بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس 2023

بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس 2023

معاملات روزانه  شامل باز کردن و بستن پوزیشن ها در روز معاملاتی است، که یک استراتژی معاملاتی محبوب در میان معامله‌گران می باشد. در این روش شما در یک بازه زمانی از معاملات یک روزه خرید و فروش می کنید و قصد دارید از تغییرات کوچک قیمت سود ببرید. اما در میان انبوهی از استراتژی های معاملاتی، بهترین بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس چیست؟

معاملات روزانه برای تریدر فارکسی مناسب است که در طول روز زمان کافی برای تجزیه و تحلیل، اجرا و نظارت بر معامله داشته و به طور معمول، معامله گران روزانه به شدت به تحلیل تکنیکال در هنگام اجرای معاملات خود متکی هستند. در این مقاله آموزش فارکس از سایت پراپ فرم PropTradeFund به برسی این سبک معاملاتی و معرفی و آموزش گزینه هایی از بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس خواهیم پرداخت.

ترید روزانه در فارکس چیست؟

قبل از بررسی و آموزش بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس بیایید اصلا ببینیم منظور از ترید روزانه چیست؟ ترید روزانه در فارکس شامل خرید و فروش ارزها در یک روز معاملاتی واحد می شود – بسته شدن پوزیشن ها در پایان هر روز و شروع مجدد از روز بعد. معامله گران روزانه فارکس برای استفاده از حرکات کوچک بازار، چندین جفت ارز را در یک روز یا حتی چندین بار در یک روز خرید و فروش می کنند.

ترید روزانه در فارکس که به آن ترید درون روز نیز گفته می شود، برای آن دسته از تریدرهای پاره وقت نیست زیرا زمان، تمرکز، تعهد و یک طرز فکر خاص را می طلبد، که شامل تصمیم گیری سریع و اجرای تعداد زیادی معامله برای سود نسبتاً کم در هر بار است. به طور کلی به عنوان مخالف بیشتر استراتژی های سرمایه گذاری در نظر گرفته می شود، که در آن شما به دنبال سود بردن از تغییرات قیمت در یک دوره زمانی طولانی تر هستید.

 آیا معاملات روزانه در بازار فارکس محبوب است؟

بازار فارکس یک انتخاب محبوب برای کسانی است که سفر معاملاتی خود را شروع می کنند و معاملات روزانه هنگامی که از بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس استفاده شود، می تواند بسیار محبوب و سودآور باشد. این ویژگی ها که سبب محبوبیت فارکس می شود تعداد زیاد جفت ارز برای معامله، نقدینگی بالای بازار و سهولت خرید و فروش ارزها. معاملات روزانه فارکس اغلب برای حذف کارمزدهای مرتبط با جابجایی پوزیشن ها، که همواره در بررسی های بروکرهای فارکس به آن اشاره نموده و آن را عاملی برای انتخاب کارگزاری در نظر گرفته ایم، و اجتناب از خطر قرار گرفتن در معرض حرکات یک شبه بازار استفاده می شود. این حزکات شبانه به خصوص در اسمارت مانی دیده می شود که می تواند به طور ناگهانی قیمت را تکان داده و بازار را دستخوش دستکاری و تغییر کند.

آنچه باید قبل از شروع و یادگیری بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس بدانید

چند فاکتور کلیدی وجود دارد که باید قبل از یادگیری بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس و شروع این معاملات در فارکس یا کریپتو و همچنین هر بازار دیگری در نظر بگیرید، زیرا این روش ترید می تواند به زمان بسیار بیشتری نسبت به استراتژی خرید و نگهداری معمولی نیاز داشته باشد.

با سرمایه گذاری، تمرکز بر روی حرکات بازار بلندمدت است، بنابراین حرکات روزانه تاثیر کمی بر تصویر کلی دارد. با این حال، هنگامی که معامله روزانه انجام می دهید، تمرکز بر عواملی است که می توانند بر رفتار بازار درون روز تأثیر بگذارند. این موارد شامل نکات زیر است:

نقدینگی: نقدینگی یک بازار این است که چگونه می توان به راحتی و سریع پوزیشن ها را وارد و خارج کرد. نقدینگی بالا برای معامله گران روزانه بسیار مهم است، زیرا این احتمال وجود دارد که آنها چندین معامله را در طول روز انجام دهند. حتی هنگامی که از بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس نیز استفاده کنید، در صورت نبود نقدینگی کافی و بالا، درآمد فارکس برای شما راضی کننده نخواهد بود.

نوسان: نوسانات یک دارایی، یا سرعت حرکت قیمت، یک ملاحظات مهم برای معامله گران روزانه است. اگر در طول روز نوسانات زیادی وجود داشته باشد، این حرکات می توانند فرصت های زیادی برای سودهای کوتاه مدت ایجاد کنند. حال با به کارگیری بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس می توان نهایت استفاده را از این نوسانات کرد.

حجم معاملات: حجم معاملات یک دارایی اندازه گیری تعداد دفعات خرید یا فروش آن در یک دوره معین است. حجم معاملات بالا نشان می دهد که علاقه زیادی وجود داشته و برای شناسایی نقاط ورود و خروج مفید است. از اندیکاتورهای این ویژگی در بازار اندیکاتور حجم است.

آموزش ۵ استراتژی برای ترید روزانه در فارکس

معاملات روزانه واقعاً خود یک استراتژی معاملاتی نیست زیرا تنها تفاوت و نکته در آن این است که، یک معامله را به صورت شبانه باز نگه ندارید و فقط یک سبک معاملاتی است، که در آن می توان از استراتژی های گوناگون از استراتژی شکست خط روند گرفته تا معامله با اخبار فارکس استفاده نمود. در ادامه به معرفی بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس خواهیم پرداخت.

معاملات روند

معاملات نوسانی یا سوئینگ

اسکالپینگ

بازگشت به میانگین

جریان نقدینگی

معاملات روند، بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس

معامله گرانی که به دنبال آموزش ۵ بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس هستند، ابتدا باید با استراتژی روند آشنا شوند. در این روش تریدر تلاش می کنند با مطالعه جهت قیمت دارایی ها، و سپس خرید یا فروش بسته به جهتی که روند در حال حرکت است، کسب درآمد کنند.

اگر روند صعودی باشد و قیمت‌ها پی در پی به سقف خود برسند، معامله‌گران موضع خرید خواهند داشت و دارایی را می‌خرند. اگر روند نزولی باشد و قیمت‌ها متوالی به پایین‌ترین حد خود برسند، معامله‌گران با فروش یا ورود به پوزیشن شورت سودی به دست خواهند آورد.

درست این روش واقعا بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس است، اما به طور انحصاری توسط معامله گران روزانه استفاده نمی شود زیرا تا زمانی که روند ادامه دارد می توانید پوزیشن خود را باز نگه دارید. تنها تفاوت در این است که، اگر به معاملات درون روز پایبند هستید، قبل از پایان روز آن را ببندید.

معاملات روند،

مورد دیگری از استراتژی برای ترید روزانه در فارکس، معاملات نوسانی

معاملات نوسانی یا سوئینگ یکی دیگر از بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس است. در این روش همه چیز در مورد استفاده از الگوهای قیمت کوتاه مدت است، بر اساس این فرض که قیمت ها هرگز در یک جهت در یک روند حرکت نمی کنند. در عوض، معامله‌گران سوئینگ به دنبال سود بردن از حرکات بالا و پایین هستند که در یک بازه زمانی کوتاه‌تر رخ می‌دهند. برای یادگیری بیشتر در مورد سوئینگ تریدینگ می توانید مقاله آن را که در آرشیو سایت موجود است و به تفصیل آن را آموزش داده ایم، مطالعه نمایید.

در حالی که معامله گران روند به دنبال استفاده از روندهای بلندمدت بازار هستند، معامله گران سوئینگ تمایل بیشتری به معکوس های کوچک در حرکت قیمت بازار دارند. آنها سعی می‌کنند این معکوس‌ها را زودتر تشخیص و برای کسب سود از حرکات کوچک‌تر بازار معامله کنند.

مورد دیگری از بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس، معاملات نوسانی

 اسکالپینگ به عنوان بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس

اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی کوتاه مدت با تمرکز بر دستیابی به نرخ برد بالا است که سودهای کوچک اما مکرر را به همراه دارد. این تئوری این است که شما می توانید به راحتی با کسب سودهای کوچکتر بارها و بارها یک حساب معاملاتی بزرگ بسازید، همانطور که می توانید با انجام معاملات کمتر و تلاش برای قفل کردن سود در بلندمدت. اسکالپینگ نیاز به یک استراتژی خروج بسیار دقیق دارد، زیرا ضرر می تواند به سرعت سود را خنثی کند.

اکثر اسکالپرها پوزیشن های خود را قبل از پایان روز می بندند، زیرا حاشیه سود کمتر از هر معامله به سرعت توسط هزینه های تامین مالی یک شبه از بین می رود. در واقع این تریدرها به دنبال سودهایی اندک از هر معامله اما برای تعداد بارهای بیشتر هستند.

 اسکالپینگ بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس

بازگشت به میانگین

بازگشت میانگین به عنوان بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس بر این تئوری استوار است که قیمت‌ها و در واقع سایر معیارهای ارزش مانند نسبت قیمت به درآمد (P/E) همیشه در نهایت به سمت میانگین خود بازمی‌گردند.

این استراتژی از تحلیل تکنیکال ، مانند میانگین متحرک، برای بدست آوردن دارایی هایی استفاده می کند که عملکرد اخیر آنها به طور قابل توجهی با میانگین گذشته آنها متفاوت است. معامله‌گران بازگشت به میانگین از بازگشت قیمت به مسیر عادی خود استفاده کرده و معاملات خود را بر این اساس وارد خواهند کرد.

استراتژی بازگشت به میانگین

آخرین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس، جریان نقدینگی

اندیکاتور جریان نقدینگی با استفاده از حجم و قیمت به جای قیمت دارایی به تنهایی نشان می دهد که آیا یک دارایی ممکن است بیش از حد فروخته شود یا بیش از حد خرید شود. این روش نیز به عنوان بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس شناخته می شود و با مقایسه تعداد معاملات از روز قبل با روز جاری کار می کند تا مشخص شود که جریان نقدینگی مثبت یا منفی بوده است. قرائت 80 یا بالاتر نشان دهنده شرایط خرید بیش از حد است و سیگنالی برای معامله گر برای فروش است. در حالی که خواندن 20 یا کمتر نشان دهنده شرایط فروش بیش از حد بازار است و سیگنالی برای خرید است.

به یاد داشته باشید، هنگامی که یک معامله گر روزانه هستید، احتمالاً چندین معامله را در همان روز باز و بسته خواهید کرد، بنابراین حتی اگر از بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس استفاده می نمایید، باز هم کافی نیست و مهم است که از رویدادهای بازار یا اخبار فوری که می تواند بر قیمت بازارهای شما تأثیر بگذارد، به روز باشید، مانند اطلاعیه های مربوط به نرخ بهره یا نرخ بیکاری. همچنین به روز رسانی دانش خود در زمینه های عمومی و مالی در سطح جهانی همچون سیاست های بانک ها که مهمترین و پر تاثیر ترین شان سیاست انبساطی و انقباضی بانک مرکزی آمریکا است، برای تریدرهای روزانه همچون سایر آن‌ها حیاطی است. ترکیب استفاده از بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس و دانش تحلیلی کافی در این زمینه است که سبب موفقیت در بازار فارکس می گردد.

در پایان روز، وقت آن است که معاملاتی را که هنوز در حال اجرا هستید، ببندید. یکی از مهم‌ترین روش‌ها و کارها در این مرحله، نگه‌داشتن یک ژورنال معاملاتی و رکوردی است با تمام پوزیشن هایی که در روز باز و بسته کرده‌اید  و ثبت معاملات موفق و ناموفق.

آموزش بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس

 خلاصه بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس

برای کمک به شما برای شروع معاملات روزانه، فهرستی از نکات کلیدی که باید در کنار یادگیری بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس بدانید را گردآوری کرده ایم:

  • ترید روزانه در فارکس، عمل باز کردن و بستن پوزیشن های جفت ارز با استفاده از بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس در همان روز معاملاتی است
  • معامله گران استفاده از این سبک را برای جلوگیری از خطر لغزش یا اجتناب از هزینه های تامین مالی یک شبه انتخاب می کنند
  • این روش به زمان و تعهد زیادی نیاز دارد، بنابراین معمولاً توسط معامله گران پاره وقت استفاده نمی شود.
  • مهم است که قبل از شروع ترید روزانه در فارکس و یادگیری بهترین استراتژی برای ترید روزانه در فارکس، نقدینگی، نوسانات و حجم معاملات بازار را در نظر بگیرید
  • نمونه هایی از استراتژی برای ترید روزانه در فارکس که می توانید از آنها استفاده کنید، معاملات روند، اسکالپینگ، معاملات سویینگ، بازگشت به میانگین و جریان نقدینگی است، که در این مقاله معرفی شدند.
4 3 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها