چرا در فارکس ضرر می کنیم؟ روش به حداقل رساندن ضرر در تریدینگ

چرا در فارکس ضرر می کنیم؟ روش به حداقل رساندن ضرر در تریدینگ

دنیای ترید در فارکس، با ماهیت پویا و سریع خود، فرصت های بسیار زیادی را برای سود مالی ارائه می دهد. با این حال، واقعیت این است که زیان بخشی ذاتی این بازار است و درک دلایل پشت آن و این که چرا در فارکس ضرر می کنیم، برای معامله گران و هر تریدر مشتاق بسیار مهم است. در این مقاله از پراپ ترید فاند، ما مشکلات رایجی را که به ضرر در معاملات فارکس کمک می‌کنند، بررسی و مهمتر از آن، استراتژی‌های جامعی را برای به حداقل رساندن ضرر در تریدینگ معرفی می‌کنیم. از فقدان آموزش فارکس و تصمیم‌گیری احساسی و عوامل روانشناسی معامله گری گرفته تا اهمیت مدیریت ریسک و بهبود مستمر، پیچیدگی‌های حرکت در بازار فارکس با انعطاف‌پذیری و انضباط را کشف خواهیم کرد.

چرا در فارکس ضرر می کنیم؟

مطمئناً اگر با بازار فارکس آشنا باشید، می دانید که همواره با سود همراه نبوده و ضرر بخشی از فعالیت در این بازار است. در ادامه بیایید با هم بررسی کنیم که چرا در فارکس ضرر می کنیم  هر یک از عوامل مؤثر در ضرر در معاملات عمیق‌تر بپردازیم:

فقدان آموزش و دانش: بازارهای فارکس پیچیده هستند و تحت تأثیر عوامل مختلف اقتصادی، رویدادهای ژئوپلیتیکی و احساسات بازار هستند. معامله گران به درک کاملی از تحلیل فاندامنتال و تکنیکال و همچنین توانایی تفسیر شاخص های اقتصادی همچون شاخص nfp یا شاخص دلار نیاز دارند. بدون آموزش مناسب، معامله گران ممکن است برای تصمیم گیری آگاهانه دچار مشکل شوند و از دلایل این است که چرا در فارکس ضرر می کنیم. هر چه دانش و تسلط خود را در استراتژی های معاملاتی از پرایس اکشن و استراتژی گن و اسمارت مانی گرفته تا  روش های تکنیکال تر همچون استراتژی معامله با آر اس آی یا معامله با مکدی، می توانیم با اعتماد بیشتری به ترید پرداخته و درصد ضرر را کاهش دهیم که خود سبب افزایش درآمد فارکس هم خواهد شد.

مدیریت ریسک ضعیف: دلیل اصلی دیگری که چرا در فارکس ضرر می کنیم به مدیریت ریسک ما بر می گردد. مدیریت ریسک موثر شامل تنظیم دستورات حد ضرر، نسبت ریسک به ریوارد مناسب، متنوع کردن معاملات و تعیین اندازه پوزیشن مناسب است. معامله گرانی که درصد زیادی از سرمایه خود را در یک معامله بدون اقدامات محافظتی به خطر می اندازند، در صورت حرکت بازار بر خلاف آنها، در معرض ضررهای قابل توجهی هستند و در انتها نیز سوالشان این است که چرا در فارکس ضرر می کنیم!

ترید بر پایه احساسات:  تصمیم گیری احساسی، ناشی از ترس فومو یا طمع، می تواند منجر به اقدامات تکانشی شود. ترس ممکن است باعث شود معامله گران زودتر از معاملات خارج شوند، در حالی که طمع ممکن است منجر به تعقیب سود فراتر از سطوح معقول شود. توسعه انعطاف پذیری عاطفی و پایبندی به یک برنامه و لبه معاملاتی از پیش تعیین شده می تواند به کاهش این خطرات کمک کند.

چرا در فارکس ضرر می کنیم؟

عدم برنامه معاملاتی: طرح معاملاتی به عنوان نقشه راه برای فعالیت های معامله گر عمل می کند. این شامل استراتژی های ورود و خروج، تحمل ریسک و معیارهای انتخاب است که نداشتن آن از دلایل مهم این است که چرا در فارکس ضرر می کنیم. معامله گران بدون برنامه به احتمال زیاد تسلیم تصمیمات تکانشی می شوند که موفقیت بلندمدت آنها را تضعیف می کند. نکته دیگر در اینکه چرا در فارکس ضرر می کنیم نداشتن یک ژورنال معاملاتی و کارنامه معاملاتی است، که برای درک کمکی که در ترید به شما خواهند کرد پیشنهاد می شود مقالات مرتبط با آنها را مطالعه نمایید.

معامله بیش از حد: این اتفاق زمانی اتفاق می افتد که یک معامله گر درگیر معاملات بیش از حد می شود، چه با گرفتن پوزیشن های زیاد و چه با معاملات بسیار مکرر. این رفتار اغلب منجر به افزایش هزینه‌های تراکنش و احتمال بالاتر گرفتن تصمیم‌های ضعیف می‌شود، زیرا معامله‌گران ممکن است بدون تجزیه و تحلیل کامل وارد معاملات شوند و همین امر از دلایل دیگری است که چرا در فارکس ضرر می کنیم.

نوسانات بازار: بازارهای فارکس می توانند تغییرات قیمتی سریع و غیرقابل پیش بینی را به دلیل رویدادهای اقتصادی و اخبار فارکس یا تحولات ژئوپلیتیکی تجربه کنند. معامله گران باید از نوسانات احتمالی، که از عواملی است که چرا در فارکس ضرر می کنیم، آگاه باشند و استراتژی های خود را بر اساس آن تنظیم کنند. تغییرات ناگهانی بازار می تواند معامله گران ناآماده را غافلگیر کند و منجر به زیان شود.

اهرم: در حالی که اهرم می تواند سود را تقویت کند، خطر زیان قابل توجه را نیز افزایش می دهد و لوریج خود از دلایل دیگری است که چرا در فارکس ضرر می کنیم. معامله‌گرانی که از اهرم بالا بدون مدیریت ریسک مناسب استفاده می‌کنند، ممکن است در موقعیتی قرار بگیرند که یک حرکت نامطلوب کوچک بازار، بخش قابل‌توجهی از سرمایه آنها را از بین می‌برد.

عدم انضباط: انضباط برای پایبندی به یک برنامه معاملاتی و اجتناب از اقدامات تکانشی بسیار مهم است. معامله گرانی که نظم و انضباط ندارند ممکن است تسلیم واکنش های احساسی شوند، از استراتژی های خود منحرف شوند و بر اساس نوسانات بازار کوتاه مدت به جای اهداف بلند مدت تصمیم گیری کنند، که از دلایل این است که چرا در فارکس ضرر می کنیم.

مدیریت ضعیف پول: مدیریت پول شامل تخصیص عاقلانه سرمایه و تعیین اندازه موقعیت مناسب بر اساس تحمل ریسک است. معامله گرانی که مدیریت پول را نادیده می گیرند ممکن است خود را در معرض خطرات غیرضروری قرار دهند که به طور بالقوه منجر به مشکلات مالی شده و از دیگر عواملی باشد که چرا در فارکس ضرر می کنیم.

انتظارات غیر واقعی: ترید فارکس یک راه تضمینی برای ثروتمند شدن سریع نیست. انتظارات غیر واقعی می تواند منجر به ناامیدی و دلسردی شود. معامله‌گران موفق تشخیص می‌دهند که سودآوری مستمر مستلزم یادگیری مداوم، سازگاری و رویکرد واقع‌بینانه به ریسک و ریوارد است.

پرداختن به این عوامل که چرا در فارکس ضرر می کنیم از طریق آموزش از طریق نمونه های بسیاری از بهترین سایت آموزش فارکس که در پراپ فرم پراپ ترید فاند هم پیش تر معرفی کرده ایم، نظم و انضباط و بهبود مستمر می تواند به یک تجربه پایدارتر و موفق تر فارکس کمک کند. معامله گران باید زیان را به عنوان بخشی از فرآیند یادگیری ببینند و بر اصلاح استراتژی های خود برای افزایش عملکرد کلی خود در بازار تمرکز کنند.

روش های به حداقل رساندن ضرر در تریدینگ

حال که با دلایل اینکه چرا در فارکس ضرر می کنیم آشنا شدیم، باید بدانیم به حداقل رساندن ضرر در معاملات فارکس برای موفقیت بلندمدت بسیار مهم است. در اینجا استراتژی های مفصلی برای کمک به کاهش تأثیر ضرر در تریدینگ آمده است:

آموزش و یادگیری: از روندهای بازار، انواع اندیکاتور فارکس و رویدادهای ژئوپلیتیک مطلع شوید. در کارگاه ها شرکت کنید، اخبار مالی را بخوانید و به طور منظم دانش خود را به روز کنید.

مدیریت ریسک: تنظیم سفارشات حد ضر که از قبل حداکثر مقداری را که می خواهید در معامله از دست بدهید تعیین کنید و بر این اساس دستورهای توقف ضرر را تنظیم کنید، بیسار مهم است و فقدان آن از اصلی ترین دلایلی است که چرا در فارکس ضرر می کنیم. این دستور به محدود کردن ضررهای احتمالی کمک می کند و از تصمیم گیری احساسی جلوگیری می کند. برای استفاده و ایجاد استاپ لاس های معقول و اصولی که در دام استاپ هانتینگ دچار نشویم، مقاله آن را مطالعه کنید که کمک بسیاری به شما خواهد کرد.

روش های به حداقل رساندن ضرر در تریدینگ

از اهرم عاقلانه استفاده کنید: اهرم یا لوریج از دیگر دلایلی است که چرا در فارکس ضرر می کنیم. اگر می خواهید از لوریج استفاده کنید، این کار را محافظه کارانه انجام دهید. اهرم بالا هم سود و هم زیان را بزرگ می کند، بنابراین استفاده از آن با احتیاط ضروری است. برای کاهش ریسک، نسبت های اهرمی کمتری را در نظر بگیرید تا دچار کال مارجین نشوید.

تنوع: از قرار دادن تمام سرمایه خود در یک جفت ارز یا معامله خودداری کنید که از عواملی است که چرا در فارکس ضرر می کنیم. تنوع بخشیدن به سبد خود به گسترش ریسک کمک می کند و تأثیر دارایی با عملکرد ضعیف را بر حساب کلی شما کاهش می دهد.

انضباط عاطفی: به برنامه خود پایبند باشید. یک طرح معاملاتی که شامل نقاط ورود و خروج، تحمل ریسک و اندازه موقعیت باشد، ایجاد کنید. به طور مداوم به این برنامه پایبند باشید، حتی زمانی که با انگیزه های عاطفی روبرو هستید.

از ژورنال معاملاتی استفاده کنید: یک ژورنال معاملاتی برای ثبت تصمیمات و احساسات خود در طول معاملات داشته باشید. مرور معاملات گذشته به شناسایی الگوهای رفتار شما کمک می کند و می تواند به کنترل عاطفی بهتر، که نبود آن سبب این است که چرا در فارکس ضرر می کنیم، منجر شود.

تحلیل تکنیکال: استفاده از بزارهای و اندیکاتورها، مانند میانگین متحرک، RSI (شاخص قدرت نسبی)، و MACD ، اندیکاتور پارابولیک سار، باند بولینگر یا اندیکاتور حجم به شناسایی ورود و خروج های مناسب و کاهش دلایلی که چرا در فارکس ضرر می کنیم کمک کنند.

روندهای بازار را درک کنید: قبل از ورود به معامله، روند غالب بازار را شناسایی کنید. معامله با روند، احتمال موفقیت را افزایش می دهد.

مدیریت پول: اندازه موقعیت مناسب که از دلایل مهم این است که چرا در فارکس ضرر می کنیم، برای هر معامله را بر اساس میزان تحمل ریسک و اندازه حساب معاملاتی خود تعیین کنید. از ریسک سرمایه بیش از حد در یک معامله اجتناب کنید.

نسبت ریسک به ریوارد: نسبت ریسک به ریوارد مثبت در هر معامله را هدف گذاری کنید. این بدان معناست که پاداش بالقوه باید از ریسک احتمالی بیشتر باشد. به عنوان مثال، اگر سود هدف شما دو برابر ریسک شما باشد، نسبت ریسک به پاداش 1:2 دارید. نادیده گرفتن این نسبت از دلایل مهمی است که چرا در فارکس ضرر می کنیم.

ارزیابی و بهبود مستمر: به طور منظم استراتژی خود را مرور کنید و عملکرد استراتژی معاملاتی خود را به طور منظم ارزیابی کنید. نقاط قوت و ضعف را که سبب این می شود که چرا در فارکس ضرر می کنیم، شناسایی کنید و در صورت نیاز به روز رسانی و آپدیت را انجام دهید. راهبردی که در گذشته کارآمد بوده، ممکن است برای انطباق با شرایط متغیر بازار نیاز به اصلاح داشته باشد.

از اشتباهات بیاموزید: با ضررها به عنوان فرصت های یادگیری رفتار کنید. معاملات از دست رفته و ضررده را تجزیه و تحلیل کنید تا متوجه شوید که چه اشتباهی رخ داده است و چگونه می توانید پیشرفت کنید. استراتژی خود را بر اساس این بینش های که چرا در فارکس ضرر می کنیم، تنظیم کنید.

از حساب های آزمایشی استفاده کنید: قبل از به خطر انداختن سرمایه واقعی، از حساب دمو برای تمرین استراتژی خود و کسب تجربه استفاده کنید. این به شما کمک می کند تا با پلتفرم معاملاتی آشنا شوید و رویکرد خود را بدون ریسک مالی اصلاح کنید.

آگاه باشید: اخبار بازار را رصد کنید. از شاخص های اقتصادی، اخبار منتشر شده و رویدادهای ژئوپلیتیکی که می توانند بر بازار ارز تأثیر بگذارند به روز بمانید. آگاهی از رویدادهای بالقوه در حال حرکت بازار به شما این امکان را می دهد که موقعیت خود را مطابق با آن تنظیم کنید. نا آگاهی از این اخبار مهم و رویدادها از عوامل این است که چرا در فارکس ضرر می کنیم.

با اجرای این استراتژی‌ها، معامله‌گران می‌توانند در جهت به حداقل رساندن ضرر و ایجاد یک رویکرد معاملاتی انعطاف‌پذیرتر و پایدارتر کار کنند. به یاد داشته باشید که ضرر در معاملات اجتناب ناپذیر است، اما هدف مدیریت موثر دلایل اینکه چرا در فارکس ضرر می کنیم برای حفظ سرمایه و افزایش احتمال موفقیت بلند مدت است.

نتیجه

در نتیجه، جذابیت بازار فارکس در پتانسیل آن برای سود نهفته است، اما موفقیت نیازمند یک رویکرد استراتژیک و منظم است. شناخت عواملی که چرا در فارکس ضرر می کنیم، مانند آموزش ناکافی، ترید هیجانی و مدیریت ریسک ضعیف، اولین گام در جهت بهبود است. معامله گران می توانند با اجرای استراتژی های درست مانند تنظیم دستورات حد ضرر، تنوع سبدها و حفظ نظم عاطفی، تاثیر زیان را کاهش دهند. یادگیری مستمر، خودارزیابی منظم و انطباق با پویایی بازار، سنگ بنای یک سفر معاملاتی موفق فارکس است. در نهایت، به حداقل رساندن زیان نه تنها در مورد حفظ سرمایه است، بلکه در مورد پرورش ذهنیتی است که چالش ها را به عنوان فرصت هایی برای رشد در دنیای همیشه در حال تحول فارکس می پذیرد.

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها