 1000 دلار)، حساب Premium (۵۰۰۰ دلار) و حساب Prime (۵۰۰۰۰ دلار). حداقل اسپردها از ۰.۸ پیپ برای دارندگان حساب Prime تا ۱.۵ پیپ برای دارندگان حساب استاندارد متغیر است، که قیمت را شبیه به نهاد Swissquote در بریتانیا می کند.
  •  شعبه سوئیس: اگرچه حساب eTrading Swissquote فارکس یا CFD ارائه نمی دهد، سه گزینه حساب اصلی در سوئیس برای مشتریان فارکس Swissquote موجود است. حساب استاندارد به ۱۰۰۰ دلار سپرده نیاز دارد و اسپرد ویژگی ها از ۱.۷ پیپ در EUR/USD شروع می شود، در حالی که اسپرد حساب Premium اندکی به ۱.۴ پیپ کاهش می یابد، اگرچه این گزینه به سپرده ۱۰۰۰۰ دلاری نیاز دارد.
    حساب Prime نیاز به سپرده ۵۰۰۰۰ دلاری دارد و اسپردهای ۱.۱ پیپ را ارائه می دهد که کمی بالاتر از میانگین صنعت فارکس است.

قیمت گذاری سفارشی برای معامله گران فعال در دسترس است، اما بر اساس حجم مورد مذاکره قرار می گیرد، زیرا Swissquote هیچ گونه سطح حجم و قیمت مرتبط را فهرست نمی کند.

کارمزد معاملات ارزهای دیجیتال: کارمزدهای حساب تجارت الکترونیکی Swissquote از ۱% ارزش مبادله ارزهای دیجیتال شروع می شود و برای معاملات بالای ۱۰ هزار فرانک CHF به ۰.۷۵% و سپس برای تراکنش هایی با ارزش بیش از ۵۰ هزار CHF به ۰.۵% کاهش می یابد. در حالی که هیچ کارمزد نگهداری از ارزهای دیجیتال وجود ندارد، برای سپرده‌های کمتر از ۵۰۰ دلار، کارمزد ‍۱۰ دلار اعمال می‌شود.

مقایسه سطح هزینه ها با سایر بروکرهای سوئیسی

و وقتی Swissquote را با سایر کارگزاران سوئیسی مقایسه می کنیم ، این هزینه ها در سطح پایینی قرار دارند. ما همچنین باید هزینه تبدیل ارز را در نظر بگیریم . در Swissquote، اگر CHF را به ارز رایج دیگری مانند یورو و دلار تبدیل کنید، ۰.۹۵٪ از ارزش مبادله ای را به عنوان کمیسیون پرداخت خواهید کرد. در صورت استفاده از ارزهای کمتر رایج دیگر، ممکن است کارمزدها تغییر کند.

بار دیگر، این یک هزینه قابل توجه است. باید مراقب این هزینه باشید. هر بار که یک ETF را به یورو یا دلار می‌خرید یا می‌فروشید، این هزینه را می‌پردازید. با گذشت زمان، این می تواند به سرعت به مقدار قابل توجهی پول از دست رفته به دلیل کارمزدها جمع شود.

در نهایت، آخرین هزینه ای که به آن نگاه خواهیم کرد، هزینه مالیات تمبر سوئیس است. از آنجایی که Swissquote یک کارگزار سوئیسی است، شما باید این هزینه را برای هر عملیات بازار سهام بپردازید. این کارمزد برای سهام سوئیس ۰.۰۷۵ درصد و برای سهام خارجی ۰.۱۵ درصد است. این هزینه برای هر کارگزار سوئیسی یکسان است.

به طور کلی، Swissquote هزینه های اسپرد ارزانی ندارد. بسیاری از کارمزدهای آن نسبتاً بالا هستند، عمدتاً کارمزدهای مبادله ارز و معاملات برای معاملات کوچک است. با این حال، در مقایسه با سایر کارگزاران سوئیسی، این هزینه ها مقرون به صرفه است. در واقع، اکثر کارگزاران سوئیسی حتی گرانتر از Swissquote هستند. در واقع، برای معاملات در بورس اوراق بهادار سوئیس، این بروکر از لحاظ مقررات مارجین نیز یکی از ارزان ترین کارگزاران سوئیسی است.

افتتاح حساب در Swissquote

افتتاح حساب در Swissquoteبروکر Swissquote همانند تمام بروکر های پر آوازه و معتبر بین المللی و بانک های چند ملیتی جهان به ایرانیان خدماتی ارائه نمیکند. و معامله گران پراپ ترید فاند در حساب های آزمون و اصلی بر روی حساب های ارائه شده از سمت شرکت معامله خواهند کرد و از این جهت نیازی به افتتاح حساب در این بروکر ندارند.

افتتاح حساب در Swissquote می تواند کاملاً آنلاین انجام شود . اما ممکن است مجبور باشید منتظر بمانید تا فردی را برای احراز هویت ویدیویی تماس بگیرید، که بسته به زمان تماس شما ممکن است مدتی (بیش از 10 دقیقه) طول بکشد. به غیر از آن، فرآیند افتتاح حساب بسیار ساده است. شما باید اطلاعات شخصی خود را ارائه دهید و به سوالات مربوط به دانش مالی خود پاسخ دهید. اینها همان سؤالاتی هستند که هر کارگزاری معتبر و جهانی از شما می پرسد.

هیچ حداقلی برای افتتاح حساب وجود ندارد . بنابراین، می توانید با پول بسیار کمی شروع به معامله کنید. خوب است، اما مراقب حداقل حق حضانت 60 فرانک در سال باشید. اگر با پول بسیار کمی سرمایه گذاری کنید، ممکن است برای شما گران باشد.

تجارت با سوئیس کوتز

Swissquote چندین گزینه برای معامله سهام ارائه می دهد :

  1. رابط وب می تواند به طور مستقیم مورد استفاده قرار گیرد و تمام عملکردهای لازم را دارد.
  2. یک اپلیکیشن موبایل در iOS و اندروید.
  3. یک برنامه دسکتاپ که در درجه اول با هدف تجارت فارکس طراحی شده است.

به طور کلی، گزینه های کافی در بستر های معاملاتی برای همه وجود دارد. رابط وب برای اکثر افراد مناسب است. و بسیاری از مردم همچنین از برنامه های تلفن همراه که به شما اجازه می دهند هر کاری را که نیاز دارید در هر لحظه انجام دهید، استقبال خواهند کرد.

تنها نقطه ضعف این است که استفاده از رابط وب به دلیل همه ویژگی های فشرده کمی پیچیده است. اما هنگامی که ویژگی های مورد نیاز خود را پیدا کردید، بهتر است از آنها استفاده کنید. اگر می خواهید منفعلانه سرمایه گذاری کنید، تنها به بخش کوچکی از ویژگی های موجود نیاز دارید.

آیا این بروکر ایمن است؟

امن ترین و قابل اعتماد ترین بروکر در سراسر جهان که تا چند میلیون دلار دارایی و سرمایه را با خیال راحت و امنیت بین المللی و شرایط مطمئن میتوانید به آن بسپارید بروکر و بانک Swissquote است که از نظر امنیت قابل مقایسه با هیچ بروکری در سطح دنیا نیست. این شرکت در سوئیس توسط FINMA رگوله می شود. سایر نهادهای آن نیز در کشورهای دیگر توسط سازمان های مربوطه رگوله می شوند.

از آنجایی که این بروکر دارای مجوز بانکی است، وجه نقد شما توسط Esisuisse تا سقف ۱۰۰۰۰۰ CHF محافظت می شود. اوراق بهادار شما باید به طور کامل تضمین شود زیرا قرار است در حساب بانکی نگهبان به نام شما نگهداری شود. سطح خوبی از محافظت است.

در پایان ممنون از اینکه همراه ما بودید جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به این لینک مراجعه کنید. و در صورتی که هر سوال یا نکته ای پیرامون این مقاله داشتیذ میتوانید در بخش کامنت ها ذکر فرمایید تا توضیحات برای شما ارسال شود.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها