لوریج یا اهرم در فارکس چیست؟ لوریج شمشیر دو لبه

لوریج یا اهرم در فارکس چیست؟ لوریج شمشیر دو لبه

در دنیای پرسرعت و همیشه در حال تحول ترید فارکس، یک مفهوم به عنوان ابزاری قدرتمند که قادر به افزایش سود و افزایش ریسک به طور همزمان است، برجسته می شود – اهرم یا لوریج. با جذابیت افزایش تصاعدی سود، لوریج هم معامله گران باتجربه ای را که به دنبال به حداکثر رساندن بازده بالقوه خود هستند و هم تازه واردانی را که مشتاق شروع  و نگران حداقل سرمایه فارکس برای شروع ترید  هستند، جذب کرده است

با این حال، مانند هر ابزار قدرتمند دیگری، درک مکانیک اهرم و پیامدهای آن برای جلوگیری از سقوط خطرناک و کال مارجین شدن بسیار مهم است. در این مقاله از سایت پراپ تریدینگ پراپ ترید فاند، ما عمیقاً به دنیای این مفهوم در فارکس می پردازیم و تعریف، مکانیسم ها، مزایا، و مهمتر از همه، خطرات آن را بررسی می کنیم. چه شما یک معامله گر باتجربه باشید که به دنبال اصلاح استراتژی های خود هستید یا مبتدی که اولین گام های خود را وارد بازار فارکس می کند، این اکتشاف شما را با دانش و بینش لازم برای استفاده از اهرم با دقت و احتیاط مجهز می کند.

مفهوم لوریج و نحوه انتخاب بهترین سطح آن

لوریج بازده ناشی از حرکت های مطلوب در مبادله ارز را افزایش می دهد. با این حال، اهرم یک شمشیر دو لبه است ، به این معنی که می تواند زیان ها را نیز افزایش دهد. مهم است که معامله گران یاد بگیرند که چگونه لوریج را برای ترید در فارکس مدیریت کنند و از استراتژی های مدیریت ریسک برای کاهش ضررهای فارکس استفاده کنند.بنابراین، اهرم فارکس راهی برای معامله‌گر است که با استفاده از مقدار محدودی از سرمایه معاملاتی، حجم‌های بسیار بزرگ‌تری از آنچه که می تواند انجام دهد معامله کند.

بهترین سطح لوریج کدام است؟ پاسخ به این سوال این است که تعیین سطح اهرم مناسب دشوار است. چرا که برای هر فرد و تریدر بسته به سیستم معاملاتی و استراتژی وی متفاوت است. زیرا عمدتاً به استراتژی معاملاتی معامله گر و چشم انداز واقعی حرکات بازار آتی بستگی دارد. به این معنا که اسکالپرها که یکی از بهترین استراتژی ها برای ترید روزانه است و معامله گران برک آوت سعی می کنند از لوریج بالا استفاده کنند، زیرا معمولاً به دنبال معاملات سریع هستند، اما در مورد معامله گران در تایم فریم های بزرگ تر، اینطور نیست و اغلب با مقدار اهرم یا لوریج پایین تری معامله می کنند.

از چه اهرمی برای معاملات فارکس استفاده کنیم؟

فقط به خاطر داشته باشید که معامله گران فارکس باید سطح لوریجی را انتخاب کنند که آنها را برای انجام معاملات پر درآمد فارکس راحت تر می کند.

نحوه انتخاب بهترین سطح اهرم فارکس

بروکر های مختلف لوریجی را از 1:1 تا 1:1000 ارائه می دهند. معمولاً در بازار فارکس، سطح اهرم 1:100 بهینه ترین برای معامله است. به عنوان مثال، اگر 1000 دلار سرمایه گذاری شود و اهرم برابر با 1:100 باشد، کل مبلغ موجود برای معامله برابر با 100000 دلار خواهد بود. به طور دقیق تر، معامله گران به دلیل وجود لوریج مناسب قادر به معامله با حجم بالاتر هستند. سرمایه‌گذارانی که سرمایه‌های کوچکی دارند، معامله با مارجین (یا با اهرم) را ترجیح می‌دهند، زیرا سپرده آنها برای باز کردن موقعیت‌های معاملاتی پر سود کافی نیست.

همانطور که در بالا ذکر شد، محبوب ترین اهرم در فارکس 1:100 است. در بهترین پراپ تریدینگ رایگان ایرانی ما نیز اهرم 1:100 را برای معاملات ارائه می دهیم.

ایراد لوریج بالا چیست؟

خب، اهرم بالا، علاوه بر جذاب بودن، بسیار ریسک پذیر است. لوریج در فارکس ممکن است برای آن دسته از معامله‌گرانی که تازه وارد ترید در جفت ارزها شده‌ اند و فقط می‌ خواهند از اهرم‌ های بزرگ استفاده کنند و انتظار دارند سود زیادی به دست آورند، مشکلات واقعاً بزرگی ایجاد کند، در حالی که از این واقعیت غفلت می‌ کنند که ضررهای ممکن نیز بسیار زیاد خواهد بود. حتی ممکن است تمام سرمایه شان را به دلیل استفاده بیش از حد از اهرم از دست بدهند!

اگرچه توانایی کسب سود قابل توجه با استفاده از اهرم بالاتر است، اما اهرم می تواند علیه منافع سرمایه گذاران نیز عمل کند. به عنوان مثال، اگر ارز زیربنایی یکی از معاملات شما در جهت مخالف آنچه که فکر می‌کردید حرکت کند، اهرم‌ ها ضرر های احتمالی را تا حد زیادی تقویت می‌ کنند. برای جلوگیری از یک فاجعه، معامله گران فارکس معمولاً یک سبک معاملاتی سختگیرانه را اعمال می کنند که شامل استفاده از دستورات حد ضرر برای کنترل ضررهای احتمالی است. stop-loss یک دستور معاملاتی با کمک کارگزاری برای خروج از پوزیشن در سطح قیمتی معین است. به این ترتیب، یک معامله گر می تواند زیان یک معامله را محدود کند.

نحوه مدیریت ریسک با لوریج بالا

همانطور که گفته شد، در حالی که اهرم می تواند سود بالقوه را افزایش دهد، توانایی افزایش زیان های احتمالی را نیز دارد، به همین دلیل است که باید با دقت مقدار لوریج حساب معاملاتی خود را انتخاب کنید. اما باید توجه داشت که اگرچه معامله به این روش مستلزم مدیریت دقیق ریسک است، اما بسیاری از معامله گران همیشه با لوریج معامله می کنند تا بازده سرمایه گذاری بالقوه خود را افزایش دهند.

اجتناب از اثرات منفی  استفاده از اهرم در معاملات فارکس بر نتایج معاملات کاملاً ممکن است. اول از همه، معامله کل موجودی، یعنی باز کردن پوزیشن با حداکثر حجم معاملات، منطقی نیست. شما در هر معامله باید تنها بر یک درصد سرمایه تان ریسک کنید تا همیشه با خیالی آسوده به و بدون نگرانی به معامله بپردازید.جدای از آن، بروکر فارکس معمولاً ابزارهای کلیدی مدیریت ریسک را مانند دستورات حد ضرر ارائه می دهند که می تواند به معامله گران کمک کند تا ریسک ها را به طور مؤثرتری مدیریت و از استاپ اوت شدن جلوگیری کنند.

نحوه مدیریت ریسک با لوریج بالا در فارکس

در اینجا نکات اساسی برای مدیریت صحیح ریسک های لوریج وجود دارد:

  • با استفاده از حد ضرر های منظم و منطقی
  • کوچک نگه داشتن پوزیشن های معاملاتی
  • و محدود کردن میزان سرمایه برای هر معامله

بنابراین، اهرم فارکس یا لوریج با مدیریت صحیح می تواند با موفقیت و سودآوری مورد استفاده قرار گیرد. به خاطر داشته باشید که اهرم کاملاً منعطف و قابل تنظیم برای نیازها و انتخاب های هر معامله گر است.

اکنون که درک بهتری از اهرم فارکس دارید، با مثالی دریابید که اهرم معاملاتی چگونه کار می کند..

مثالی از لوریج در فارکس

در پاسخ به سوال اهرم یا لوریج چگونه کار می کند؟ بهتر است اینطور توضیح دهیم که فرض کنید مانده حساب یا بالانس شما 1000 دلار با اهرم 1:100 است. شما تصمیم گرفته اید که یک موقعیت خرید با جفت EURUSD با حجم 10000 باز کنید. این موقعیت با قیمت 1.0950 باز شده است. سفارش حد ضرر در قیمت 1.0850 تعیین شده است.

مارجین مورد نیاز برای این موقعیت برابر با 10000 یورو × 1/100 × 1.095 = 109.50 دلار است. اگر نمی خواهید زمان زیادی را برای محاسبه حاشیه برای همه موقعیت های خود صرف کنید، می توانید از ماشین حساب های مارجین استفاده کنید. در صورتی که بازار در جهت دیگری حرکت کند، ضرر شما برابر با 100 دلار خواهد بود، زیرا ارزش 1 پیپ در جفت ارز EURUSD 1 دلار است (برای حجم 10000)، و تفاوت بین قیمت باز شده و سطح Stop Loss 100 پیپ است.

اگر از لیمیت Stop Loss استفاده نکنید، بسته به زمان بستن موقعیت خود، ممکن است بسیار بیشتر از 100 دلار ضرر کنید. سفارش Stop Loss را می توان برای پوزیشن های Long و Short استفاده کرد و سطح آن توسط شما تعیین می شود. به همین دلیل یکی از بهترین ابزارهای مدیریت ریسک در ترید آنلاین فارکس است.

به غیر از فارکس، لوریج را می توان در ارزهای دیجیتال، سهام، بازارهای شاخص استفاده کرد. روش رایجی که معامله گران از لوریج در بازار کریپتو استفاده می کنند، افزایش نقدینگی سرمایه خود است. استفاده از اهرم برای حفظ موقعیت مشابه با مارجین پایین تر، به معامله گران اجازه می دهد تا از دارایی های خود استفاده بهتری کنند.

خلاصه

در نتیجه، لوریج در فارکس مظهر نیروی قدرتمندی است که می تواند معامله گران را به اوج موفقیت مالی سوق دهد یا آنها را به دام سوق دهد. در حالی که توانایی آن برای بزرگ‌نمایی سود فریبنده است، خطرات ناشی از آن مستلزم بررسی دقیق و رویکردی منظم است. درک پیچیدگی های لوریج یا اهرم و اذعان به ماهیت دو لبه آن برای معامله گران در همه سطوح ضروری است. معامله گران فارکس با تلفیق تصمیم گیری استراتژیک با تکنیک های مدیریت ریسک، می توانند از اهرم ها به نفع خود استفاده کنند و در عین حال از ضررهای احتمالی محافظت کنند. رعایت احتیاط و تقویت مداوم مهارت های معاملاتی، در نهایت راه را برای موفقیت پایدار در دنیای هیجان انگیز و پویا ترید فارکس هموار می کند.

1 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها