آموزش تحلیل تکنیکال نیما آزادی + دانلود PDF

آموزش تحلیل تکنیکال نیما آزادی + دانلود PDF

تحلیل تکنیکال در فارکس به روش تجزیه و تحلیل حرکت قیمت ارز و پیش بینی جهت قیمت در آینده بر اساس داده های قیمتی در گذشته و اندیکاتورهای تکنیکال مختلف اشاره دارد. این روش که در تحلیل تکنیکال نیما آزادی نیز آموزش داده شده، بر این فرض عمل می کند که حرکت های گذشته قیمت تمایل به تکرار دارند و با مطالعه رفتار بازار در گذشته، معامله گران می توانند روندهای بالقوه را شناسایی کرده و تصمیمات معاملاتی آگاهانه ای اتخاذ کنند.

در این مقاله از پراپ ترید فاند به معرفی یکی از مدرس های تحلیل تکنیکال فارکس، مهندس نیما آزادی پرداخته و جزوه کامل این آموزش را بخش به بخش به همراه مطالبی که در هر فصل به آن پرداخته شده است برای شما آورده ایم، در انتها نیز جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی برای دانلود شما عزیزان قرار داده شده است.

تحلیل تکنیکال نیما آزدی

قبل از معرفی نیما آزادی و جزوه آموزشی تحلیل تکنیکال نیما آزادی، بیایید به معرفی و توضیح کلی این روش تجزیه و تحلیل در ترید در فارکس یپردازیم. تجزیه و تحلیل تکنیکال شامل بررسی نمودارهای  فارکس است که می تواند به شکل نمودارهای کندل استیک، نمودار خطی یا نمودار میله ای باشد تا الگوها و روندها را شناسایی کند. علاوه بر این، تحلیلگران تکنیکال از طیف وسیعی از اندیکاتور های تکنیکال مانند اندیکاتور حجم، میانگین متحرک، شاخص قدرت نسبی (RSI) و نوسانگرهای تصادفی برای تولید سیگنال های معاملاتی استفاده می کنند.

این اندیکاتورها که در جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی نیز به آن ها پرداخته شده است، به معامله گران کمک می کنند تا قدرت روندها، شرایط خرید یا فروش بیش از حد و نقاط برگشت و ناحیه پتانسیل بازگشتی PRZ را بیابند. هدف تریدر فارکس با ترکیب این ابزارها و انجام تحلیل تکنیکال، تعیین نقاط ورود و خروج برای معاملات خود و مدیریت موثر ریسک است. توجه به این نکته مهم است که تحلیل تکنیکال تنها یکی از رویکردهای معاملات فارکس است و بسیاری از معامله گران نیز تحلیل فاندامنتال یا سنتیمنتال و مدیریت ریسک را در کنار تحلیل تکنیکال برای اتخاذ تصمیمات معاملاتی دقیق در نظر می گیرند. در ادامه به بررسی فصل های جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی و معرفی شخص وی می پردازیم.

مهندس نیما آزادی مدرس دوره های تحلیل تکنیکال گروه مالی و سرمایه گذاری مرکز مطالعات تکنولوژی دانشگاه صنعتی شریف است، که آموزش های وی به نام آموزش تحلیل تکنیکال نیما آزادی بسیار با استقبال رو به رو شد و تریدرهای بسیاری از آن برای آموزش فارکس بهره برده اند. جزوه ی این آموزش در ۲۱۰ صفحه که به انواع موضوعات مورد نیاز می پردازد برای دانلود در پایین مقاله قرار داده شده است.

تحلیل تکنیکال نیما آزدی

سرفصل ها و مباحث جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی

مطالب جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی به تمامی مباحث مورد نیاز در فارکس از ابتدا و صفر تا به پیشرفته می پردازد. تعداد فصول آن ۲۰ فصل است که برای آشنایی و راحتی بیشتر شما دوستان، در زیر نام و مبحث آموزش داده شده درهر فصل را آورده ایم.

فصل اول: توضیح کلی و معرفی تحلیل تکنیکال.

فصل دوم: ساختار نمودارها و انواع نمودار فارکس. در این فصل از آموزش تحلیل تکنیکال نیما آزادی، به ابتدایی ترین و پایه ای ترین بحث در ترید فارکس یعنی شناخت انواع نمودارهای قیمت از جمله نمودار خطی، میله ای، کندل استیک و نقطه و رقم پرداخته شده است. درست است که اکثرا از نمودار شمعی یا کندل استیک در ترید فارکس استفاده می شود، اما شناخت سایر نمودارها و آشنایی با آنها ضروری است.

فصل سوم: خط حمایت و مقاومت. ضرورت شناحت سطوج کلیدی حمایت و مقاومت برای هیچ تریدری واضح است. در این بخش از جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی، به طور کامل این مبحث به همراه انواع نمودارها و تصاویر برای درک بهتر آموزش داده شده. در چند خط زیر که از متن جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی برای شما آورده شده است، به طور خلاصه منظور از این خطوط را متوجه می شوید.

“منظور از حمایت محدوده قيمتی یا سطحی است که در آن بنابر دلایلی تمایل به خرید بيشتر است که خرید بر فروش می چربد و سطح مقاومت هم سطحی است که در آن فشار عرضه بر تقاضا فزونی می گيرد و سهم تمایل به ریختن دارد.

معامله گران در سطوح مقاومتی دست به عرضه و در سطوح حمایتی دست به خرید می زنند ، در بازار فارکس هم بر اساس گواه ها در سطوح حمایت بای )Buy(و در سطوح مقاومت سل)sell( می کنند. ”

فصل چهارم: خطوط روند. در این بخش انواع خطوط روند از جمله روند صعودی و نزولی در فارکس به همراه نمودارها و تصاویر آنها برای درک بهتر آورده شده است. در این بخش از تحلیل تکنیکال نیما آزادی همچنین به موضوع پول بک و نمایش آن پرداخته شده است.

فصل پنجم: کانال ها. طبق متن آورده شده در جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی “بعضی اوقات روند قيمت بين دو خط موازی شکل ميگيرد ، همواره وقتی چنين کانالی بوجود می آید و تحليل گر آن را می بيند سودهای خوبی در آن محدوده زمانی می برد . رسم خط کانال بسيار ساده است ، در روند صعودی ابتدا خط روند اصلی را می کشيم و سپس یک خط به موازات خط روند رسم می کنيم که تما قيمت های بالا یا پایين را در بر گيرد.”

فصل ششم: سطوح فیبوناچی. این بخش از جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی به مبحث دنباله فیبوناچی که از پر اهمیت ترید مباحث مورد نیاز در ترید فارکس است پرداخته می شود. برای آموزش بیشتر می توانید مقاله فیبوناچی اصلاحی را نیز مطالعه نمایید.

سرفصل ها و مباحث جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی

فصل هفتم، هشتم و نهم: الگوهای برگشتی. در سه فصل بعدی از جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی، به مبحث کامل و مهم الگوهای برگشتی در فارکس پرداخته شده است، که از الگوهای کندل استیک مهم هستند. همانطور که در متن جزوه آمده است، “وقتی یک روند صعودی یا یک روند نزولی شدید داریم غالباً در انتهای روندها یک الگوهایی شکل می گيرد که بيانگر برگشت بازار می باشد. در این فصل در صدد هستيم به بررسی این مقوله بپردازیم.”

انواع این الگوها از جمله الگوی کف دوقلو و سقف دوقلو و الگوی مثلث به همراه تصاویر و نمودارها آورده شده است.

فصل دهم: الگوهای ادامه دهنده. این فصل از جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی به شکل دیگری از الگوها یعنی الگوهای ادامه دهنده همچون الگو کنج می پردازد که در مقاله امواج الیوت نیز از آن ها گفتیم. این الگو که شبيه مثلث ها می باشد فقط اندکی تفاوت دارد. “یکی از نظر نوک تيز بودن و دیگری مقدار زمانی که صبر می کند برای ساختنش. زمان ساخته شدن کنج ها کمتر از یک ماه می باشد.”

فصل یازدهم: حجم معاملات. حجم معاملات و بررسی آن ها همواره اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار ما می گذارد. نمونه ای از این را که می تواند حتی به عنوان یک استراتژی استفاده شود در مقابل سبب ضرر بسیار در بازار، معامله‌گری به سبک اسمارت مانی است که بسیار پر اهمیت می باشد. طبق متن جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی:

“حجم معاملات در تمام بازارها بکار می رود.

افزایش حجم معاملات در روند جاری نشانگر این است که احتمالاً روند صعودی ادامه دار است.

کاهش حجم معاملات در روند جاری نشانگر این است که روند ممکن است تغيير کند.

حجم معمولاً جلوتر از قيمت است یعنی فشار صعود یا نزول اغلب زودتر از نمودار قيمت در حجم ظاهر می شود.”

فصل دوازدهم: اندیکاتور و اسیلاتورها. در سه فصل بعدی از آموزش تحلیل تکنیکال نیما آزادی پر استفاده ترین و مهم ترین اندیکاتورها و اسیلاتورها که مبنای تحلیل تکنیکال هستند آموزش داده می شود.

“اسيلاتور ابزاری است که به معامله گر این امکان را ميدهد که در دوره های تثبيت بازار و ثبات قيمت ها و زمانی که روندی در بازار مشاهده نمی شود بتوان سود کرد . از سوی دیگر اسيلاتور می تواند معامله گر را از رو به پایان بودن جنبش یک روند مطلع کند پيش از اینکه آن رخداد قطعی مسجل شود.

منافع استفاده از اسيلاتورها طبق جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی: در سه زمان کاربرد اسيلاتورها به بيشترین حد خود ميرسد و بالاترین کاربرد را دارند :

  1. اسيلاتور زمانی بسيار مفيد واقع می شود که به نقاط بحرانی خود در نزدیکی بالاترین و پایين ترین مقدار در فضای بين باندهای خود رسيده باشد.
  2. واگرایی بين اسيلاتور ها یکی از ناب ترین پوزیشن ها را برای معامله گر ایجاد می کند
  3. عبور از خط صفر نقطه ميانی.”

فصل سیزدهم، ادامه فصل ۱۲: مووینگ اوریج.

فصل چهاردهم، ادامه فصل ۱۲ و ۱۳: باند بولینگر، استوکاستیک و شاخص کالا. این فصل از جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی که در ادامه ۲ فصل قبل است، به آموزش دو اندیکاتور بسیار مهم دیگر به نام اندیکاتور استوکاستیک و باند بولینگر به همراه شخص کالا پرداخته است. در شکل زیر نمایی از اندیکاتور باند بولینگر را می بینید.

بولینگر

فصل پانزدهم: واگرایی. طبق توضیح آورده شده در این بخش از جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی، “واگرایی يک رفتار ناهمگون و نامتقارن بين نمودار قيمت و انديکاتورها می باشد . با مشاهده نمودارها حالات خاصی از نمودار و آرايش نموداری شکل می گيرد که به آن واگرايی گفته می شود. اين واگرايی را می توان در انديکاتورهای مختلف ديد ، مثلا واگرايی بين قيمت و OBV ،MACD ،CCI ، RSI ، ….”. نوع دیگری از واگرایی به نام واگرایی زمانی نیز وجود دارد که برای  آموختن آن می توانید مقاله مربوط به آن را مطالعه نمایید.

انواع واگرایی مثبت، منفی و معمولی در این بخش از آموزش تحلیل تکنیکال نیما آزادی به همراه مثال هایی از آن ها آورده شده است.

فصل شانزدهم: واگرایی مخفی. در این فصل از جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی، که ادامه فصل پیشین می باشد، نوع دیگر واگرایی یعنی مخفی آورده شده است.

اساس اين واگرايی شبيه نوع معمولی می باشد اما يک سری تفاوت های اساسی میان آن ها وجود داشته و معمولا برای تعيين اين نوع واگرايی ها از سه انديکاتور Stochastick ،اندیکاتور مکدی MACD ، RSIاستفاده می شود.

فصل هفدهم: الگوهای کندل استیک. در این بخش از جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی با الگوهای مهمی همچون الگوهای برگشتی، الگو دوجی، ستاره دنباله دار و … آشنا می شوید. الگوهای بسیاری در نمودارهای فارکس وجود دارد که دانستن هر چه بیشتر آن ها توانایی شما را در معاملات بیشتر می کند. همچون الگوی کندل اینگالفینگ یا پوششی، الگوی گارتلی یا بسیاری دیگر.

فصل هجدهم: فیبوفن. در سه فصل پایانی از جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی، ۳ ابزار مهم و مفید در تحلیل برای شما عزیزان آموزش داده شده است. فصل ۱۸ام به فیبوفن اختصاص دارد، که:

“يکی از ابزارهای کارا و جالب توجه می باشد که مشتمل بر سه پره می باشد که هر پره يکی از سطوح فيبو را در بر می گيرد يعنی ٣٨٫٢% و ٥٠% و ٦١٫٨% فيبو ، به همين دليل به فيبوفن شهرت يافته است. اين ابزار را بايد به شکل درستش ترسيم نمود به اين نحو که شروع را در ابتدای روند می گيريم و اتمام اين ابزار را در انتهای روند ، در برخورد به اين پره ها قيمت از خود واکنش نشان می دهد و مورد حمايت و مقاومت قرار می گيرد ، با شکستن پره سوم رسما روند تغيير می کند .”

دانلود جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادیفصل نوزدهم: گن فن. این فصل جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی، در ادامه معرفی ابزارهای مهم و کارآمد برای ترید به آموزش گن فن پرداخته است.

“يکی ديگر از ابزارهايی که مورد علاقه شخص گن بود ، استفاده از پره های گن فن بود .اين ابزار که دارای ٩ پره می باشد هر پره می تواند بعنوان سطح حمايت و مقاومتی عمل کند . پره اصلی و مرجع ٤٥ درجه می باشد که معمو ًلا پره ها را با همان تنظيم می کنند. روش رسم اين پره ها هنوز توسط بسياری از تحليل گر ها به اشتباه ترسيم می شود.

روش درست ترسيم طبق آموزش تحلیل تکنیکال نیما آزادی بدين صورت است که با نقاله زاويه ٤٥ درجه را مشخص می کنيم ، سپس از ابتدای يک روند صعودی يک زاويه ٤٥ درجه ترسيم می کنيم و پره وسطی گن فن را روی ان قرار می دهيم . در رسم گن نزولی هم به همين صورت عمل می کنيم که از ابتدای يک روند نزولی يک خط ٤٥ درجه رسم می کنيم و پره ٤٥ درجه را روی ان منطبق می کنيم.

نکته : معمو ًلا قيمت ها تمايل دارند حول پره ٤٥ درجه نوسان کنند ، مگر اينکه اتفاق خاص بنيادی برای سهم رخ دهد .”

فصل بیستم: چنگال اندروز. این بخش فصل پایانی از جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی است، که با آموزش آخرین ابزار یعنی چنگال اندروز تمام می شود.

“در تحليل ها از اين ابزار استفاده های متعددی می کنند بطوری که برخی از سيستم ها بر اساس اين چنگال ها بنا نهاده شده است ، اما در مجموع برای يافتن انتهای موج سوم ) تحليل اليوت( از اين ابزار استفاده های خوبی انجام می شود برای رسم اين ابزار بايد سه سطح پيوت داشته باشيم ، برای تبحر در اين ابزار بايد تمرين های متعددی انجام داد و بهترين کتابی که مطاعه کردم کتاب آقای ميکولا بود که بطور کامل اين ابزار رو توضيح داده . برای دوستان علاقه مند توصيه می شود حتما يک نگاهی به اين کتاب بيندازند.

The Best Trendline Methods of Alan Andrews and Five New Trendline Techniques Mikula Patrick.”

دانلود فایل پی دی اف جزوه تحلیل تکنیکال نیما آزادی

برای دانلود فایل پی دی اف تحلیل تکنیکال نیما آزادی اینجا کلیک کنید.

3.7 3 رای ها
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها