بایننس کوین چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال بی ان بی BNB

بایننس کوین چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال بی ان بی BNB

در دنیای پویای ارزهای دیجیتال، بایننس کوین (BNB) نه تنها در حوزه دارایی‌های دیجیتال، بلکه به عنوان یک جزء محوری از اکوسیستم بلاک چین گسترده‌تر، به‌عنوان یک بازیکن قدرتمند ظاهر شده است. بی ان بی که توسط صرافی بایننس، یکی از بزرگ‌ترین و تاثیرگذارترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در جهان راه‌اندازی شد، از هدف اولیه خود به عنوان توکن ابزاری برای تخفیف‌های کارمزد معاملاتی فراتر رفت. این مقاله از PropTradeFund به جنبه‌های گوناگون این کوین می‌پردازد، منشأ، قابلیت‌ها، موارد استفاده، زیربنای فن‌آوری و عوامل مؤثر در پذیرش گسترده آن را بررسی می‌کند.

بایننس کوین چیست؟

بایننس کوین در یک پیشنهاد اولیه سکه (ICO) توسط بایننس در جولای 2017 معرفی شد و در 20 روز اول آن 15 میلیون دلار جمع آوری کرد. بنیانگذار و مدیر عامل Binance، Changpeng Zhao (CZ)، BNB را چیزی فراتر از یک توکن کاربردی ساده تصور می کرد و هدف آن ایجاد یک اکوسیستم جامع در اطراف آن بود. تیم توسعه پشت بایننس کوین مقیاس پذیری، امنیت و قابلیت استفاده را در اولویت قرار داد و زمینه را برای توکنی فراهم کرد که بتواند از محدودیت های هدف اولیه خود فراتر رود.

در هسته خود، بی ان بی به عنوان یک توکن ابزار طراحی شده برای تسهیل تراکنش ها در صرافی Binance شروع به کار کرد. یکی از موارد استفاده اولیه آن، ارائه تخفیف قابل توجه در کارمزدهای معاملاتی هنگام پرداخت با BNB بود. در روزهای اولیه، معامله گران می توانستند از تخفیف 50 درصدی در کارمزدهای معاملاتی برخوردار شوند، که انگیزه ای قوی برای کاربران برای استفاده از بایننس کوین برای تراکنش های خود در پلتفرم بایننس بود.

تعهد بایننس به افزایش مداوم کاربرد این ارز دیجیتال منجر به کاهش تدریجی تخفیف‌های کارمزد شده است که اکنون به 25% رسیده است. علی‌رغم این کاهش، ارزش پیشنهادی BNB بسیار فراتر از تخفیف‌های هزینه است و به پذیرش گسترده و ارتباط پایدار آن در بازار کمک می‌کند.

بایننس کوین چیست؟

همانطور که چشم انداز ارزهای دیجیتال تکامل یافت، بایننس کوین نیز تغییر کرد. BNB دستخوش یک سری تغییرات شد و کاربرد و موارد استفاده خود را فراتر از صرافی Binance گسترش داد. یکی از نقاط عطف قابل توجه در سفر BNB، راه اندازی زنجیره هوشمند بایننس (BSC) در سپتامبر 2020 بود.

زنجیره هوشمند بایننس

زنجیره هوشمند بایننس نشان دهنده یک بلاک چین موازی با زنجیره بایننس است، بلاک چین اصلی که میزبان بی ان بی به عنوان دارایی اصلی خود بود. زنجیره هوشمند بایننس برای تسهیل عملکرد قراردادهای هوشمند توسعه یافته است و برنامه های غیرمتمرکز (DApps) و پروژه های مالی غیرمتمرکز (DeFi) را قادر می سازد تا در اکوسیستم بایننس پیشرفت کنند. برخلاف مدل قبلی خود، زنجیره هوشمند بایننس با ماشین مجازی اتریوم (EVM) سازگار است و از سازگاری با پروژه های موجود مبتنی بر اتریوم اطمینان حاصل می کند.

معرفی زنجیره هوشمند بایننس، بایننس کوین را به عنوان یک دارایی دو زنجیره ای قرار داد و به کاربران این امکان را می داد تا از ابزار آن در زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس استفاده کنند. این قابلیت همکاری به طور قابل توجهی موارد استفاده را برای بی ان بی گسترش داد و ادغام آن را در طیف گسترده ای از برنامه های کاربردی غیرمتمرکز و پروتکل های مالی غیرمتمرکز تقویت کرد.

موارد استفاده از بی ان بی

هر ارز دیجیتالی در دنیای کریپتو، چه از استیبل کوین های همچون یو اس دی کوین و تتر باشد و چه میم کوین هایی چون دوج کوین، هر کدام استفاده هایی دارند. همان طور که در گذشته و در مورد ارز بیت کوین، مباحثی را در زمینه کسب درآمد از استخراج بیت کوین، ماینینگ پول یا مفهوم استخراج ابری بررسی کردیم، در ادامه بیایید موارد استفاده و کسب درآمد را از بی ان بی نیز با هم مرور کنیم.

  • تخفیفات معاملات و کارمزد: مورد استفاده اولیه بایننس کوین همچنان کاربرد آن در صرافی Binance است و به کاربران پیشنهاد می‌کند هنگام تراکنش با این ارز، هزینه‌های معاملاتی را کاهش دهند.
  • بایننس لانچ پد: بی ان بی به عنوان یک جزء اساسی از بایننس لانچ پد، پلتفرمی برای راه اندازی پروژه های جدید بلاک چین از طریق فروش توکن عمل می کند. سرمایه گذاران می توانند با استفاده از BNB در این فروش ها شرکت کنند و استفاده از توکن را به عنوان وسیله ای برای دسترسی به پروژه های نوآورانه و امیدوارکننده در مراحل اولیه ترویج کنند.
  • تراکنش های زنجیره ای هوشمند بایننس: با ظهور زنجیره هوشمند بایننس، بایننس کوین به ارزی حیاتی برای اجرای تراکنش ها و تعامل با برنامه های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند در اکوسیستم بایننس تبدیل شد. کارمزدهای کم تراکنش و زمان‌های تأیید سریع در زنجیره هوشمند بایننس، کارایی و جذابیت BNB را در این زمینه افزایش می‌دهد.
  • استیکینگ و Yield Farming: دارندگان بی ان بی این فرصت را دارند که توکن های خود را به اشتراک بگذارند و در طرح های مختلف ییلد فارمینگ در زنجیره هوشمند Binance شرکت کنند. این به کاربران راه‌های بیشتری را برای کسب درآمد غیرفعال از طریق استیکینگ به پاداش‌ها و تامین نقدینگی ارائه می‌کند.
  • بازار NFT: بایننس بازار ان اف تی خود را معرفی کرد که به کاربران امکان خرید، فروش و ترید توکن های غیرمثلی (NFT) را با استفاده از بی ان بی می داد. این گسترش در فضای NFT بر تطبیق پذیری و سازگاری BNB با روندهای نوظهور در بازار گسترده تر ارزهای دیجیتال تأکید می کند. برای درک بهتر مفهوم ان اف تی مقاله مربوط به آن را می توانید مطالعه نمایید.
  • سفر و سرگرمی: بایننس کوین موارد استفاده را فراتر از حوزه دیجیتال پیدا کرده است، با مشارکت ها و ابتکاراتی که به کاربران اجازه می دهد از BNB برای رزرو سفر، خریدهای سرگرمی و موارد دیگر استفاده کنند. این ادغام با برنامه های کاربردی دنیای واقعی موقعیت بی ان بی را به عنوان یک دارایی دیجیتال همه کاره و کاربردی بیشتر تقویت می کند.

زیربنای تکنولوژیک

بایننس کوین بر روی زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس کار می کند که هر دو توسط یک مکانیسم اجماع قوی و ایمن پشتیبانی می شوند. زنجیره بایننس از الگوریتم اجماع بیزانسی تحمل خطا (BFT) استفاده می کند که زمان بلوک سریع را فراهم می کند و امنیت و یکپارچگی بلاک چین را تضمین می کند. از سوی دیگر، زنجیره هوشمند بایننس، گونه‌ای از مکانیسم اجماع تحمل خطای بیزانسی (PBFT) را به کار می‌گیرد که سرعت و امنیت را برای برنامه‌های غیرمتمرکز ترکیب می‌کند.

معماری زنجیره‌ای دوگانه بی ان بی کاربرد آن را افزایش می‌دهد و به آن اجازه می‌دهد تا به طور یکپارچه بین زنجیره بایننس و زنجیره هوشمند بایننس بر اساس نیاز کاربر تغییر کند. این انعطاف‌پذیری برای پشتیبانی از طیف متنوعی از برنامه‌ها و موارد استفاده که BNB اکنون شامل می‌شود، حیاتی است.

   جامعه و حکومت بایننس کوسن

موفقیت بایننس کوین نیز به جامعه قوی و پر جنب و جوش اطراف آن نسبت داده می شود. دارندگان BNB از طریق استفاده از مکانیسم های رای گیری فعالانه در اداره اکوسیستم بایننس شرکت می کنند. این مدل حکومتی مبتنی بر جامعه، دارندگان بی ان بی را قادر می سازد تا بر تصمیمات مهم مربوط به توسعه و تکامل اکوسیستم Binance تأثیر بگذارند.

مکانیسم سوزاندن بی ان بی

یکی از ویژگی های منحصر به فرد بی ان بی مکانیسم سوزاندن توکن سه ماهه آن است. بایننس متعهد می شود که بخشی از توکن های BNB را از گردش خارج کند و به طور موثر عرضه کلی را کاهش دهد. تصمیم برای اجرای یک سوزاندن توکن تحت تأثیر عواملی مانند حجم تراکنش و تقاضای کلی برای BNB است. این رویکرد کاهش تورم در خدمت افزایش کمیاب این توکن در طول زمان است و به طور بالقوه به افزایش قیمت کمک می کند.

مکانیسم سوزاندن بی ان بی

ملاحظات نظارتی

همانطور که چشم انداز ارزهای دیجیتال به تکامل خود ادامه می دهد، ملاحظات نظارتی نقشی اساسی در شکل دادن به آینده دارایی های دیجیتال مانند بی ان بی ایفا می کند. بایننس، نهاد پشتیبان BNB، به طور فعال با نهادهای نظارتی برای اطمینان از انطباق با قوانین و مقررات مربوطه تعامل داشته است. تعهد بایننس به رعایت مقررات در تلاش‌های آن برای افزایش امنیت کاربر، اجرای رویه‌های «Know Your Customer» (KYC) و رعایت استانداردهای ضد پولشویی (AML) منعکس می‌شود.

در حالی که بایننس کوین به موفقیت چشمگیری و پذیرش گسترده دست یافته است، از چالش ها و رقابت در فضای ارزهای دیجیتال مصون نیست. عدم قطعیت های نظارتی، نوسانات بازار، و ظهور فناوری ها و پلتفرم های جدید چالش های مداومی را ایجاد می کند. علاوه بر این، رشد پلتفرم‌های رقیب قراردادهای هوشمند، مانند اتریوم، سولانا و دیگران، جایگزین‌هایی را ارائه می‌دهد که می‌تواند بر سهم بازار بی ان بی تأثیر بگذارد.

جمع بندی

بایننس کوین از یک توکن کاربردی با تخفیف در هزینه به یک دارایی دیجیتال چند وجهی با طیف وسیعی از موارد استفاده تبدیل شده است. سفر آن از زنجیره بایننس تا معرفی زنجیره هوشمند بایننس، کاربرد آن را گسترش داده است و به آن امکان می دهد در فضاهای غیرمتمرکز مالی و برنامه های بلاک چین پیشرفت کند.

در این مقاله آموزش فارکس و کریپتو از پراپ ترید فاند تلاش کردیم تا به طور کامل این ارز دیجیتال را که از صرافی های غیر متمرکز ارز دیجیتال و متمرکز همچون پنکیک سواپ، سوشی سواپ، کوین بیس یا هر مورد دیگر آن را تهیه و در صورت تمایل به نگهداری در کیف پول ارز دیجیتال تراست والت یا لجر خود نگهداری کنید، بررسی کنیم. در مقالات بعدی سعی میکنیم دیگر ارزهای دیجیتال محبوب و اولین ها در سایت کوین مارکت کپ را نیز معرفی کرده و آموزش دهیم.

5 1 رای
Article Rating
اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها