ساعت کار فارکس | بهترین ساعت ترید در فارکس کدام است؟

ساعت کار فارکس | بهترین ساعت ترید در فارکس کدام است

بازار ارز (فارکس) که به دلیل دسترسی و انعطاف پذیری مشهور است، 24 ساعت شبانه روز و پنج روز هفته کار می کند. این در دسترس بودن مداوم و ساعت کار فارکس سبب محبوبیت بسیار آن شده، چراکه بسیار در دسترس تمام افراد از جاهای مختلف دنیا خواهد بود. در این مقاله جامع از پراپ ترید فاند، به پیچیدگی‌های بهترین بهترین ساعت ترید در فارکس می‌پردازیم، ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر جلسه معاملاتی اصلی را بررسی می‌کنیم و بهترین زمان ترید برای جفت ارزهای مختلف را با توجه به سشن های فارکس را ارائه می‌کنیم.

ساعت کار فارکس

قبل از بررسی بهترین ساعت ترید در فارکس، باید بدانیم بازار ارز (فارکس) 24 ساعت شبانه روز و پنج روز هفته کار می کند. این بازار یکشنبه در ساعت 5:00 بعد از ظهر به وقت شرقی (به وقت استاندارد شرقی) با شروع سشن سیدنی باز می شود. سپس از طریق سشن های توکیو، لندن و نیویورک پیشرفت می کند. بازار در روز جمعه در ساعت 5:00 بعد از ظهر به وقت شرقی، زمانی که جلسه نیویورک به پایان می رسد، بسته می شود.

فعالیت مداوم بازار و ساعت کار فارکس به دلیل ماهیت جهانی ترید ارز است که مراکز مالی مختلف در سراسر جهان در زمان های مختلف در آن شرکت می کنند.هفت ارز پرمعامله در جهان عبارتند از: دلار آمریکا، یورو، ین ژاپن، پوند انگلیس، دلار استرالیا، دلار کانادا و فرانک سوئیس. تا زمانی که بازار فارکس باز است، همه معاملات به طور مداوم در این جفت ها انجام می شود. معامله گران می توانند تقریباً در هر زمانی از هفته در معاملات فارکس شرکت کنند و انعطاف پذیری و دسترسی را برای افراد در مناطق زمانی مختلف فراهم کند. اما از میان تمام این روزها و ساعت ها  بهترین ساعت ترید در فارکس کدام است؟

درک چهار سشن اصلی معاملات فارکس

ساعت کار فارکس به چهار جلسه معاملاتی اصلی تقسیم می شود که هر سشن مربوط به مراکز مالی و مناطق زمانی خاص است:

ساعت کار فارکس

سشن سیدنی: جلسه سیدنی در ساعت 5:00 بعدازظهر به وقت شرقی یکشنبه آغاز می شود و شروع هفته معاملاتی را نشان می دهد.

  • این سشن با سشن توکیو همپوشانی دارد و یک دوره افزایش فعالیت ایجاد می کند.
  • جفت ارزهای کلیدی در طول این جلسه شامل AUD/USD، NZD/USD و USD/JPY است.

سشن توکیو (سشن آسیایی): این سشن از ساعت 7:00 بعد از ظهر به وقت شرقی شروع می شود و تا ساعات اولیه جلسه لندن ادامه می یابد.

  • همپوشانی با جلسات سیدنی و لندن، زمان بسیار مهمی برای تجارت ارز است.
  • جفت ارزهای قابل توجه عبارتند از USD/JPY، EUR/JPY، و AUD/JPY.

سشن لندن (جلسه اروپایی): در ساعت 3:00 صبح به وقت شرقی افتتاح می شود، سشن لندن مرکز مرکزی معاملات فارکس است.

  • با جلسات توکیو و نیویورک همپوشانی دارد و نقدینگی و نوسانات را تقویت می کند.
  • جفت ارزهای کلیدی در طول این سشن شامل EUR/USD، GBP/USD و USD/CHF است.

سشن نیویورک (جلسه آمریکای شمالی): سشن نیویورک از ساعت 8:00 صبح به وقت شرقی شروع می شود و با جلسه لندن همپوشانی دارد.

  • این یک دوره حیاتی برای معامله گران است که شاهد افزایش فعالیت در جفت ارزهای اصلی مانند USD/JPY، EUR/USD، و GBP/USD هستیم.

بهترین ساعت ترید در فارکس

در مقالات پیشین سایت بهترین روزهای هفته برای معامله در فارکس را بررسی کردیم، حال که با ساعت کار فارکس از طریق سشن های آن آشنا شدیم بیایید ببینیم بهترین ساعت ترید در فارکس چه تایمی است. چرا که مسلما دانستن این تایم به افزایش درآمد فارکس هر تریدر کمک بسیاری خواهد کرد.

جلسات خاص و ساعت کار فارکس با حجم بالا

ساعت کار فارکس بر اساس زمانی است که معاملات در هر کشور شرکت کننده باز است. در حالی که این دوره های زمانی همپوشانی دارند، به طور کلی پذیرفته شده است که دوره های زیر برای هر منطقه فعال ترین دوره ها و بهترین ساعت ترید در فارکس هستند. نمودار زیر ساعت کار فارکس و ساعات واقعی باز بودن بازارها در هر منطقه را در زمان استاندارد جهانی UTC نشان می‌دهد، و این که کجا این جلسات با هم تداخل دارند.

بهترین ساعت ترید در فارکس

بهترین ساعت ترید در فارکس زمانی است که بازار در فعال ترین حالت است. این زمانی است که شما پایین ترین اسپردها و بهترین شانس برای انجام معامله در سطوح مورد نظر خود را دریافت خواهید کرد. بازار فارکس معمولاً زمانی فعال‌تر است که ساعات بازار بین جلسات همپوشانی داشته باشد، زیرا در این زمان است که تعداد معامله‌گران خرید و فروش هر ارز افزایش می‌یابد. تایم های همپوشانی ساعت کار فارکس عبارتند از:

  1. از ساعت 1 بعد از ظهر تا 4 بعد از ظهر (GMT) که هر دو سشن نیویورک و لندن باز هستند
  2. از ساعت 12 صبح تا 7 صبح (GMT) که هر دو سشن توکیو و سیدنی باز هستند
  3. 8 صبح تا 9 صبح (GMT) زمانی که هر دو سشن توکیو و لندن باز هستند

اولین مورد از این تایمها، بین نیویورک و لندن، احتمالاً مهم ترین است. این دو مرکز بیش از نیمی از معاملات فارکس را تشکیل می دهند. با نگاهی به میانگین حرکت پیپ جفت ارزهای اصلی در طول هر جلسه معاملات فارکس، می‌توان دریافت که سشن لندن بیشترین حرکت را داراست.

جفت توکیو لندن نیویورک
یورو/دلار آمریکا 76 114 92
GBP/USD 92 127 99
USD/JPY 51 66 59
AUD/USD 77 83 81
NZD/USD 62 72 70
USD/CAD 57 96 96
USD/CHF 67 102 83
EUR/JPY 102 129 107
GBP/JPY 118 151 132
AUD/JPY 98 107 103
EUR/GBP 78 61 47
EUR/CHF 79 109 84

همپوشانی جلسات لندن و نیویورک

همانطور که در بالا هم گفته شد، دوره ای که سشن لندن و نیویورک با هم تداخل دارند، از ساعت 8 صبح تا 12:00 بعد از ظهر به وقت شرقی، به طور گسترده یکی از بهترین زمان ها و بهترین ساعت ترید در فارکس برای معاملات در نظر گرفته می شود. این همپوشانی اوج نقدینگی و نوسان ایجاد می کند و فرصت های متعددی را به معامله گران ارائه می دهد. جفت ارزهای اصلی، از جمله EUR/USD و GBP/USD، در این مدت فعالیت بیشتری را تجربه می کنند.

سشن  آسیایی، بهترین ساعت ترید در فارکس برای جفت ین

در حالی که نوسانات کلی ممکن است در طول جلسه آسیایی کمتر باشد، همپوشانی جلسات توکیو و سیدنی (7:00 بعد از ظهر تا 2:00 صبح به وقت شرقی) برای تجارت جفت ین مانند USD ایده آل است. /JPY و EUR/JPY.
– معامله گران ممکن است فرصت های منحصر به فردی را در این جلسه پیدا کنند و روی روندهای خاص جفت ارزهای مرتبط با ین سرمایه گذاری کنند.

حجم بالا و کارایی قیمت

وقتی حجم معاملات سنگین‌تر باشد، بروکرهای فارکس اسپردهای فشرده‌تری ارائه می‌کنند ( قیمت‌های پیشنهادی و درخواستی نزدیک‌تر به یکدیگر)، که کارایی قیمت‌گذاری را بهبود می‌بخشد و هزینه‌های مبادله را برای معامله‌گران کاهش می‌دهد. به همین ترتیب، معامله‌گران نهادی نیز به زمان‌هایی از ساعت کار فارکس با حجم معاملات بالاتر علاقه دارند.

احتیاط از گپ های آخر هفته

معامله گران باید در باز شدن بازار در روز یکشنبه در ساعت 5:00 بعد از ظهر به وقت شرقی احتیاط کنند تا گپ قیمتی احتمالی آخر هفته را در قیمت ارز ارزیابی و مدیریت کنند. نظارت دقیق بر بازار در این ساعات باز می تواند به معامله گران کمک کند تا از هرگونه اختلاف قیمت قابل توجهی عبور کنند.

احتیاط از گپ های آخر هفته

عوامل موثر بر بهترین ساعت ترید در فارکس

در ادامه قصد داریم عواملی را در ساعت کار فارکس که باعث مساعد بودن یک تایم یا نبودن آن برای ترید می شوند بررسی کنیم.

نقدینگی بازار: نقدینگی سنگ بنای ترید موفق است که امکان اجرای معاملات را با حداقل لغزش فراهم می کند. بیشترین نقدینگی معمولاً در طول همپوشانی جلسات اصلی، به ویژه جلسات لندن و نیویورک مشاهده می شود.

نوسان: نوسانات فرصت هایی را برای سودآوری معامله گران فراهم می کند، اما ریسک را نیز افزایش می دهند. معامله گران ترید روزانه ممکن است دوره های با نوسان بالا را ترجیح دهند و بهترین ساعت ترید در فارکس برای آن ها این تایم پر نوسان باشد می دهد، در حالی که استراتژی های بلند مدت ممکن است برای دوره های با نوسان کمتر مناسب تر باشند.

انتشار داده های اقتصادی: رویدادهای اقتصادی همچون شاخص ان اف پی یا برنامه ریزی شده و انتشار داده ها می توانند به طور قابل توجهی بر قیمت ارز تأثیر بگذارند. تا جاییکه استراتژی معامله با اخبار فارکس وجود دارد که بر اساس همین داده ها است. معامله گران باید از تقویم اقتصادی آگاه باشند و از معامله در زمان انتشار با تاثیر بالا اجتناب کنند، مگر اینکه به اندازه کافی برای افزایش نوسانات آماده باشند.

استراتژی های معاملاتی مناسب هر ساعت کار فارکس

Scalping در طول دوره های با نقدینگی بالا: اسکالپینگ، یک استراتژی شامل معاملات کوچک متعدد، اغلب در دوره های با نقدینگی بالا موثرتر است. همپوشانی لندن-نیویورک بهترین ساعت ترید در فارکس به ویژه برای اسکالپینگ است و فرصت های معاملاتی سریع و کوتاه مدت را فراهم می کند.

معاملات نوسانی در سراسر جلسات: معامله گران نوسانی ممکن است با تجزیه و تحلیل روندها در بازه های زمانی طولانی تر و حفظ موقعیت ها برای چند روز فرصت هایی پیدا کنند. معاملات نوسانی بسته به جفت ارز ترجیحی معامله گر و شرایط بازار می تواند در جلسات مختلف موثر باشد.

استراتژی های معاملاتی مناسب هر ساعت کار فارکس

بهترین ساعت ترید در فارکس برای هر جفت ارز

جفت ارز های گوناگونی از اصلی جفت ارز کراس تا اگزاتیک ها در بازار برای معامله وجود دارد. اینکه بهترین ساعت ترید در فارکس برای هر یک از آن ها کدام است سوال بسیار مهمی است که می توان پرسید.

  • توکیو: توکیو بخش عمده ای از معاملات آسیایی را تشکیل می دهد و ین ژاپن شاهد عملکرد خوبی است. جفت ارز ین، به ویژه USD/JPY، زمانی از ساعت کار فارکس که بازار توکیو تنها بازار باز است، باید به دقت تحت نظر باشد، زیرا بانک مرکزی ژاپن نفوذ زیادی بر بازار دارد.
  • لندن: لندن واقعاً پایتخت تجاری جهان است و بر بازارهای ارز جهانی تسلط دارد. این سشن با توجه به نفوذ بانک انگلستان و اهمیت پوند، تاثیر زیادی بر نوسانات ارز دارد.
  • نیویورک: نیویورک پس از لندن از نظر اهمیت به عنوان یک مرکز مالی جهانی در رتبه دوم قرار دارد. با توجه به اینکه دلار آمریکا در اکثریت قریب به اتفاق معاملات ارزی دخیل است، سرمایه گذاران خارجی از نزدیک بر آن نظارت دارند. تحرکات بازار می تواند بر دلار نیز تاثیر بگذارد.

خلاصه

ساعت کار فارکس به صورت ۲۴ ساعته و این دسترسی 24 ساعته به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا بر اساس استراتژی‌ها، اولویت‌ها و تحمل ریسک، زمان‌های بهینه و بهترین ساعت ترید در فارکس را برای معامله انتخاب کنند. در حالی که همپوشانی لندن-نیویورک به طور گسترده به عنوان یک دوره با فرصت بالا در نظر گرفته می شود، بسته به اهداف معامله گر و جفت ارزهای انتخابی، فرصت ها در سایر جلسات نیز وجود دارد.

درک تفاوت‌های ظریف هر سشن معاملاتی، نظارت دقیق بر شرایط بازار، و تطبیق استراتژی‌ها بر این اساس، گام‌های اساسی برای موفقیت در معاملات فارکس هستند. در نهایت، بهترین ساعت ترید در فارکس، یک انتخاب ذهنی است که باید با سبک‌ها و اهداف معاملاتی منطبق باشد و بر اهمیت یک رویکرد آگاهانه و انطباقی برای هدایت موثر بازار پویا فارکس تأکید کند.

0 0 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها