ترید چیست؟ تریدر کیست؟ آموزش 0 تا 100 تریدینگ در بازارهای مالی

ترید چیست تریدر کیست آموزش تریدینگ

[lwptoc]

با پیشرفت تکنولوژی های مالی در دنیا معامله گری در بازار سهام، فارکس و ارزهای دیجیتال هر روز آسان تر و در دسترس تر می شود. در این مقاله می خواهیم ببینیم ترید چیست تریدر کیست و به طور کلی با تریدینگ آشنا شویم. ترید به معامله یا خرید و فروش دو دارایی که شامل سهام، اوراق بهادار ارزهای دیجیتال یا جفت ارزهای فارکس مربوط است میگویند. Trade در بازارهای مالی مختلف در جهان همیشه در جریان است. یک معامله با خرید یا فروش یک دارایی به دارایی دیگری محقق میشود.

برای انجام یک معامله یا ترید نیاز به یک واسطه است. این واسطه همان کارگزار، صرافی یا بروکر است که خریدار را به فروشنده متصل می کند و مبلغی را نیز به عنوان اسپرد یا کمیسیون از دو طرف دریافت می کند.

به عبارت بهتر ترید نیز نوعی سرمایه گذاری است با این تفاوت که در ترید سود کوتاه مدت بر سود بلند مدت اولویت دارد.

ترید چیست؟

برای مثال اگر شما یک ارز دیجیتال مانند بیت کوین را برای بلند مدت (مثلا یک سال) خریداری و نگه داری کنید، یا وجوه نقد خود را برای حفاظت در برابر تورم به دلار یا مسکوکاتی مانند طلا تبدیل کنید شما سرمایه گذاری کرده اید اما اگر در ماه چندین بار مقادیری از بیت کوین را بخرید و بفروشید یا در یک بروکر به معامله طلا بپردازید در واقع شما ترید کرده و سود کوتاه مدت کسب کرده اید!

این رویکرد کوتاه مدت همان چیزی است که معامله گران یا تریدر ها را از سرمایه گذاران سنتی بازار که تمایل دارند برای مدت طولانی در آن حضور داشته باشند، متمایز می کند.

تریدر کیست و با چه خطراتی روبروست؟

تریدر کیست ؟ در حالی که ترید به تنهایی می تواند سودهای سریعی را برای کسانی که بازار را به درستی تحلیل می کنند به همراه داشته باشد، خطرات و زیان های قابل توجهی را نیز به همراه دارد. ثروت یک شخص یا شرکت می تواند سریع تر از هر سرمایه گذاری بلند مدتی با معامله افزایش یابد، اما به همین راحتی نیز می تواند سقوط کند و نابود شود.

تریدر کیست و با چه خطراتی روبروست؟

اگر غواص خوبی نیستید (یا نمی دانید ترید چیست ) از شنا کردن در این منطقه پر خطر دوری کنید! معامله کردن به صورت کوتاه مدت تنها زمانی سود آور و ثروت ساز است که از دانش کافی و تجربه لازم برخوردار باشید در غیر این صورت ممکن است به سرعت تمام سرمایه خود را از دست دهید.

معامله در هر بازار مالی نیاز به شناخت کامل و جامع آن بازار و محیط آن دارد. چراکه هر بازاری به تنهایی مانند یک موجود زنده رفتار می کند و ویژگی های رفتاری و عملکردی خاص خودش را دارد شما برای معامله گری یا تجارت در هر سیستمی نیاز به گذاشتن زمان کافی برای شناخت آن بازار و عملکرد آن را دارید!

تریدینگ چیست؟

ترید چیست ؟ معاملات سهام  یا ترید جفت ارز ها در فارکس شامل خرید و فروش سهام یا ارزها در تلاش برای کسب درآمد از فارکس تغییرات روزانه و یا حتی لحظه ای قیمت است. معامله گران نوسانات کوتاه مدت قیمت این دارایی ها را از نزدیک مشاهده و تحلیل می کنند و سپس سعی می کنند در قیمت پایین خرید کنند و در قیمت بالا بفروشند.

به عبارت دقیق تر به خرید و فروش مکرر دارایی ها با ابزار های ارائه شده توسط واسطه که همان بروکر یا کارگزاری است تریدینگ میگویند!

مراحل اصلی تریدینگ کدام است؟

ترید چیست ؟ به صورت کلی مراحل معامله گری بسیار آسان و راحت است و چهار مرحله برای شروع ترید آنلاین در همه جای دنیا وجود دارد!

  1. در قدم اول باید یک بروکر یا کارگزاری معتبر پیدا کنید. پیشنهاد ما بروکر FXCM است.
  2. بسته به سیستم معاملاتی مطلوب و استراتژی خاص خودتان افتتاح حساب کنید.
  3. وارد حساب متاتریدر ۴ خود شوید و سرمایه لازم را به حساب تان در کاگزاری واریز کنید!
  4. جزئیات و روند های قیمت را مشاهده کنید و معامله گری یا تریدینگ را شروع کنید!

تریدر Trader کیست؟

خب حالا تریدر کیست ؟ معامله گر فردی است که به خرید و فروش دارایی های مالی در هر بازار مالی، چه برای خود یا از طرف شخص یا مؤسسه دیگری مشغول است. تفاوت اصلی بین یک معامله گر و یک سرمایه گذار مدت زمانی است که شخص دارایی را در اختیار دارد. سرمایه گذاران تمایل دارند افق زمانی بلندمدت داشته باشند، در حالی که معامله گران تمایل دارند دارایی ها را برای دوره های زمانی کوتاه تری معامله کنند تا از روندهای کوتاه مدت سود کسب کنند.

به عبارت بهتر تریدر ها یا معامله گران افرادی هستند که به خرید و فروش کوتاه مدت یک سهام، دارایی، یا جفت ارز در فارکس یا ارزهای دیجیتال برای خود یا یک موسسه می پردازند. از جمله معایب این نوع معاملات تریدرها می توان به اسپرد ها یا مالیات بر عایدی سرمایه در معاملات و هزینه های پرداخت کمیسیون به کارگزاری ها یا یا بروکرها اشاره کرد. معامله گرها را می توان در مقابل سرمایه گذارانی قرار داد که به جای سود کوتاه مدت به دنبال سود سرمایه بلندمدت هستند.

یک معامله گر می تواند برای یک موسسه مالی یا شرکت پراپ ترید کار کند، در این صورت با پول و اعتبار شرکت معامله می کند و ترکیبی از حقوق و پاداش بسته به قوانین شرکت ها به آنان پرداخت می شود. برای مثال شما می توانید با سرمایه شرکت پراپ ترید فاند با ۲۰۰۰۰۰ دلار سرمایه معامله کنید و ۸۰ درصد از سود را به صورت دو هفته یک بار برداشت کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در سایت ما ثبت نام کنید!

از طرف دیگر، یک معامله گر می تواند برای خودش کار کند، به این معنی که با پول و اعتبار خود معامله می کند اما تمام سود را برای خود نگه می دارد.

تریدر ها چگونه کار می کنند؟

بسیاری از موسسات مالی بزرگ دارای اتاق های معاملاتی هستند که در آن معامله گران کارمندانی هستند که حضورا طیف وسیعی از محصولات را به نمایندگی از شرکت خرید و فروش می کنند. به هر معامله گری محدودیتی داده می شود که چه مقدار از یک پوزیشن معاملاتی را می تواند بگیرد یا پرافیت تارگت و مقدار ضرر لحظه ای در بازار که هر معامله گر قبل از بسته شدن یک موقعیت میتواند داشته باشد چقدر است.

تریدر ها چگونه کار می کنند؟

این شرکت ها دارای ریسک معقول هستند و سود منطقی را حفظ می کنند. از طرفی نیز معامله گر به تنهایی نیاز به پرداخت اسپرد یا کمیسیون ندارد! اما متاسفانه در ایران چنین شرکت هایی وجود ندارند و این گزینه برای معامله گر ایرانی در دسترس نیست. اگر هدف شما از مطالعه مطلب ترید چیست و تریدر کیست استخدام به عنوان معامله گر فارکس است پیشنهاد می کنم به صفحه اصلی این وبسایت سر بزنید!

از سوی دیگر نیز اکثرا افرادی هستند که در حساب شخصی خود در بروکر ها معامله می کنند و در خانه یا در یک دفتر کوچک کار می کنند و از یک بروکر فارکس یا کارگزاری بورس و پلت فرم های تجارت الکترونیکی استفاده می کنند. محدودیت های آنها به پول نقد و دارایی خودشان وابستگی دارد که باعث میشود در اغلب موارد سود کمی داشته باشند، اما آنها تمام سود را برای خودشان حفظ می کنند.

از جمله معایب معاملات کوتاه مدت برای یک معامله گر Traderهای فردی، هزینه های کمیسیون و پرداخت اسپرد در Ask/Bid است. از آنجایی که معامله  گران اغلب در استراتژی های معاملاتی کوتاه مدت در جستجوی سود های بزرگ شرکت می کنند پس احتمالا بایستی کارمزدهای زیادی را پرداخت کنند. با این حال، افزایش تعداد کارگزاری های مختلف و رقابتی شدن بازار باعث شده است که این هزینه ها کمتر و منطقی تر شود، همچنین که پلتفرم های معاملات الکترونیکی اسپردها را در بازار ارز کاهش داده  اند.

پراپ تریدینگ روش نوین معاملاتی در جهان

در چند سال اخیر در جهان روش نوین دیگری برای معامله گری شکل گرفته است که به افراد عادی که سرمایه های کمی دارند و به صورت حضوری نیز در شرکت های سرمایه گذاری و مالی برای معامله گری نمیتوانند فعالیت کنند، فراهم شده است.

در این روش معامله گران نیاز نیست با سرمایه های خود ریسک کنند و تنها با سرمایه شرکت مد نظر ریسک می کنند. از طرفی نیز این شرکت ها نیاز به فعالیت حضوری یا دائمی ندارند و معامله گر نیز نسبت به شرکت های مالی سود هنگفتی دریافت می کند. مهمتر از این موارد معامله گر نیز نیاز به پرداخت کمیسیون یا اسپرد ندارد و وی تنها از سود حاصل شده بهره برداری می کند!

برای مثال در شرکت پراپ ترید فاند شما میتوانید هشتاد درصد از سود خود را به صورت دو هفته یکبار دریافت کنید. برای فعالیت در این شرکت ها نیاز به هیچگونه سرمایه اولیه یا رزومه تریدینگ ندارید. شما برای دریافت فاند مالی تنها باید از پس آزمون های معاملاتی چلنج و وریفیکیشن برآیید.

این شرکت ها بهترین روش برای معامله گرهایی است که سرمایه پایینی دارند و یا به صورت حضوری به دلیل اینکه شرکت های سرمایه گذاری در آن کشور ها فعال نیستند را ندارند.

مالیات و عدم قانون گذاری شفاف از معایب تریدینگ در کشور های مختلف

معمولا کسانی که دنبال آموزش ترید چیست و تریدر کیست می گردند اذعان می کنند عدم قانون گذاری در این حوزه در بسیاری از کشور های دنیا باعث دردسر برای تریدرها شده است به نحوی که مثلا در ایران برای معامله ارز های دیجیتال یا جفت ارزهای فارکس چندان قانون گذاری دقیقی وجود ندارد و باعث سردرگمی بسیاری از معامله گران شده است. از طرف دیگر نیز به دلیل نبود قوانین یا تحریم ها بسیاری از شرکت های فارکس نیز متاسفانه نمی توانند در ایران فعالیت کنند و از معایب مهم معامله گری در ایران است.

یکی دیگر از معایب سودهای معاملاتی تریدینگ در کشور هایی که قانون گذاری مدونی در این خصوص دارند نیز این است که معمولاً بر اساس نرخ مالیات بر درآمد عادی، معامله گر مشمول مالیات می شود. برای مثال سود سرمایه بلندمدت تا 20٪ مشمول مالیات است، اما نیاز است که دارایی مورد معامله حداقل برای یک سال نگه داشته شود. اما سرمایه های تحت معامله معامله گرها در کشور های پیشرفته مالیات بیشتری باید بپردازند.

طبق قوانین فعلی، هیچ تعریف فنی از تریدر برای مالیات تقریبا در هیچ جای دنیا وجود ندارد. در حالی که ساختار مالیات معامله گر (TTS) در آمریکا وجود دارد، تعیین این وضعیت بر اساس سبک و شرایط هر فرد متفاوت است. برخی از نکاتی که IRS در ایالات متحده هنگام ارزیابی وضعیت مالیات معامله گران در نظر می گیرد، دوره نگهداری اوراق بهادار، تعداد معاملات انجام شده، فراوانی و مقدار دلاری معاملات است.

راه حل هایی برای معامله گران خارج از ایران وجود دارد که بدهی های مالیاتی خود را از معاملات کوتاه مدت کاهش دهند. برای مثال، آن ها می توانند هزینه های مورد استفاده در راه اندازی معاملات خود را بنویسند، مانند یک فریلنسر یا صاحب کسب وکار کوچک.

در پایان از اینکه تا اینجا با ما همراه بودید و با هم فهمیدیم ترید چیست و تریدر کیست متشکریم. هر سوال یا ابهامی در این خصوص دارید میتوانید از پشتیبانان ما در تلگرام یا به صورت ثبت تیکت در پنل کاربری خود جویا شوید تا همکاران ما در اسرع وقت به شما پاسخ دهند! جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به این لینک مراجعه فرمایید!

1 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها